declaratia 112
Re: declaratia 112
-in cazul unui angajat cu ordonanta 13 ,la generarea decl.112 apare eroare (diferente de la scutirile alese in salariati,la cas; fd.g; cci; somaj; fd.acc;) este bine?
multumesc.
multumesc.
-
- Mesaje: 19
- Membru din: Joi Mar 05, 2009 12:00 am
Re: declaratia 112
Buna seara!Am incercat sa complectez 112,dar dupa 01 nu pot complecta anul cursorul se blocheaza la a treia casuta unde gresesc de nu pot complecta anul?.Ajutor.Multumesc.
Ultima oară modificat Joi Feb 03, 2011 12:20 am de către anghelaches62, modificat 1 dată în total.
Re: declaratia 112
Avem o problema pe care A383 a ridicat-o si cu care - in sfarsit am si eu probleme - sunt de acord ca merita a se dezbate.
Am sa rog pe toti forumistii cu mic cu mare sa descalcim itele acestei nefericite situatii:
- Am un concediu medical suportat din CCI care depaseste - evident - suma lunara pe care o datorez cu titlu de CCI.
- Asa cum A383 a remarcat in noua declaratie 112, desi exista posibilitatea de a trece aceasta suma (cod bugetar 439) la deductbil se primeste mesajul de eroare descris mai sus de BalazsE.
- Iata ce spune legislatia in domeniu:
OUG 158/2005 (publicata in M.O. 1074/2005) la art. 38 spune:
Art. 38. — (1) Sumele reprezentand indemnizatii, care se platesc asiguratilor si care, potrivit prevederilor prezente ordonante de urgenta, se suporta din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, se retin de catre platitor din contributiile pentru concedii si indemnizatii datorate pentru luna respectiva.
(2) Sumele reprezentand indemnizatii platite de catre angajatori asiguratilor, care depasesc suma contributiilor datorate de acestia in luna respectiva, se recupereaza din contributiile datorate pentru lunile urmatoare sau din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate din creditele bugetare prevazute cu aceasta destinatie, in conditiile reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
Ordonanta a fost "improspatata" in 2010 cu OUG 36/2010 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 268 din 26 aprilie 2010:
9. La articolul 38, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Sumele reprezentand indemnizatii platite de catre angajatori asiguratilor, care depasesc suma contributiilor datorate de acestia in luna respectiva, se recupereaza din contributiile datorate pentru lunile urmatoare sau din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate din creditele bugetare prevazute cu aceasta destinatie, in conditiile reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta. (vechiul text). Ceea ce aduce nou OUG 36/2010 este aceasta noua fraza: Aceste sume nu pot fi recuperate din sumele constituite reprezentand contributii de asigurari sociale de sanatate."
10. La articolul 40, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) Indemnizatiile pot fi solicitate pe baza actelor justificative, in termen de 90 de zile de la data de la care beneficiarul era in drept sa le solicite."
Conform art. 296 din Codul Fiscal, entitatile CARE AU DE RECUPERAT SI AU DEPUS (foarte mare atentie! deci au depus) cerere de recuperare a sumelor care depaseau suma datorata trec in declaratia inventar acele sume.
Ce fac in schimb ceilalti care nu au solicitat recuperarea din FNUASS a acestor sume si au ales sa le scada conform art. 38 al 2 din Ordonanta?
Declaratia 112 nu le da voie, si atunci nu ne mai ramane decat a doua cale ca in termen de 90 de zile de la depunerea ultimei declaratii in care mai puteam sa recuparam (recte: Decembrie 2010, cu termen de depunere 25 ianuarie 2011) sa depunem cerere la Casele de Sanatate.
O prietena a sunat astazi la Casa de Sanatate Valcea; intreband cum anume va recupera sumele i s-a spus "textual" ca nu se mai primesc cereri de recuperare din FNUASS asa cum prevede art.38 al.2 (in partea a doua a frazei).
Iata ce nenorociri ne asteapta pentru a intra in posesia sumelor pe care (nu?) mai putem sa le recuperam:
Pentru recuperarea sumelor reprezentand indemnizatii achitate care depasesc obligatia lunara de plata a contributiei pentru concedii si indemnizatii, angajatorul depune la registratura casei de asigurari de sanatate un dosar ce trebuie sa contina urmatoarele acte:
- cererea tip de recuperare a sumelor pentru concedii medicale completata in doua exemplare;
- copie xerox dupa declaratiile privind obligatiile de plata la Fondul Unic de Asigurari Sociale de Sanatate pentru concedii si indemnizatii-anexele 1 si 2, pentru luna/perioadele pentru care se solicita restituirea;
- copii xerox dupa certificatele medicale aferente pentru luna/perioadele pentru care se solicita restituirea (pe care sa fie specificat “conform cu originalul”, cu semnatura si stampila societatii in original). Daca in perioada pentru care se solicita restituirea sunt doar certificate medicale “in continuare”, se va ataşa si copia certificatului medical “iniţial”;
- dovada platii contributiei pentru concedii si indemnizatii, pentru perioada anterioara pentru care se solicita restituirea, care se va face prin copii ale ordinelor de plata aferente contributiei pentru concedii si indemnizatii;
- fisa sintetica pentru concedii si indemnizatii din ianuarie 2006 pana in prezent de la Administratia Finantelor Publice (cont 439).
Va chem sa descalcim aceasta nebuloasa:
- mai putem recupera sau nu aceste sume platite in plus si daca da, de unde?
Am sa rog pe toti forumistii cu mic cu mare sa descalcim itele acestei nefericite situatii:
- Am un concediu medical suportat din CCI care depaseste - evident - suma lunara pe care o datorez cu titlu de CCI.
- Asa cum A383 a remarcat in noua declaratie 112, desi exista posibilitatea de a trece aceasta suma (cod bugetar 439) la deductbil se primeste mesajul de eroare descris mai sus de BalazsE.
