imi cer scuze ca am deschis un topic nou dar nu am stiut unde ma incadrez.
va rog frumos sa ma ajutati:
- am o firma(sc) care vrea sa-si suspende activitatea si peste scurt timp sa o redeschida ca si intreperindere indiv; patronul spune ca se poate
dvs cum stiti este posibil, si daca da ce reglementare legala este?
- desi am citit pe site nu am inteles cum trebuie sa procedez cand am o factura cu semnul minus ca sa nu-mi ramana ca si neachitata.
va multumesc
va rog sa ma ajutati
Referitor la factura cu semnul minus:
Nu spui ce se intampla, daca vei mai avea sau nu legaturi de afaceri cu acea firma.
Sa admitem ca nu mai ai legaturi de afaceri/nu vei mai cumpara niciodata de la furnizorul respectiv:
Avem urmatoarea situatie:
Am avut o cumparare de 100 lei si furnizorul mi-a emis o factura de storno pe 100 lei.
In registrul de casa:
Adaug:
Plata furnizor pentru PLUS 100 lei imi achit factura
Si imediat mai adaug o pozitie:
Plata furnizor pentru MINUS 100 lei si imi selectez factura respectiva.
La prima problema transformarea unei societati comerciale in intreprindere individuala nu cred ca se poate face pe aceleasi date; poate nu am citit prea bine pe forum dar sunt doua entitati diferite din punct de vedere juridic. Asta inseamna ca societatea comerciala se va lichida/dizolva dupa care se infiinteaza Intreprinderea individuala.
Contabilitatile sunt diferite: Intreprinderea individuala folosind contabilitatea in partida simpla iar cealalta (societatea comerciala) in partida dubla.
Intreprinderea individuala este o forma de organizare, inregistrata la Registrul Comertului, conform L300/2004, completata cu OUG44/2008. Este una din formele de inregistrare fara personalitate juridica, ca si PFA si fostele AF (rebotezate Intreprinderi familiale). Avantajul Intreprinderii Individuale fata de PFA este ca Titularul Unei I.I. (aceasta este denumirea corecta a persoanei autorizate asa) poate angaja personal si poate avea relatii comerciale cu alte I.I., P.F.A. si I.F., dar si cu orice persoana juridica.
Nu spui ce se intampla, daca vei mai avea sau nu legaturi de afaceri cu acea firma.
Sa admitem ca nu mai ai legaturi de afaceri/nu vei mai cumpara niciodata de la furnizorul respectiv:
Avem urmatoarea situatie:
Am avut o cumparare de 100 lei si furnizorul mi-a emis o factura de storno pe 100 lei.
In registrul de casa:
Adaug:
Plata furnizor pentru PLUS 100 lei imi achit factura
Si imediat mai adaug o pozitie:
Plata furnizor pentru MINUS 100 lei si imi selectez factura respectiva.
La prima problema transformarea unei societati comerciale in intreprindere individuala nu cred ca se poate face pe aceleasi date; poate nu am citit prea bine pe forum dar sunt doua entitati diferite din punct de vedere juridic. Asta inseamna ca societatea comerciala se va lichida/dizolva dupa care se infiinteaza Intreprinderea individuala.
Contabilitatile sunt diferite: Intreprinderea individuala folosind contabilitatea in partida simpla iar cealalta (societatea comerciala) in partida dubla.
Intreprinderea individuala este o forma de organizare, inregistrata la Registrul Comertului, conform L300/2004, completata cu OUG44/2008. Este una din formele de inregistrare fara personalitate juridica, ca si PFA si fostele AF (rebotezate Intreprinderi familiale). Avantajul Intreprinderii Individuale fata de PFA este ca Titularul Unei I.I. (aceasta este denumirea corecta a persoanei autorizate asa) poate angaja personal si poate avea relatii comerciale cu alte I.I., P.F.A. si I.F., dar si cu orice persoana juridica.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
pentru factura Stornare.
cel mai elegant, in momentul inregistrarii facturii de stornare folosim facilitatea Saga (butonul dintre NC si Plata in partea dejos a ecranului Intrari)
1.Ne pozitionam pe factura primita si achitata.Activam Stornare.Saga va adauga o factura cu nr facturii cu un s mititel., la nr.document.Aici modificam, punem numarul facturii de stornare primite de la client.Restul datelor adica cantitate si total apar cu minus(le completeaza Saga).Verificam.Validam.Iesim
2.Mergem in meniul Situatii/Listari furnizori.Selectam furnizorul, selectam o perioada care sa cuprinda ambele facturi.Aici ne folosim de facilitatea Reglareavansuri/Stornari."Click-aim".Se deschide o fereastra cu 2 ecrane.Ecranul de sus contine factura/facturile de stornare ecranul de jos contine facturile primite.Selectam factura de stornare din ecranul de sus.In ecranul de jos selectam factura pe care vrem sa o stornam.Trecem suma.Saga ne avertizeaza despre sumele stinse.Accept.Iesire.
