Pagina 4 din 14

Re: certificat digital

Scris: Vin Mai 20, 2011 11:00 am
de ghineae609
Sa inteleg ca acest certificat este valabil numai un an si ca anul viitor trebuie sa o luam de la capat?

Re: certificat digital

Scris: Vin Mai 20, 2011 11:07 am
de septimiuv
la anul il prelungesti

Re: certificat digital

Scris: Vin Mai 20, 2011 11:15 am
de ferenta
O luăm la anul de la capăt doar pe partea de taxă!normal, nu? :lol: Undeva în jur de 30 de euroi...

Re: certificat digital

Scris: Vin Mai 27, 2011 2:05 pm
de balazse
Eu am primit un raspuns din partea celor de la finante referitor la obligativitate certificarii de notar:
Referitor la e-mail-ul dumneavoastră inregistrat la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Directia Generala de Metodologii Fiscale Indrumare si Asistenta sub numarul @@@@/2011 va comunicam ca prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2520/2010 a fost reglementata modalitatea de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul Sistemului Electronic National.
Astfelt contribuabilii mari si contribuabilii mijlocii definiti conform reglementarilor in vigoaret precum si sediile secundare ale acestora au obligatia depunerii declaratiilor fiscale prevazute la art.1 alin.(1) din ordinul mentionat prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul Sistemului Electronic National.
Mentionam ca potrivit art.1 alin.(2) din acelasi act normativ metoda de depunere a declaratiilor prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul Sistemului Electronic Nationalt poate fi utilizata ca metoda alternativa de declarare pentru ceilalti contribuabili.
Procedura de inregistrare a persoanelor care detin certificate calificate la unitatile fiscale teritoriale in vederea depunerii declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul Sistemului Electronic National este aplicabila tuturor contribuabililor care utilizeaza aceasta metoda de depunere.
Potrivit art.2 alin.(4) din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2520/2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlociit cu modificarile si completarile ulterioare, documentul de imputernicire, autentificat de notarul public din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, se depune numai In situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

Cu stima,

@@@@@@@@@@- Director general adjunct
Intocmit:@@@@@@@ - expert asistent
Directia generala de metodologii fiscale, indrumare si asistenta a contribuabililor
Datorita faptului ca nu sunt de acord cu ei, i-am retrimis punctul vedere si astept un nou e-mail. Sper sa primesc.

Re: certificat digital

Scris: Vin Mai 27, 2011 2:29 pm
de tomac
Ăia sunt idioți de-a dreptul. Păi ordinul dat tot de ei, 858/2008, e în vigoare și se aplică contribuabililor mici.Ăștia ignoră ordinul în vigoare și aplică un ordin pentru mari și mijlocii și în cazul celor mici deși, mă repet, există un ordin specific pentru cei mici, ce nu conține această obligație.
Eu m-am lămurit cu asistența contribuabili din ANAF. Am pus două întrebări acolo: la prima, mi-au citat textul unui ordin - problema era că eu am citit ordinul ăla și am întrebat ce înțelege ANAF printr-un punct din acesta, iar ei îmi răspund ca la proști citând articolul la care aveam neclarități. Păi nu sunt tâmpit, am citit și eu ordinul că altfel nu întrebam, așa că de ce mi-ai răspunde citându-mi ordinul? Numai dacă ești incompetent, nu știi sau vrei să-ți bați joc. Altfel nu ai avea niciun motiv. A doua oară, anul acesta am întrebat prin 11-13 aprilie când vor posta pe siteul ANAF un pdf pentru declarația 200 pentru că nu exista decât pentru anul 2009, și, am mai întrebat dacă se vor introduce pdf-uri și pentru declarațiile informative (ex.D220) pentru că în unele cazuri D220 se depune concomitent cu D200 și e absurd să depui D200 on-line și apoi să fugi repede la finanțe să depui D220 în scris. Nu am primit niciun răspuns până azi. A, am primit: cererea dumneavoastră a fost trimisă spre analiză....etc. Păi ce analiză, la o întrebare de genul acesta - când e gata un fișier? Dacă întrebam ce principii și ce reguli stabilite la nivel european au avut în vedere când au scris codul fiscal, aș fi înțeles, rad așa. Culmea nesimțirii a fost comunicatul dat de ANAF în care reiterau mesajul de depunere on-line a declarației de venit (D200). Asta în condițiile în care nu au pus formular pe site.

