contab privind asociatiile de locatari

Mesaj
Autor
paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#16 Mesaj de paturcai »

In mod normal nu au cum sa iasa diferente:
- cheltuielile pe care le trec in liste se transforma in ventirui in aceleasi liste.
Diferentele pot fi maxim de 1 lei maxim 2 lei.
- trebuie verificat de ce exista diferente FOARTE mari. E imposibil.
Numai daca nu se face cumva o interpretare eronata a unor cheltuieli care in lista sunt trecute ca cheltuieli iar in contabilitate nu sunt considerate de fel.
Parerea mea sincerca este ca undeva se strecoara o eroare si ea trebuie sa fie identificata.
Admitem ca Asociatia de Proprietari are venituri proprii din publicitate, antente, etc, in aceasta situatia se trec acele sume in rezerve si se repartizeaza OBLIGATORIU la sfarsitul fiecarui an in Fondul de Rulment pe fiecare apartament in parte functie de cota indiviza. Fiind vorba de un venit in interesul "comunitatii" de proprietari acesta este neimpozabil.
In situatia in care destinatia venitului este schimbata si nu ajunge in fondul de reparatii, se plateste impozit pe profit cum este si normal.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

ionelap
Mesaje: 4
Membru din: Vin Iun 26, 2009 12:00 am
Localitate: Slobozia

#17 Mesaj de ionelap »

Te rog frumos, si mii de multumirii.

promovest96
Mesaje: 1113
Membru din: Mar Noi 25, 2008 12:00 am

#18 Mesaj de promovest96 »

paturcai scrie: Depun activul si pasivul semestrial la Primarie, si gata!
.
As dori sa stiu -in cazul unei asociatii de proprietari -ce acte trebuiesc depuse si unde. Am inteles ca se depune activul si pasivul la primarie, semestrial, cum se "mananca" acestea, activul si pasivul? Este un jurnal ? La finante se depune ceva? Se mai depune altceva? Daca da, unde?
Nu am mai lucrat niciodata partida simpla si vreu sa invat.

multumesc celor ce se ostenesc sa-mi raspunda :D

petriself
Mesaje: 478
Membru din: Dum Ian 13, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca

#19 Mesaj de petriself »

Citeste HG 400/2003 privind Asociatiile de proprietari.

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#20 Mesaj de paturcai »

