utilitati

Mesaj
Autor
gafitae177
Mesaje: 89
Membru din: Mar Aug 12, 2008 12:00 am

utilitati

#1 Mesaj de gafitae177 »

Buna ziua. Am urmatoarea situatie: societatea isi are un pct de lucru cu contract de comodat unde plateste energie electrica, gaz si apa, facturi care vin pe numele proprietarului. Acum, cand proprietarul ne da facturile dupa ce a platit cu banii dati de noi c/v lor, nu ne ataseaza si chitanta de fiecare data. Pot eu sa inregistrez factura aia si sa o decontez daca nu am chitanta atasata? (inregistrarile mele sunt: 605=462.02; 462.02=462.01)(462.02= proprietarul; 462.01=firma noastra)

ghermana313
Mesaje: 49
Membru din: Mar Apr 11, 2006 12:00 am

utilitati

#2 Mesaj de ghermana313 »

De ce nu platiti d-stra facturile direct la furnizorii de utilitati? Nu inteleg de ce faceti aceasta intermediere? Daca a-ti dat bani o luna pentru achitarea acestor facturi si nu va adus chitantele ,luna urmatoare nu trebuia sa-i mai dati.Cind scoate-ti bani din casieria unitati ce document intocmi-ti?
Eu as cere facturile si le as achita direct la furnizori.
Ce face proprietarul cu chitantele ? Poate nu le achita si in acest caz puteti sa fiti deconectati de la utilitati.Ne semnind nicaieri pentru bani ,puteti sa va treziti ca va solicita inca o data c/v acestor factuti,tinind cont ca el are chitantele in original.
rodicutza

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#3 Mesaj de tomac »

Nu puteți.Sumele, dacă ați înregistrat așa sunt nedeductibile fiscal.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

gafitae177
Mesaje: 89
Membru din: Mar Aug 12, 2008 12:00 am

#4 Mesaj de gafitae177 »

catre "ghermana313" :intre administratorul firmei si proprietar e un fel de intelegere (nu stiu exact) de aceea se procedeaza astfel.
catre "tomac": va referiti la art 21 Codul Fiscal alin 4 lit. f) cheltuielile înregistrate în contabilitate, care nu au la bază un document justificativ, potrivit legii, prin care să se facă dovada efectuării operaţiunii sau intrării în gestiune, după caz, potrivit normelor - nu sunt deductibile fiscal ? Ca nu zice expres ceva de dovada a platii, nu e suficinta doar factura care e documentul justificativ al cheltuielii mele, ca la plata, eu oricum fac dispozitie de plata. Trebuie musai sa existe si chitanta atasata? Preventiv e corect asa cum spuneti dumneavoastra, dar este gresit cum gandesc eu?

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#5 Mesaj de tomac »

Uitați un lucru: factura este emisă pe numele unei persoane fizice nu pe numele firmei. Nici nu am pomenit cuvîntul plată în postarea mea.
Nu puteți înregistra o factură, ce nu este emisă pe numele dvs. Pentru că nu există niciun raport juridic între dumneavoastră și furnizorul de utilități, pentru că factura nu vă este adresată, etc.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

gafitae177
Mesaje: 89
Membru din: Mar Aug 12, 2008 12:00 am

#6 Mesaj de gafitae177 »

Aveti dreptate. Deci, deductibila fiscal e doar ch la care am ambele documente si factura si chitanta. Multumesc mult.

Avatar utilizator
danilevicis
Mesaje: 1737
Membru din: Vin Ian 05, 2007 1:00 am
Localitate: Bucovina
Contact:

#7 Mesaj de danilevicis »

Nu, deductibila este factura care este pe firma.
Cu cat oamenii progreseaza mai mult, cu atat se lovesc de un adversar mai puternic

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#8 Mesaj de eugen01 »

probabil exista un contract in care se specifica cota parte a cheltuielilor aferente..

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24109
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#9 Mesaj de balazse »

Dar si atunci ar trebui sa existe o factura si chitanta. La o adica eu inregistrez o plata a unei utilitati care nu s-a realizat, daca nu am chitanta.
Eu zic ca in acest caz nu se face inregistrarea prin "intrari", ci direct prin caserie pe baza dispozitiei de plata la care se anexeaza factura si chitanta.

popad70
Mesaje: 2127
Membru din: Joi Apr 12, 2007 12:00 am

#10 Mesaj de popad70 »

Eu ma aflu in aceasta situatie:am contract si este prevazuta cota pe care o am de platit. In acest caz cheltuielile sunt deductibile?

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#11 Mesaj de tomac »

Ce fel de contract?
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

vinczellero
Mesaje: 692
Membru din: Joi Mar 26, 2009 12:00 am

#12 Mesaj de vinczellero »

probabil de comodat !!!

popad70
Mesaje: 2127
Membru din: Joi Apr 12, 2007 12:00 am

#13 Mesaj de popad70 »

Am contract de inchirieire in care se spune ca plata utilitatilor se face proprotional cu suprafat inchiriata.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#14 Mesaj de tomac »

Puteți trece pe cheltuieli, în acest caz, sumele plătite. Acestea vor fi considerate avantaj în natură al proprietarului și i se vor impozita acestuia.
Dacă era contract de comodat, nu se putea.Pentru simplul fapt că acesta prevede folosirea cu titlu gratuit a bunului.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
zoldhegyii899
Mesaje: 67
Membru din: Mie Mai 13, 2009 12:00 am

#15 Mesaj de zoldhegyii899 »

De ce nu s-ar putea deduce cheltuielile cu utilitatile daca ai incheiat un contract de comodat? Codul fiscal nu interzice, si nici normele, doar limiteaza la deducere la cota parte cu suprafata pusa la dispozitie.
Codul fiscal:
Art.21m) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente unui sediu aflat în locuinţa proprietate personală a unei persoane fizice, folosită şi în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor puse la dispoziţia societăţii în baza contractelor încheiate între părţi, în acest scop;

Norme metodologice:
Art. 21 al.3 m)
37. În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuinţa proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafaţa pusă la dispoziţie contribuabilului, menţionată în contractul încheiat între părţi, şi suprafaţa totală a locuinţei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilităţi şi alte documente."

Sper sa nu ma fi inselat, ca eu pe aceasta baza inregistrez ca si deductibile, cheltuielile aferente unui spatiu in comodat.
d-nul Tomac am rationat gresit?
Adevarul pur si simplu, e rareori pur si niciodata simplu.

Scrie răspuns