3.Intram in situatii/furnizori.Selectam furnizorul si perioada.In coloana neachitat la zi punem manual zero, sau suma ramasa de achitat (daca a fost stornare partiala).Saga emite un semnal de avertizare.Dam Yes/Da.Dupa aceasta modificare a coloanei neachitat la zi, coloanele neachitat final si neachitat la zi trebuie sa fie egale.
4.Verificam situatii facturi neachitate.
pare mai laborios..dar...nu apare in Registrul de casa plata cu minus (adevarul operatiunilor economice).
ehhmmm...sper ca intelegeti ca nu e o provocare la..polemica
cel mai elegant, in momentul inregistrarii facturii de stornare folosim facilitatea Saga (butonul dintre NC si Plata in partea dejos a ecranului Intrari)
1.Ne pozitionam pe factura primita si achitata.Activam Stornare.Saga va adauga o factura cu nr facturii cu un s mititel., la nr.document.Aici modificam, punem numarul facturii de stornare primite de la client.Restul datelor adica cantitate si total apar cu minus(le completeaza Saga).Verificam.Validam.Iesim
2.Mergem in meniul Situatii/Listari furnizori.Selectam furnizorul, selectam o perioada care sa cuprinda ambele facturi.Aici ne folosim de facilitatea Reglareavansuri/Stornari."Click-aim".Se deschide o fereastra cu 2 ecrane.Ecranul de sus contine factura/facturile de stornare ecranul de jos contine facturile primite.Selectam factura de stornare din ecranul de sus.In ecranul de jos selectam factura pe care vrem sa o stornam.Trecem suma.Saga ne avertizeaza despre sumele stinse.Accept.Iesire.
3.Intram in situatii/furnizori.Selectam furnizorul si perioada.In coloana neachitat la zi punem manual zero, sau suma ramasa de achitat (daca a fost stornare partiala).Saga emite un semnal de avertizare.Dam Yes/Da.Dupa aceasta modificare a coloanei neachitat la zi, coloanele neachitat final si neachitat la zi trebuie sa fie egale.
4.Verificam situatii facturi neachitate.
pare mai laborios..dar...nu apare in Registrul de casa plata cu minus (adevarul operatiunilor economice).
ehhmmm...sper ca intelegeti ca nu e o provocare la..polemica

eu procedez in felul urmator atunci cand am de inregistrat plata de facturi atat normale cat si in rosu:
-plata facturilor normale,in negru, o fac fie direct din receptii fie prin registrul de casa
-plata facturilor in rosu(cand sunt cumulate plati de mai multe facturi intr-o singura chitanta) o fac intotdeauna numai din intrari(receptii) si astfel factura in rosu se sterge si din situatie furnizori
-plata facturilor normale,in negru, o fac fie direct din receptii fie prin registrul de casa
-plata facturilor in rosu(cand sunt cumulate plati de mai multe facturi intr-o singura chitanta) o fac intotdeauna numai din intrari(receptii) si astfel factura in rosu se sterge si din situatie furnizori
-
- Mesaje: 253
- Membru din: Mie Mar 19, 2008 12:00 am
-
- Mesaje: 253
- Membru din: Mie Mar 19, 2008 12:00 am
va rog din nou sa ma ajutati
-incepatoare fiind am fa cut o serie de grseli, de nici nu stiu cum sa explic :
1- am platit in plus tva in iun.2008 si desi il vedeam cu semnul minus nu ma dus mintea sa rezolv . cum pot rezolva acum?
2-in luna dec.2008 am avut tva de plata si in luna anterioara tva de recuperat .ptr.compensare trb. sa cer acordul admin.financiare?
3- am facut compensarea la intrebarea prg-ului dar in d300 am trecut suma respectiva la ,,regularizari taxa dedusa". sunt complet in ceata
va rog sa aveti rabdare cu mine si sa-mi raspundeti
va multumesc
-incepatoare fiind am fa cut o serie de grseli, de nici nu stiu cum sa explic :
1- am platit in plus tva in iun.2008 si desi il vedeam cu semnul minus nu ma dus mintea sa rezolv . cum pot rezolva acum?