Re: certificat digital

Scris: Vin Mai 27, 2011 11:14 pm
de balazse
Si eu am primit de fiecare data ca si raspuns citate din acte normative din care tot n-am inteleg nimic, iar cand le scrii din nou ca nu actul normativ te intereseaza ci interpretarea sau partea practica numai primesti nici un raspuns.
Problema este ca nimeni nu isi asuma raspunderea sa ne dea un raspuns clar.

certificat digital

Scris: Mie Iun 01, 2011 1:40 pm
de apetrem
Întrebare:
Ce se întamplă dacă dorim, din diferite motive, să schimbăm furnizorul de certificat digital?

Răspuns <[email protected]>:
Dacă un certificat a expirat şi achizitionaţi unul nou, de la un alt furnizor de certificate, toate informaţiile pe care le aveţi deja se păstrează. Dvs. trebuie sa încărcaţi noul document de confirmare pe portalul ANAF, sectiunea "Reînnoire certificate calificate".
Repet, chiar dacă certificatul este nou, nu reînnoit, aplicaţia îl priveşte ca pe un certificat reînnoit, având în vedere istoria pe care o aveţi. Prin urmare, făcând această operaţiune de mai sus, schimbaţi numai numarul serial al certificatului şi furnizorul în baza de date, restul informaţiilor păstrandu-se intacte.
Trebuie însa să nu schimbaţi adresa de e-mail la achizitionarea certificatului. Aceasta rămane aceeaşi cu cea anterioară. Adresa de e-mail va oferă continuitatea despre care vă spuneam.
Răspuns <[email protected]>:
Daca schimbati doar furnizorul de certificate si raman neschimbate nume, prenume, CNP, adresa de mail, aveti optiunea de reinnoire certificate calificate pe portalul ANAF. Dupa reinnoirea certificatului pe portalul ANAF puteti depune declaratii.
Asta ca sa nu-şi imagineze vreuna din cele 3 firme că suntem legaţi de glie ...

Re: certificat digital

Scris: Joi Iun 02, 2011 11:02 am
de ivana91
Firmele cu activitate suspendata trebuie sa obtina certificat digital?

Re: certificat digital

Scris: Joi Iun 02, 2011 11:14 am
de ghineae609
Certificatul digital trebuie obtinut ptr a putea depune declaratii, cu un certificat poti depune ptr x firme.

Re: certificat digital

Scris: Vin Iun 03, 2011 3:20 pm
de asann487
din iulie depunere prin internet este obligatorie si la declaratiile 100,300 etc. sau doar pentru 112

Re: certificat digital

Scris: Vin Iun 03, 2011 5:19 pm
de herganiec
e obligatoriu pt toate declaraţiile dar aşa cum s-a precizat pt "contribuabilii mari si contribuabilii mijlocii definiti conform reglementarilor in vigoaret precum si sediile secundare ale acestora au obligatia depunerii declaratiilor fiscale prevazute la art.1 alin.(1) din ordinul mentionat prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul Sistemului Electronic National.
Mentionam ca potrivit art.1 alin.(2) din acelasi act normativ metoda de depunere a declaratiilor prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul Sistemului Electronic Nationalt poate fi utilizata ca metoda alternativa de declarare pentru ceilalti contribuabili."

Re: certificat digital

Scris: Lun Iun 06, 2011 4:36 pm
de asann487
citatul acesta din lege mi se pare ca este unul mai vechi,care se aplica prin 2010
cum este pana la urma?ogligatoriu numai 112 sau si restul de declaratii?

Re: certificat digital

Scris: Lun Iun 06, 2011 7:37 pm
de balazse
Contribuabilii mici sunt obligati sa depuna online doar D.112, restul sunt optional (adica depunerea online).
Dar daca poti depunde D.112 atunci nu vad rostul sa mai mergi cu ele la finante.

Re: certificat digital

Scris: Lun Iun 06, 2011 8:12 pm
de paturcai
Da BalazsE dar - mai scriam si alta data - sunt unii care au sedii expirate, administratori expirati si nu au salariati si atunci cineva trebuie sa le depuna si lor restul declaratiilor - mai putin D112.
Este binevenita o astfel de clarificare.
Multumesc celor care au "sapat" si care ne-au dat mura-n-gura.
;-)

Re: certificat digital

Scris: Mar Iun 07, 2011 4:48 pm
de ghineae609
Cine a depus dosarul la administratie ptr certificatul digital va rog sa ne spuneti si noua ce ar trebui sa contina acel dosar pe langa fomularul 150 si imputernicire.

Multumesc