- Iata ce spune legislatia in domeniu:
OUG 158/2005 (publicata in M.O. 1074/2005) la art. 38 spune:
Art. 38. — (1) Sumele reprezentand indemnizatii, care se platesc asiguratilor si care, potrivit prevederilor prezente ordonante de urgenta, se suporta din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, se retin de catre platitor din contributiile pentru concedii si indemnizatii datorate pentru luna respectiva.
(2) Sumele reprezentand indemnizatii platite de catre angajatori asiguratilor, care depasesc suma contributiilor datorate de acestia in luna respectiva, se recupereaza din contributiile datorate pentru lunile urmatoare sau din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate din creditele bugetare prevazute cu aceasta destinatie, in conditiile reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
Ordonanta a fost "improspatata" in 2010 cu OUG 36/2010 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 268 din 26 aprilie 2010:
9. La articolul 38, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Sumele reprezentand indemnizatii platite de catre angajatori asiguratilor, care depasesc suma contributiilor datorate de acestia in luna respectiva, se recupereaza din contributiile datorate pentru lunile urmatoare sau din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate din creditele bugetare prevazute cu aceasta destinatie, in conditiile reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta. (vechiul text). Ceea ce aduce nou OUG 36/2010 este aceasta noua fraza: Aceste sume nu pot fi recuperate din sumele constituite reprezentand contributii de asigurari sociale de sanatate."
10. La articolul 40, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) Indemnizatiile pot fi solicitate pe baza actelor justificative, in termen de 90 de zile de la data de la care beneficiarul era in drept sa le solicite."
Conform art. 296 din Codul Fiscal, entitatile CARE AU DE RECUPERAT SI AU DEPUS (foarte mare atentie! deci au depus) cerere de recuperare a sumelor care depaseau suma datorata trec in declaratia inventar acele sume.
Ce fac in schimb ceilalti care nu au solicitat recuperarea din FNUASS a acestor sume si au ales sa le scada conform art. 38 al 2 din Ordonanta?
Declaratia 112 nu le da voie, si atunci nu ne mai ramane decat a doua cale ca in termen de 90 de zile de la depunerea ultimei declaratii in care mai puteam sa recuparam (recte: Decembrie 2010, cu termen de depunere 25 ianuarie 2011) sa depunem cerere la Casele de Sanatate.
O prietena a sunat astazi la Casa de Sanatate Valcea; intreband cum anume va recupera sumele i s-a spus "textual" ca nu se mai primesc cereri de recuperare din FNUASS asa cum prevede art.38 al.2 (in partea a doua a frazei).
Iata ce nenorociri ne asteapta pentru a intra in posesia sumelor pe care (nu?) mai putem sa le recuperam:
Pentru recuperarea sumelor reprezentand indemnizatii achitate care depasesc obligatia lunara de plata a contributiei pentru concedii si indemnizatii, angajatorul depune la registratura casei de asigurari de sanatate un dosar ce trebuie sa contina urmatoarele acte:
- cererea tip de recuperare a sumelor pentru concedii medicale completata in doua exemplare;
- copie xerox dupa declaratiile privind obligatiile de plata la Fondul Unic de Asigurari Sociale de Sanatate pentru concedii si indemnizatii-anexele 1 si 2, pentru luna/perioadele pentru care se solicita restituirea;
- copii xerox dupa certificatele medicale aferente pentru luna/perioadele pentru care se solicita restituirea (pe care sa fie specificat “conform cu originalul”, cu semnatura si stampila societatii in original). Daca in perioada pentru care se solicita restituirea sunt doar certificate medicale “in continuare”, se va ataşa si copia certificatului medical “iniţial”;
- dovada platii contributiei pentru concedii si indemnizatii, pentru perioada anterioara pentru care se solicita restituirea, care se va face prin copii ale ordinelor de plata aferente contributiei pentru concedii si indemnizatii;
- fisa sintetica pentru concedii si indemnizatii din ianuarie 2006 pana in prezent de la Administratia Finantelor Publice (cont 439).
Va chem sa descalcim aceasta nebuloasa:
- mai putem recupera sau nu aceste sume platite in plus si daca da, de unde?
Ultima oară modificat Joi Feb 03, 2011 12:37 am de către paturcai, modificat de 2 ori în total.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
Re: declaratia 112
probabil are legatura cu faptul ca OUG 13/2010 se aplica doar in 2010pinteam10 scrie:-in cazul unui angajat cu ordonanta 13 ,la generarea decl.112 apare eroare (diferente de la scutirile alese in salariati,la cas; fd.g; cci; somaj; fd.acc;) este bine?
multumesc.
Re: declaratia 112
de ce nu lasi programul sa introduca datele singur in declaratie?anghelaches62 scrie:Buna seara!Am incercat sa complectez 112,dar dupa 01 nu pot complecta anul.Ajutor.Multumesc.
Re: declaratia 112
Text extras din: Hotarâre nr. 1397/2010 - privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"septimiuv scrie:in 112 nu apare acest impozit
apare doar impozitul pe salarii
impozitul pt conventii civile se declara in 100
Nomenclatorul "creante fiscale"
.
.
.
29.Impozit pe veniturile rezultate din activitati profesionale desfasurate în baza contractelor/ conventiilor încheiate potrivit Codului civil art. III alin. (1) si (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010, aprobata prin Legea nr. 279/2010, cu modificarile ulterioare
Norocul este ceea ce are loc atunci când pregătirea se întâlnește cu șansa!
Re: declaratia 112
boooon, da mail la saga 

