ATI ASCULTAT LA TELEVIZOR ?

Mesaj
Autor
ionetei153
Mesaje: 445
Membru din: Lun Aug 28, 2006 12:00 am
Localitate: prahova

ATI ASCULTAT LA TELEVIZOR ?

#1 Mesaj de ionetei153 »

Ati ascultat ce spun la TV cu noua lege a contabilitatii? Sa inteleg ca un patron cu o mica firma ,care pina acum angaja un pensionar cu 2 ore pe zi este obligat sa angajeze un economist?Cei cu studii medii si cu vechime in contabilitate de peste 3o ani nu mai merg?
Sunt multe firme care inregistreaza intr-o luna 15-20 documente pe luna si carora le convenea un om cu 2 ore pe zi.Acum va fi obligat sa angajeze economist cu 8 ore /zi sa-i dea 5-6-8 milioane pe luna?
Scarboasa treaba,nu? Ce ziceti fratilor? Plecam la capsuni sau ne apucam de cersit?

mihoc iordachea
Mesaje: 10
Membru din: Vin Ian 19, 2007 1:00 am
Contact:

#2 Mesaj de mihoc iordachea »

Da, plecam la capsuni sau ne apucam de cersit...

filipn
Mesaje: 241
Membru din: Vin Mar 17, 2006 12:00 am

#3 Mesaj de filipn »

va fi varza de acum asa cum cer ei.Contract de munca cu cei ,cu studii superioare pentru semnaturi si munca pentru cei cu cunostinte de finante-contabilitate.Cine are prioritate? Semnatura pentru sit. financiare.

paraschivl454
Mesaje: 22
Membru din: Joi Mar 08, 2007 12:00 am

#4 Mesaj de paraschivl454 »

Dar de citit a citit cineva asa ceva?

mihoc iordachea
Mesaje: 10
Membru din: Vin Ian 19, 2007 1:00 am
Contact:

#5 Mesaj de mihoc iordachea »

Da, din pacate....

http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/ ... romaneasca

Si cam tot ce e rau in Romania in zvonuri, se si adevereste.

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11897
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

#6 Mesaj de septimiuv »

studii superioare se cereau si pana cum
unde e marea schimbare?

ionetei153
Mesaje: 445
Membru din: Lun Aug 28, 2006 12:00 am
Localitate: prahova

#7 Mesaj de ionetei153 »

am deschis si eu situl de la adresa data de mihoc iordachea si am vazut ca zice ca se organizeaza contabilitatea ,,de regula,... deasemenea zice dupa dorinta ,,pot fi incheiate si contracte cu pers.fizice ori de prest.serv,, etc.

Pai asta ar insemna ca nu este chiar obligatoriu sa fie incadrati cu studii sup.daca zice,,de regula,, nu?
Voi cum interpretati?poate ne ajuta si prietenii de la SAGA sa intelegem cum se pune problema.Le adresez rugamintea sa intervina cu punctul lor de vedere.

ionetei153
Mesaje: 445
Membru din: Lun Aug 28, 2006 12:00 am
Localitate: prahova

#8 Mesaj de ionetei153 »

Da Septimiu,dar chestia aia cu ,,de regula,, si ,,poate fi,,....?
Cum sta treaba?

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11897
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

#9 Mesaj de septimiuv »

nu ma pronunt pana nu citesc legea

tudorachea
Mesaje: 281
Membru din: Mie Mar 08, 2006 12:00 am
Localitate: Oltenita
Contact:

#10 Mesaj de tudorachea »

:cry:dragi colegi contabili- vi se pare corect sa nu ti se primeasca la itm registrul electronic insotit de adresa de inaintare si copie de pe certificatul firmei pentru ca nu ai imputernicire?sunt eu intr-o pasa proasta ne nu reusesc sa-i inteleg?sau e chiar bataie de joc?mai ales cind vii de la 100 km distanta. multumesc pentru comentariile voastre ,am nevoie sa va stiu parerea.

filipn
Mesaje: 241
Membru din: Vin Mar 17, 2006 12:00 am

#11 Mesaj de filipn »

traim in Romania , si nu ne mai mira nimic. Trebuie sa avem nervi de otel.Pana acum nu au cerut asa ceva, trebuie sa mai inventeze cate ceva cand au vazut ca nu mai sunt cozi. asa le place cred, aglomeratie.

buldanc
Mesaje: 194
Membru din: Mie Feb 08, 2006 12:00 am

ati ascultat la televizor?

