inlocuire produs in perioada de garantie
inlocuire produs in perioada de garantie
Un client cumpara de la firma noastra un produs X. Firma acorda 1 an garantie produsului respectiv. In perioada de garantie, clientul se intoarce la firma cu produsul X solicitand repararea sau inlocuirea, intrucat s-a defectat.
Am facut urmatoarele inregistrari:
a) primire in custodie produs defect : 8032 = 999
b) intrucat nu se poate stabili pe loc in ce consta defectiunea si din a cui vina s-a produs, ii facturez clientului un produs nou functionabil : 607 = 371 si 4111 = % 707,4427
Dupa analiza, se constata ca defectiunea nu este din vina clientului. Ce ar trebui facut in conditiile in care eu i-am facturat deja un produs functionabil? Ar trebui stornata factura?
Voi cum procedati?
Am facut urmatoarele inregistrari:
a) primire in custodie produs defect : 8032 = 999
b) intrucat nu se poate stabili pe loc in ce consta defectiunea si din a cui vina s-a produs, ii facturez clientului un produs nou functionabil : 607 = 371 si 4111 = % 707,4427
Dupa analiza, se constata ca defectiunea nu este din vina clientului. Ce ar trebui facut in conditiile in care eu i-am facturat deja un produs functionabil? Ar trebui stornata factura?
Voi cum procedati?
Re: inlocuire produs in perioada de garantie
dacarabelaa scrie:Ar trebui stornata factura?
Re: inlocuire produs in perioada de garantie
Buna ziua,
Am o nelamurire, daca ma puteti ajuta va rog:
Gestiune cantitativ valorica la pret de achizitie, FIFO
De exemplu era in stoc 1 aparat electric X la pret achizitie 1 leu.
S-a vandut acum 2 luni cu factura si garantie 1 an (factura a fost achitatata);
S-a achizitionat de la furnizor 2 aparate electrice X la pret achizitie 2 lei.
Aparatul vandut acum 2 luni s-a stricat si s-a hotarat sa i se dea clientului un aparat nou cu factura noua cu garantie de 1 an, asa ca s-a stornat factura initiala(si am pe stoc 2 aparate electrice X la pret achizitie 2 lei si 1 la pret achizitie 1 leu) si s-a emis o alta factura (raman pe stoc cu 1 aparat la 2 lei si 1 aparat la 1 leu)
Avand FIFO, in momentul in care fac aviz sa-l trimit la reparat furnizorului meu imi scade 1 aparat la 2 lei; cum pot face sa-mi scada 1 aparat la 1 leu? Plus ca in momentul in care se primeste aparatul reparat nu se doreste sa se vanda ca si aparat electric X ci ca aparat electric X resigilitat de exemplu la pret de vanzare de 1.5 lei.
Am o nelamurire, daca ma puteti ajuta va rog:
Gestiune cantitativ valorica la pret de achizitie, FIFO
De exemplu era in stoc 1 aparat electric X la pret achizitie 1 leu.
S-a vandut acum 2 luni cu factura si garantie 1 an (factura a fost achitatata);
S-a achizitionat de la furnizor 2 aparate electrice X la pret achizitie 2 lei.
Aparatul vandut acum 2 luni s-a stricat si s-a hotarat sa i se dea clientului un aparat nou cu factura noua cu garantie de 1 an, asa ca s-a stornat factura initiala(si am pe stoc 2 aparate electrice X la pret achizitie 2 lei si 1 la pret achizitie 1 leu) si s-a emis o alta factura (raman pe stoc cu 1 aparat la 2 lei si 1 aparat la 1 leu)
Avand FIFO, in momentul in care fac aviz sa-l trimit la reparat furnizorului meu imi scade 1 aparat la 2 lei; cum pot face sa-mi scada 1 aparat la 1 leu? Plus ca in momentul in care se primeste aparatul reparat nu se doreste sa se vanda ca si aparat electric X ci ca aparat electric X resigilitat de exemplu la pret de vanzare de 1.5 lei.
Re: inlocuire produs in perioada de garantie
alegeti la configurare in loc de FIFO, Manual.
Asa veti putea alege ce aparat si la ce pret vreti sa vindeti sau sa faceti aviz.
Asa veti putea alege ce aparat si la ce pret vreti sa vindeti sau sa faceti aviz.
“Tot ceea ce este necesar pentru ca răul să triumfe, este ca oamenii buni să nu facă nimic.” (Edmund Burke)
Re: inlocuire produs in perioada de garantie
Credeti ca ar fi in regula daca, pt a vinde ulterior acest aparat reparat sub o alta denumire (aparat electric X resigilitat)
- sa creez o gestiune separata “Marfa reparata”
- cand pleaca cu aviz la reparatie sa plece din gestiunea “Marfa” ca aparat electric X la 1 leu
- cand se intoarce cu aviz de la reparatie sa intre in gestiunea “Marfa reparata” ca aparat electric X resigilitat tot la 1 leu
Trecerea de la FIFO la Manual(doar pt intocmirea avizului) si dupa aceea din nou la FIFO ar putea influenta cumva si alte descarcari de stocuri?
Este prima data cand ma confrunt cu o astfel de problema si ma straduiesc sa fac ok de la inceput, ca pe viitor sa stiu cum tre sa procedez si sa nu trebuiasca sa repar vreo boacana de-a mea
- sa creez o gestiune separata “Marfa reparata”
- cand pleaca cu aviz la reparatie sa plece din gestiunea “Marfa” ca aparat electric X la 1 leu
- cand se intoarce cu aviz de la reparatie sa intre in gestiunea “Marfa reparata” ca aparat electric X resigilitat tot la 1 leu
Trecerea de la FIFO la Manual(doar pt intocmirea avizului) si dupa aceea din nou la FIFO ar putea influenta cumva si alte descarcari de stocuri?
Este prima data cand ma confrunt cu o astfel de problema si ma straduiesc sa fac ok de la inceput, ca pe viitor sa stiu cum tre sa procedez si sa nu trebuiasca sa repar vreo boacana de-a mea