2-in luna dec.2008 am avut tva de plata si in luna anterioara tva de recuperat .ptr.compensare trb. sa cer acordul admin.financiare?
3- am facut compensarea la intrebarea prg-ului dar in d300 am trecut suma respectiva la ,,regularizari taxa dedusa". sunt complet in ceata
va rog sa aveti rabdare cu mine si sa-mi raspundeti
va multumesc
Compensarea pe care SAGA a spus sa o faci este corecta.
Suma trecuta pe regularizari te-a vaduvit de acel TVA platit in plus.
Hai sa vedem de ce:
AM avut de plata: 100 lei
Am platit 110 lei
Deci 4423 (provenit din plata in plus) este -10 lei (minus)
In urmatoarea luna am avut in luna de plata 25 lei
SAGA mi-a compensat cei 10 lei platiti in plus si in fisa de cont imi arata ca mai am de plata 15 lei. Exact cat trebuie sa mai platesc.
Tu vii si treci pe regularizare 10 lei. Prin regularizare declari ca de fapt ai mai vandut ceva al caruia TVA a fost de 10 lei si anulezi posibilitatea firmei de a-si recupera cei 10 lei pe care de fapt ia platit in plus.
CUm trebuie sa intelegem TVA-ul de plata:
El provine NUMAI DIN ACTIVITATI economice si dicidecum din plati in plus.
Asa ca urmatoarea luna vei veni exact in locul in care ai facut regularizarea si vei trece exact acea suma cu semnul minus. ASTA NUMAI DUPA CE FACI DECONTUL.
Sa recapitulam:
Sa spunem ca ai trecut pe regularizari in luna Septembrie 2009 10 lei la 4427.
La urmatorul decont de TVA vei face asa;
Inchizi luna, actualizezi datele si exact pe randul pe care ai facut regularizarea in Septembrie, treci exact aceeasi suma dar cu semnul MINUS. In septembrie ai trecut +10 lei, acum vei trece -10 lei.
Si ca sa vezi ca am dreptate (SAGA va merge in continuare corect pentru ca banuiesc ca doar in decont ai trecut acea regularizare si nicidecum nu ai facut vreo nota contabila) dupa ce faci decontul urmator, si treci regularizarea cu semnul minus, vezi cat vei avea de plata (sau poate iese de recuperat) si du-te la fisa lui 4423 (sau 4424) din luna respectiva si vezi ce spune SAGA. Ce spune este sfant.
Suma trecuta pe regularizari te-a vaduvit de acel TVA platit in plus.
Hai sa vedem de ce:
AM avut de plata: 100 lei
Am platit 110 lei
Deci 4423 (provenit din plata in plus) este -10 lei (minus)
In urmatoarea luna am avut in luna de plata 25 lei
SAGA mi-a compensat cei 10 lei platiti in plus si in fisa de cont imi arata ca mai am de plata 15 lei. Exact cat trebuie sa mai platesc.
Tu vii si treci pe regularizare 10 lei. Prin regularizare declari ca de fapt ai mai vandut ceva al caruia TVA a fost de 10 lei si anulezi posibilitatea firmei de a-si recupera cei 10 lei pe care de fapt ia platit in plus.
CUm trebuie sa intelegem TVA-ul de plata:
El provine NUMAI DIN ACTIVITATI economice si dicidecum din plati in plus.
Asa ca urmatoarea luna vei veni exact in locul in care ai facut regularizarea si vei trece exact acea suma cu semnul minus. ASTA NUMAI DUPA CE FACI DECONTUL.
Sa recapitulam:
Sa spunem ca ai trecut pe regularizari in luna Septembrie 2009 10 lei la 4427.
La urmatorul decont de TVA vei face asa;
Inchizi luna, actualizezi datele si exact pe randul pe care ai facut regularizarea in Septembrie, treci exact aceeasi suma dar cu semnul MINUS. In septembrie ai trecut +10 lei, acum vei trece -10 lei.
Si ca sa vezi ca am dreptate (SAGA va merge in continuare corect pentru ca banuiesc ca doar in decont ai trecut acea regularizare si nicidecum nu ai facut vreo nota contabila) dupa ce faci decontul urmator, si treci regularizarea cu semnul minus, vezi cat vei avea de plata (sau poate iese de recuperat) si du-te la fisa lui 4423 (sau 4424) din luna respectiva si vezi ce spune SAGA. Ce spune este sfant.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!