fise bugetare
fise bugetare
As dori sa se introduca si listarea fiselor bugetare din program! Mentionez ca in urma unui control de la audit mi s-a specificat sa intocmesc si aceste fise bugetare. Eu de mana nu stau sa scriu atat, ca nu am timp.......deci va rog sa introduceti si listarea acestor fise bugetare. Mentionez ca sunt foarte multumita de programul d-voastra si nu vreau sub nicio forma sa schimb programul de contabilitate. Va multumesc!
Re: fise bugetare
sunt necesare fisele bugetare listate. e adevarat se cer la controale.
“Tot ceea ce este necesar pentru ca răul să triumfe, este ca oamenii buni să nu facă nimic.” (Edmund Burke)
Re: fise bugetare
Sunt reglementate de vreun ordin? Cum ar fi 3512/2008.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: fise bugetare
ceva in genul acesta:
Fisa de operatiuni bugetare
Serveste ca document pentru evidenta analitica astfel: la institutiile publice finantate de la buget: - pentru evidenta creditelor bugetare aprobate, a platilor de casa si a cheltuielilor efective; la institutiile publice finantate din mijloace proprii si fonduri cu destinatie speciala: - pentru evidenta prevederilor din bugetul aprobat, a platilor de casa si a cheltuielilor efective.
Fisa de cont pentru operatiuni bugetare sau FIŞĂ PENTRU OPERAŢIUNI BUGETARE
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Capitolul ___ Subcapitolul ___ Articolul ___ Alineatul ___ Pagina ___ │
├──────┬─────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┤
│ │ │Contul _________ │Contul _________ Contul _______ │
│ │ Explicaţii ├──────┬──────┬──────┬──────────┼──────────┬─────┬──────┬─────────┬─────────┤
│ Data │ (felul, │ │ │ │Plăţi care│Plăţi care│ │ │ │ │
│înreg.│ numărul şi │Debit │Credit│ Sold │nu sunt în│ sunt în │Total│Debit │ Credit │ Sold │
│ │ data │ │ │ │ acelaşi │ acelaşi │plăţi│ │ │ │
│ │documentului)│ │ │ │ timp şi │ timp şi │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │cheltuieli│cheltuieli│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ efective │ efective │ │ │ │ │
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
└──────┴─────────────┴──────┴──────┴──────┴──────────┴──────────┴─────┴──────┴─────────┴─────────┘
Întocmit, Cod 14-6-23
1. Serveşte ca document pentru evidenţa analitică astfel:
La instituţiile publice finanţate de la buget:
- pentru evidenţa creditelor bugetare aprobate, a plăţilor de casă şi a cheltuielilor efective;
La instituţiile publice finanţate din mijloace proprii şi fonduri cu destinaţie specială:
- pentru evidenţa prevederilor din bugetul aprobat, a plăţilor de casă şi a cheltuielilor efective.
2. Se completează
- la ordonatorii de credite, se înscriu în col. 3 creditele aprobate, diminuările sau anulările de credite în col. 4 şi soldul după fiecare operaţiune în col. 5;
- la instituţiile publice finanţate din venituri proprii şi din fonduri cu destinaţie specială, prevederile trimestriale de cheltuieli prevăzute în buget, inclusiv majorările acestora se înscriu în col. 3, anularea sau diminuarea lor pe parcursul execuţiei bugetului în col. 4, iar soldul după fiecare operaţie în col. 5;
- în col. 6 se înregistrează plăţile efectuate din contul de finanţare bugetară sau din contul de disponibil, după caz, care nu sunt în acelaşi timp şi cheltuieli efective; exemplu: materiale (inclusiv alimentele şi combustibilii) aprovizionate de la furnizori şi predate de la magazie, ridicările în numerar de la bancă pentru salarii şi alte drepturi, avansuri spre decontare;
- în col. 7 se înscriu plăţile efectuate prin trezoreria statului sau prin unităţi bancare, după care reprezintă în acelaşi timp şi cheltuieli efective; exemplu: procurarea activelor fixe, a obiectelor de inventar, plata serviciilor prestate şi lucrărilor executate (energie electrică, energie termică, poştă, telefon, telex, radio, televizor etc.);
- în col. 8 se înscrie totalul sumelor înregistrate în coloanele 6 şi 7.
La sfârşitul fiecărei luni totalul sumelor înregistrate în coloana 7 se transferă în coloana 9, pentru ca adunate cu sumele înregistrate anterior în această coloană de cheltuieli să se poată stabili totalul cheltuielilor efective.