Daca exista "indemnizatii" (salarii) se plateste doar impozitul pe salarii/indemnizatii. Se alege Impozit Alte venituri PF (cod in declaratia 100 este 690) in decl 100. Impozitul calculat este de 16%.
Lucrati in partida dubla, iar activul si pasivul il puneti din "balanta" pe care SAGA o genereaza. Doar stim cu totii ca Debit=Activ, si Credit=Pasiv. (Acum mai modern la Pasiv i se spune Datorii).
Nu doresc sa scot in evidenta ca nu stiati asta, ci ne mai citesc si altii.
In afara de decl 100 nu se mai depune nimic la FISC.
Pentru lucrul in partida dubla (Asociatiile de Proprietari pot opta pentru tinerea contabilitatii in partida dubla, nu va sfatuiesc pentru ca trebuie sa intocmiti si bilant) va redau o monografie mai jos:
Inregistrare cheltuieli:
Se trec in INTRARI cu creare de furnizori ca la orice societatea normala. Se trece contul de cheltuiala aferent:
Apa rece, apa calda, caldura:
605=401 (cu suma integrala TVA fiind zero)
Orice cheltuiala privind intretinerea liftului, si asimilate:
628=401
Orice cumparare pentru nevoile asociatiei:
604=401
Inregistrarea indemnizatiilor:
628=401 pentru suma bruta
Inregistrarea impozitului indemnizatiilor:
401=444
Fondul de reparatii trebuie sa existe (sau se creaza) in contul creditori diversi cu un analitic distinct (462.001.0XX, unde XX reprezinta numarul apartamentului: 01,02,03,...100, etc)
Fondul de rulment trebuie sa existe (sau se creaza) in contul creditori diversi cu analitic distinct (462.002.0XX....ca mai sus)
Inregistrare liste de plata:
(Se poate folosi un contul de clienti pentru ca sa vedeti o "fisa" in SAGA, daca nu corect in loc de clienti, se foloseste 461.001.001 pentru ap. nr. 1, 461.001.002 pentru ap. nr. 2, etc)
461.001.0XX = 704.0XX (unde XX reprezinta scara, daca imobilul are mai multe scari) unde inregistram "cheltuielile de recuperat" (apa rece, apa calda, caldura, etc, tot ceea ce repartizam in cheltuieli)
COncomitent: (adica in SAGA este ca si cum as mai adauga inca o factura in IESIRI)
461.001.0XX = 462.001.0XX inregistram fondul de reparatii care se opreste lunar
Concomitent:
461.001.0XX = 462.002.0XX inregistram fondul de rulment (daca este cazul)
Inregistrarea dobanzii de la Banca pentru depozitele/contul curent:
5121=1061 (sau folositi un cont din planul de conturi al asociatiilor non-profit, parca 136, pentru ca aceasta dobanda se constituie intr-un fond care la sfarsitul perioadei, de regula sfarsitul anului, se repartizeaza PE PRINCIPIUL CONTRIBUTIVITATII la fondul de reparatii al fiecarui apartament.
Incasarile se fac prin casa:
5311=461.001.0XX
SOldurile din balanta spun:
461.001.0XX cat apre apartamentul de plata catre asociatie la sfarsitul lunii
462.001.0XX cat fond de reparatii am "colectat"
462.002.0XX cat fond de rulement exista.
Inregistrarea ajutorului de caldura:
minus 461.001.0XX = minus 473.XXX (analitic distinct)
Scaderea ajutorului de caldura din datoria catre RADET:
401.RADET = 473.XXX
In toate cazurile contul de inchidere de cheltuieli si venituri (poate fi 121, sau 1211) este zero, asta inseamna ca am repartizat toate cheltuielile si am inregistrat corect sumele de primit (ca venituri)
In cazul in care exista diferente de maxim 1 leu, acel 1 leu, se trece intr-un cont (ca si dobanda de la Banca)
121=1061.ROTUNJIRI
sau dupa caz
1061.ROTUNJIRI=121
Succesuri
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

promovest96
Mesaje: 1113
Membru din: Mar Noi 25, 2008 12:00 am

#21 Mesaj de promovest96 »

paturcai scrie:Daca exista "indemnizatii" (salarii) se plateste doar impozitul pe salarii/indemnizatii. Se alege Impozit Alte venituri PF (cod in declaratia 100 este 690) in decl 100. Impozitul calculat este de 16%.
Lucrati in partida dubla, iar activul si pasivul il puneti din "balanta" pe care SAGA o genereaza. Doar stim cu totii ca Debit=Activ, si Credit=Pasiv. (Acum mai modern la Pasiv i se spune Datorii).
Nu doresc sa scot in evidenta ca nu stiati asta, ci ne mai citesc si altii.
In afara de decl 100 nu se mai depune nimic la FISC.
In primul rand va multumesc ca mi-ati "deschis ochii" cu toate inregistrarile contabile caracteristice asociatiei.
Dar mai am o intrebare, doua..
Se intocmeste contract de mandat intre angajatii asociatiei de nu se achita de cat impozitul de 16%? Se depune lunar decl 100?
Si acest activ si pasiv care se dpune la primarie , intrebam de ele ca nu stiu cum arata formularul asta, sau e listat din vreun programel, cum generez efectiv situatia asta pt primarie.?Se face in excel? Asta nu stiam despre aceasta situatie...

Multam frumos!! :D

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#22 Mesaj de paturcai »

Nu se face contract de mandat,
Este vorba de o conventie civila.
Declaratia 100 se depune lunar.
Formularul il gasiti aici:
http://www.primariatm.ro/uploads/files/ ... t_sold.pdf
Nu va panicati, ca nu e dracul atat de negru pe cat pare in ceea ce priveste completarea lui.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

promovest96
Mesaje: 1113
Membru din: Mar Noi 25, 2008 12:00 am

#23 Mesaj de promovest96 »

Domnule PaturcaI, va multumesc pentru ajutor!! :lol:

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#24 Mesaj de paturcai »

Cu multa placere.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

Avatar utilizator
bogeanua
Mesaje: 795
Membru din: Vin Mar 21, 2008 12:00 am
Localitate: SACELE-BRASOV
Contact:

#25 Mesaj de bogeanua »

Despre depunerea decl 100 la Asoc de Proprietari trebuie sa va interesati la AF de domiciliu pt ca la Brasov acestea se depun trimestrial.