-
- Mesaje: 19
- Membru din: Joi Mar 05, 2009 12:00 am
Re: declaratia 112
Multumesc septimiuv.Din saga merge dar am incercat varianta test prin descarcare.
Re: declaratia 112
Cei de la Satu Mare vizavii de modificarea adusa prin OUG.117 au spus: "Speram ca a fost doar o scapare, inca n-am primit normele metodologice".paturcai scrie:Va chem sa descalcim aceasta nebuloasa:
- mai putem recupera sau nu aceste sume platite in plus si daca da, de unde?
Eu cred ca foarte multe firme vor da in judecata Casa de Sanatate, sau cel putin o sa inceapa procedura si se vor sesiza cei de la casa si vor restitui cumva acei bani, altfel o sa piarda o suma mare pentru acoperirea cheltuielilor de judecata. Poate chiar acesta este intentia, adica sa puna la lucru pe juristi.

- balteanuc692
- Mesaje: 3386
- Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: declaratia 112
Am si eu 18 mil de recuperat de la CCI. E belea mare cu asta. 

Re: declaratia 112
Acum am sunat la Ministerul Sanatatii, am ajuns la departamentul juridic si cand am intrebat ce se intampla cu acele sume pe care pana acum le-am putut recuperat au spus sa trimit o adresa pentru lamuriri (adica sa le cer in scris), dar doar prin fax sau posta.
Cine ii din Bucuresti nu ar putea trimite un fax (eu pot sa trimit doar e-mail
)? Numarul celor de la juridic este 021.3072.521, nu le stiu numarul de fax, dar poate va ofera ei un numar.
Cine ii din Bucuresti nu ar putea trimite un fax (eu pot sa trimit doar e-mail

- balteanuc692
- Mesaje: 3386
- Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: declaratia 112
Nu v-au dat un mail? Cine mai are fax?




Re: declaratia 112
septimiuv scrie:probabil are legatura cu faptul ca OUG 13/2010 se aplica doar in 2010pinteam10 scrie:-in cazul unui angajat cu ordonanta 13 ,la generarea decl.112 apare eroare (diferente de la scutirile alese in salariati,la cas; fd.g; cci; somaj; fd.acc;) este bine?
multumesc.
-cele 6 luni de scutire trec si in 2011....
Re: declaratia 112
Eu n-am gasit nici unde faptul ca acel ordin este valabil doar pentru anul 2010.
Re: declaratia 112
scrie in primele randuri ale ordonantei