Reconstituirile de plăţi se înregistrează "în roşu" în coloanele 6 şi 7, după caz, precum şi în coloana 8.
Plăţile şi reconstituirile înregistrate în col. 6 şi 7 se evidenţiază după fiecare operaţiune în coloana 8 "Total plăţi" care reprezintă "plata netă de casă" din contul de finanţare de la buget, respectiv din contul de disponibil.
- în col. 9, în cursul lunii, se înregistrează sumele care reprezintă cheltuieli efective; exemplu: consumurile de materiale, cheltuielile efectuate din avansurile spre decontare, totalul salariilor, contribuţiile la asigurările sociale de stat, impozitele, taxele etc., iar la sfârşitul lunii totalul plăţilor preluate din coloana 7;
- în col. 10 se înregistrează sumele care, potrivit reglementărilor legale în vigoare, diminuează cheltuielile efective; exemplu: plusurile de materiale constatate la inventariere, valoarea materialelor aflate în stoc la sfârşitul fiecărui semestru la compartimentele din cadrul instituţiilor publice sau la unităţile subordonate acestora, care nu ţin contabilitate proprie etc.
- în col. 11 se evidenţiază soldul debitor al contului de cheltuieli la sfârşitul perioadei de raportare.
3. Se întocmeşte într-un exemplar, pe articolele şi alineatele clasificaţiei economice, din cadrul fiecărui subcapitol de cheltuieli, prevăzut în bugetul aprobat.
4. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă.
5. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
Fisa de operatiuni bugetare
Serveste ca document pentru evidenta analitica astfel: la institutiile publice finantate de la buget: - pentru evidenta creditelor bugetare aprobate, a platilor de casa si a cheltuielilor efective; la institutiile publice finantate din mijloace proprii si fonduri cu destinatie speciala: - pentru evidenta prevederilor din bugetul aprobat, a platilor de casa si a cheltuielilor efective.
Fisa de cont pentru operatiuni bugetare sau FIŞĂ PENTRU OPERAŢIUNI BUGETARE
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Capitolul ___ Subcapitolul ___ Articolul ___ Alineatul ___ Pagina ___ │
├──────┬─────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┤
│ │ │Contul _________ │Contul _________ Contul _______ │
│ │ Explicaţii ├──────┬──────┬──────┬──────────┼──────────┬─────┬──────┬─────────┬─────────┤
│ Data │ (felul, │ │ │ │Plăţi care│Plăţi care│ │ │ │ │
│înreg.│ numărul şi │Debit │Credit│ Sold │nu sunt în│ sunt în │Total│Debit │ Credit │ Sold │
│ │ data │ │ │ │ acelaşi │ acelaşi │plăţi│ │ │ │
│ │documentului)│ │ │ │ timp şi │ timp şi │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │cheltuieli│cheltuieli│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ efective │ efective │ │ │ │ │
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
├──────┼─────────────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┼─────┼──────┼─────────┼─────────┤
└──────┴─────────────┴──────┴──────┴──────┴──────────┴──────────┴─────┴──────┴─────────┴─────────┘
Întocmit, Cod 14-6-23
1. Serveşte ca document pentru evidenţa analitică astfel:
La instituţiile publice finanţate de la buget:
- pentru evidenţa creditelor bugetare aprobate, a plăţilor de casă şi a cheltuielilor efective;
La instituţiile publice finanţate din mijloace proprii şi fonduri cu destinaţie specială:
- pentru evidenţa prevederilor din bugetul aprobat, a plăţilor de casă şi a cheltuielilor efective.
2. Se completează
- la ordonatorii de credite, se înscriu în col. 3 creditele aprobate, diminuările sau anulările de credite în col. 4 şi soldul după fiecare operaţiune în col. 5;
- la instituţiile publice finanţate din venituri proprii şi din fonduri cu destinaţie specială, prevederile trimestriale de cheltuieli prevăzute în buget, inclusiv majorările acestora se înscriu în col. 3, anularea sau diminuarea lor pe parcursul execuţiei bugetului în col. 4, iar soldul după fiecare operaţie în col. 5;
- în col. 6 se înregistrează plăţile efectuate din contul de finanţare bugetară sau din contul de disponibil, după caz, care nu sunt în acelaşi timp şi cheltuieli efective; exemplu: materiale (inclusiv alimentele şi combustibilii) aprovizionate de la furnizori şi predate de la magazie, ridicările în numerar de la bancă pentru salarii şi alte drepturi, avansuri spre decontare;
- în col. 7 se înscriu plăţile efectuate prin trezoreria statului sau prin unităţi bancare, după care reprezintă în acelaşi timp şi cheltuieli efective; exemplu: procurarea activelor fixe, a obiectelor de inventar, plata serviciilor prestate şi lucrărilor executate (energie electrică, energie termică, poştă, telefon, telex, radio, televizor etc.);
- în col. 8 se înscrie totalul sumelor înregistrate în coloanele 6 şi 7.
