cheltuieli renovare sediu

Mesaj
Autor
costachev
Mesaje: 31
Membru din: Joi Feb 28, 2008 12:00 am

cheltuieli renovare sediu

#1 Mesaj de costachev »

buna ziua,
va rog sa-mi spuneti si mie daca pot inregistra in contabilitatea unei firme care are sediul social la domiciliu o factura de renovare a apartamentului respectiv. factura este emisa pe numele firmei care are sediul in apartament.

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11897
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

#2 Mesaj de septimiuv »

depinde ce scrie in contractul de inchiriere / comodat

costachev
Mesaje: 31
Membru din: Joi Feb 28, 2008 12:00 am

#3 Mesaj de costachev »

nu exista contract , ce ar trebui sa scrie?

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11897
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

#4 Mesaj de septimiuv »

e imposibil sa nu existe contract
altfel nu ar avea sediu acolo
daca contractul a expirat inseamna ca firma nu mai are sediu acolo

costachev
Mesaje: 31
Membru din: Joi Feb 28, 2008 12:00 am

#5 Mesaj de costachev »

poate nu m-am exprimat corect. sediul firmei este la adresa de domiciliu a patronului. asa a fost infiintata firma. tot acolo si locuieste. a facut izolatie exterioara apartamentului. are factura facuta pe firma . o pot inregistra pe cheltuieli?

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#6 Mesaj de eugen01 »

Art.21 (Cheltuieli) CF lit.m) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop;

costachev
Mesaje: 31
Membru din: Joi Feb 28, 2008 12:00 am

#7 Mesaj de costachev »

multumes mult pentru amabilitatea de a-mi raspunde. am inteles ca trebuie sa existe un contract de inchiriere? in care sa se mentioneze cat % din suprafata apartamentului este pusa la dispozitie firmei si apoi eu cum inregistrez in contabilitate? toata factura sau un procent din ea?

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#8 Mesaj de eugen01 »

pentru Contract chirie ara insemna ca proprietarul sa se inregistreze la AF ca are venituri din inchirieri spatiu/locuinte.Contractul de comodat nu implica inregistrare la AF, dar trebuie sa existe in actele firmei.
Nu se inregistreaza totalul facturii, ci numai partea aferenta societatii, in functie de procentul corespunzator.Mai dati si o cautare pe forum...daca imi aduc aminte s-a mai discutat.

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#9 Mesaj de eugen01 »


Avatar utilizator
stoicat
Mesaje: 1395
Membru din: Mie Noi 23, 2005 12:00 am

#10 Mesaj de stoicat »

Fiind facuta factura pe firma si tot firma achita factura ,eu as inregistra toata factura ,astfel:
%...................401
611....................cu cheltuielile ce revin societatii,in functie de suprafata detinuta
461 sau 4551......cu cheltielile ce revin proprietarului (patronului )
Daca fact. are si TVA,l-as inregistra.
4426= 401 ,cu toata valoarea
461(4551)=4426 ,cu cota parete ce revine patronului.
In D.300 as diminua rd.21 cu TVA ce datoreaza patronul .

costachev
Mesaje: 31
Membru din: Joi Feb 28, 2008 12:00 am

#11 Mesaj de costachev »

MULTUMESC MULT PENTRU RASPUNSURI

Scrie răspuns