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#26 Mesaj de paturcai »

Probabil ca era cu salarii si din aceasta cauza se depuneau trimestrial.
La Bucuresti nu avem depus 010 si probabil ca din acest motiv nici nu ne-au spus trimestrial.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

ghetii101
Mesaje: 104
Membru din: Lun Dec 07, 2009 12:00 am

#27 Mesaj de ghetii101 »

O mare rugaminte la cei care stiu care sunt solutiile pentru speta urmatoare:
O asociatie de proprietari- proprietari de imobile care s-au unit intr-o asociatie pentru a efectua lucrarile de bransare la electrica, apa, drum, telefonie s.a. Nu au venituri, ci trebuie o evidenta pentru ce cheltuieli au de facut si contributia ce revine fiecaruia. De curand au luat cod fiscal, desi ea este infiintata de mai multi ani.

Eu am gandit-o asa: fac in sagac cu analitice pe debitori -pt. facturile de la diversi si creditori -pt banii depusi de fiecare , urmand sa primesc de la ei situatie de repartizare.

Ce declaratii trebuie sa depun?
a)Au obligatia sa depună la primarie -activ si pasiv, ei nefiind asociatie de proprietari de bloc? ( in cazul de partidă simplă-desi eu am lucrat asa cum am spus mai sus)
b) ce depun la administraţia financiara-in cazul partidei duble? -mi s-a spus bilant si d 100 semestrial-insa nu are salariati , iar venituri si cheltuieli nu sunt, ci numai pe conturi de decontari. ce ar trebui trecut in d100? -impozit profit 0? si in aceasta situatie trebuie si d101 si care este termenul de depunere_

Multumesc mult pt, rabdare si ajutor si va rog mult sa-mi raspunda cineva.

ghetii101
Mesaje: 104
Membru din: Lun Dec 07, 2009 12:00 am

#28 Mesaj de ghetii101 »

la ce am spus mai sus mai precizez odata ca nu este asociatie de locatari , ci de proprietari de imobile

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#29 Mesaj de paturcai »

Tineti contabilitatea in partida dubla, si lunar in abza balantei faceti situatia activului si pasivului.
Nu declarati nicaieri ca tineti contabilitatea in partida dubla.
Daca tineti mortis sa faceti oficial contabilitate in partida dubla, se depune bilant ca la ONG, iar semestrial se depune o declaratia 100 cu impozitul pe profit (in cazul in care nu exista salariati) pe zero. Se depune declaraatie 101 la fiecare sfarsit de an.
ONG-urile nu sunt obligate la plata impozitului minim nici la plati anticipate privind impozitul pe profit (care a intrat in vigoare din 2010)
Trebuie sa faceti departajarea intre veniturile care nu sunt din activitati economice si cele din activitati economice (acestea ultime sunt: chirii pentru spatii, antene, etc)
Pentru recuperarea sumelor pe care le-ati angajat as vedea o evidenta extracontabila (intr-un excel) iar la contul contabil as trece 473 (eventual cu un analitic distinct).
Este mult mai simplu sa urmaresc contul 473 decat inca un cont de debitori pentru recuperarea sumelor din acea "asociere" pentru bransare.
De ce nu as merge pe debitori diversi? Pentru ca sunt prea multe analitice la debitorii diversi si nu as mai avea o oglinda asupra sinteticelor.
Monografia contabila in partida dubla pentru "recuperarea" cheltuielilor de la proprietari este mai sus.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

ghetii101
Mesaje: 104
Membru din: Lun Dec 07, 2009 12:00 am

#30 Mesaj de ghetii101 »

Multumesc foarte mult paturcai, toata stima.

Am sa mai concluzionez cateva lucruri, sa nu gresesc, sper sa nu deranjez prea mult.
Varianta partida simpla
a)Tin in partida dubla, pentru analitice, si voi face activul si pasivul cum am vazut ca a-ti spus , insa trebuie sa depun undeva acest A-P?
b)Imi trebuie registru de incasari si plati si registru de inventar de la AFS? probabil cu amenda

Multumesc foarte, foarte mult

Scrie răspuns