La sfârşitul fiecărei luni totalul sumelor înregistrate în coloana 7 se transferă în coloana 9, pentru ca adunate cu sumele înregistrate anterior în această coloană de cheltuieli să se poată stabili totalul cheltuielilor efective.
Reconstituirile de plăţi se înregistrează "în roşu" în coloanele 6 şi 7, după caz, precum şi în coloana 8.
Plăţile şi reconstituirile înregistrate în col. 6 şi 7 se evidenţiază după fiecare operaţiune în coloana 8 "Total plăţi" care reprezintă "plata netă de casă" din contul de finanţare de la buget, respectiv din contul de disponibil.
- în col. 9, în cursul lunii, se înregistrează sumele care reprezintă cheltuieli efective; exemplu: consumurile de materiale, cheltuielile efectuate din avansurile spre decontare, totalul salariilor, contribuţiile la asigurările sociale de stat, impozitele, taxele etc., iar la sfârşitul lunii totalul plăţilor preluate din coloana 7;
- în col. 10 se înregistrează sumele care, potrivit reglementărilor legale în vigoare, diminuează cheltuielile efective; exemplu: plusurile de materiale constatate la inventariere, valoarea materialelor aflate în stoc la sfârşitul fiecărui semestru la compartimentele din cadrul instituţiilor publice sau la unităţile subordonate acestora, care nu ţin contabilitate proprie etc.
- în col. 11 se evidenţiază soldul debitor al contului de cheltuieli la sfârşitul perioadei de raportare.
3. Se întocmeşte într-un exemplar, pe articolele şi alineatele clasificaţiei economice, din cadrul fiecărui subcapitol de cheltuieli, prevăzut în bugetul aprobat.
4. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă.
5. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
“Tot ceea ce este necesar pentru ca răul să triumfe, este ca oamenii buni să nu facă nimic.” (Edmund Burke)
Re: fise bugetare
Te faci că nu înțelegi ce am întrebat eu.
Am întrebat clar: care este ordinul MF, ordin aflat în vigoare astăzi, ce reglementează acest formular. NU am întrebat cum arată, cum se completează, arhivează, etc. Am întrebat altceva.
Din ceea ce știu eu, acest formular a fost prevăzut de un ordin ce, astăzi, este abrogat. Mă înșel?
Am întrebat clar: care este ordinul MF, ordin aflat în vigoare astăzi, ce reglementează acest formular. NU am întrebat cum arată, cum se completează, arhivează, etc. Am întrebat altceva.
Din ceea ce știu eu, acest formular a fost prevăzut de un ordin ce, astăzi, este abrogat. Mă înșel?
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: fise bugetare
o sa-l caut si o sa il postez.
Mi-e mi s-a solicitat (m-au intrebat) de fise la un centru judetean de protectia copilului si mi-au aratat formatul si la ce il utilizeaza.
Mi-e mi s-a solicitat (m-au intrebat) de fise la un centru judetean de protectia copilului si mi-au aratat formatul si la ce il utilizeaza.
“Tot ceea ce este necesar pentru ca răul să triumfe, este ca oamenii buni să nu facă nimic.” (Edmund Burke)
fise bugetare
Nu stiu de ce ordin sunt reglementate.....nu am gasit in legislatie ! Am doar un an vechime in meserie si primul control. Au specificat in procesul verbal sa intocmesc aceste fise. Ma intreb, daca nu sunt reglementate de niciun ordin, atunci ce naiba vor de la mine! Doar sa scie si ei ca au gasit ceva ...... Daca au specificat in procesul verbal iar eu nu le intocmesc se intampla ceva? .....la urmatorul control?????
Scuze, am postat gresit! Si nu stiu sa mai sterg....ca sa postez unde trebuie!
Scuze, am postat gresit! Si nu stiu sa mai sterg....ca sa postez unde trebuie!
Re: fise bugetare
Existau reglementate acum câțiva ani de către un ordin. Dar s-a renunțat la aceste formulare, din ceea ce știu eu. Mai ales că o astfel de fișă conține informații redundante și era și foarte dificil de generat de către orice soft.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: fise bugetare
Fisa de operatiuni bugetare este reglementata de Ordinul MFP nr.1917/2005.