Re: inlocuire produs in perioada de garantie
dupa validare nu influenteaza nimic.stefanm86 scrie: Trecerea de la FIFO la Manual(doar pt intocmirea avizului) si dupa aceea din nou la FIFO ar putea influenta cumva si alte descarcari de stocuri?
puteti crea direct articol nou <Aparat X R> fara a mai face gestiune noua.
(ex. R - de la reparat) si sa le incadrati intr-o grupa noua (ex. Marfa Reparatii) ca sa le puteri selecta mai rapid doar pe ele in diverse rapoarte.
“Tot ceea ce este necesar pentru ca răul să triumfe, este ca oamenii buni să nu facă nimic.” (Edmund Burke)
Re: inlocuire produs in perioada de garantie
am reusit! fara a mai crea o noua gestiune
Multumesc mult!

Multumesc mult!
Re: inlocuire produs in perioada de garantie
cu placere. 

“Tot ceea ce este necesar pentru ca răul să triumfe, este ca oamenii buni să nu facă nimic.” (Edmund Burke)
Re: inlocuire produs in perioada de garantie
Se poate o intrebare rapida?
Produsul reparat primit se poate inregistra in gestiune insa la o alta valoare, eventual o valoare justa determinata prin prospectarea datelelor de pe piata, automat mai mica decat 1 leu? Intreb in ideea ca pretul de vanzare pt un resigilat s-ar putea sa fie mai mic chiar decat costul initial de achizitie al produsului nou de 1 leu ?
Produsul reparat primit se poate inregistra in gestiune insa la o alta valoare, eventual o valoare justa determinata prin prospectarea datelelor de pe piata, automat mai mica decat 1 leu? Intreb in ideea ca pretul de vanzare pt un resigilat s-ar putea sa fie mai mic chiar decat costul initial de achizitie al produsului nou de 1 leu ?

inlocuire produs in perioada de garantie
Va rog, cei care lucrati in saga cu produse pentru care acordati garantie: cum procedati? cum contati, in ce meniu inregistrati:
1. intrarea produsul defect adus de client;
2. livrarea unui produs nou catre client, in locul celui defect;
3. trimiterea produsului defect la furnizor (de la care il cumparasem eu);
4. Intrarea unu produs nou in gestiune, in locul celui defect (de la furnizorul meu)
???????????????????
1. intrarea produsul defect adus de client;
2. livrarea unui produs nou catre client, in locul celui defect;
3. trimiterea produsului defect la furnizor (de la care il cumparasem eu);
4. Intrarea unu produs nou in gestiune, in locul celui defect (de la furnizorul meu)
???????????????????
Re: inlocuire produs in perioada de garantie
1. În ieșiri - se stornează factura de ieșire inițială.
2. În ieșiri.
3. În intrări. Ar trebui să vă emită factură de stornare.
4. În intrări.
2. În ieșiri.
3. În intrări. Ar trebui să vă emită factură de stornare.
4. În intrări.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: inlocuire produs in perioada de garantie
Toate operatiunile aferente schimbului in termen de garantie, la noi se fac pe baza de aviz.
Cand un client imi aduce produsul defect, pe loc ii eliberez alt produs bun, pe baza unui aviz.(pentru intrarea celui defect, am avizul cu care l-a scos clientul din gestiunea lui, catre mine, sau in cazul persoanelor fizice, intocmim un proces-verbal de constatare defect si primire in termen de garantie ptr inlocuire)
Cand trimit produsele defecte adunate la mine catre furnizorul meu, le trimit pe baza de aviz.
Furnizorul meu imi da alte produse bune, tot cu aviz.
Nu este implicat in nici un fel TVA-ul, din acest motiv nu pot inregistra pe la intrari sau iesiri, ptr ca respectivele operatiuni ajung astfel in jurnalele de cumparari/vanzari si eu nu vreau acest lucru.
Cand un client imi aduce produsul defect, pe loc ii eliberez alt produs bun, pe baza unui aviz.(pentru intrarea celui defect, am avizul cu care l-a scos clientul din gestiunea lui, catre mine, sau in cazul persoanelor fizice, intocmim un proces-verbal de constatare defect si primire in termen de garantie ptr inlocuire)
Cand trimit produsele defecte adunate la mine catre furnizorul meu, le trimit pe baza de aviz.
Furnizorul meu imi da alte produse bune, tot cu aviz.
Nu este implicat in nici un fel TVA-ul, din acest motiv nu pot inregistra pe la intrari sau iesiri, ptr ca respectivele operatiuni ajung astfel in jurnalele de cumparari/vanzari si eu nu vreau acest lucru.
Re: inlocuire produs in perioada de garantie
De ce pe bază de aviz?
Oricum se pot opera și ca avize. toate mișcările astea. Sau prin operații speciale.
Oricum se pot opera și ca avize. toate mișcările astea. Sau prin operații speciale.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.