#12 Mesaj de buldanc »

referitor la reg salariatilor , pt ca tot veni vorba pe acest topic. Am depus ieri la ITM- PH cu adresa de inaintare facuta de mine -nu cu un format anume si mi s-a spus in felul urmator : Exista pe net la ITM formular special pentru adresa de inaintare , cu mentiiunea pe ea:(delegam pe ....serie, nr CI ....... ) Tipa a fost draguta si mi-a primit totusi adresa mea , cu mentiunea " pe viitor sa fac adresa mentionata de ea". Atentie ! Nu uitat!i certif de inmatriculare !

lupasd
Mesaje: 19
Membru din: Mar Feb 27, 2007 12:00 am

modificare legea contabilitatii

#13 Mesaj de lupasd »

CE PARARERE AVETI STIMATI COLEGI?
Se pare ca toti expertii stagiari si economistii vor avea mai putin de lucru iar expertii vor avea ocazia de a-si reintregi veniturile.
Am discutat cu cei de la CECCAR si sunt tare mandri ca au reusit sa ne dea in cap. Eu am pus o singura intrebare: Un expert (din randurile senorilor)care habar nu are ce inseamna taxare inversa cum poate sa tina evid. contab la o firma? (nu are calculator si nici nu are macar idee de modificarile codului fiscal dar figureaza pe stat de plata pt. ca e expert iar contab o fac eunucii cum ironic stie dumnealui sa se exprime)
Dar solutia vine tot de la itm. AM intrebat si se pot face contracte de munca pe 1-2 ore. Si atunci totul va fi OK.

Guvernul a aprobat în şedinţa de astăzi modificarea şi completarea Legii contabilităţii nr. 82/1991, sub aspectul reglementărilor contabile aplicabile şi al modalităţii de raportare. Revizuirea permanentă a legislaţiei contabile naţionale este o etapă necesară în procesul de reformă a sistemului contabil românesc, pentru asigurarea conformităţii acestuia cu Directivele Europene.

Proiectul de Lege delimitează categoriile de persoane care răspund pentru organizarea şi conducerea contabilităţii, precum şi categoriile de persoane care răspund de aplicarea corespunzătoare a reglementărilor contabile. Astfel, contabilitatea se organizează şi se conduce, de regulă, de către directorul economic, contabilul-şef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superiore. Contabilitatea poate să fie organizată şi condusă pe bază de contracte de prestări servicii în domeniul contabilităţii, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.

Potrivit Proiectului de Lege, răspunderea pentru aplicarea necorespunzătoare a reglementărilor contabile revine directorului-economic, contabilului-şef sau altei persoane împuternicite să îndeplinească această funcţie, împreună cu personalul din subordine. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestora, potrivit legii şi prevederilor contractuale.

Prin proiectul de Lege se prevede posibilitatea modificării duratei de păstrare a registrelor de contabilitate şi a documentelor justificative. Astfel, prin ordin al ministrului finanţelor publice, se pot stabili registrele de contabilitate şi documentele justificative care se păstrează timp de 5 ani.

Proiectul de Lege corelarea termenelor de depunere la organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, a situaţiilor financiare cu noile prevederi ale Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale. Au fost stabilite persoanele juridice care depun situaţiile financiare la MFP, având în vedere că societăţile comerciale vor depune situaţiile financiare numai la Oficiul registrului comerţului, potrivit Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului, cu modificările şi completările ulterioare. Astfel, pentru societăţile/companiile naţional, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, termenele pentru depunerea situaţiilor financiare anuale la unităţile teritoriale ale MFP sunt de 150 zile, iar pentru celelalte persoane care intră sub incidenţa prevederilor legii, termenul este de 120 de zile.

Proiectul de Lege propune actualizarea cuantumurilor amenzilor pentru nerespectarea prevederilor Legii contabilităţii. De asemenea, potrivit noilor prevederi, sunt considerate contravenţii (dacă nu sunt săvârşite astfel încât potrivit legii să fie considerate infracţiuni), următoarele fapte:
 nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Finanţelor Publice cu privire la depunerea la unităţile teritoriale ale MFP a situaţiilor financiar anuale. Săvârşirea acestei fapte se sancţionează cu amendă de la 400 la 5.000 lei.
 nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Finanţelor Publice cu privire la întocmirea şi depunerea la unităţile teritoriale ale MFP a situaţiilor financiare periodice sau raportărilor contabile, stabilite potrivit legii. Săvârşirea acestei fapte se sancţionează cu amendă de la 500 la 1.500 lei.
 nerespectarea prevederilor referitoare la obligaţia membrilor organelor de administraţie, conducere şi supraveghere în ceea ce priveşte întocmirea şi publicarea situaţiilor financiare anuale. Săvârşirea acestei fapte se sancţionează cu amendă de la 400 la 5.000 lei.
 nerespectarea prevederilor referitoare la obligaţia membrilor organelor de administraţie, conducere şi supraveghere ale societăţii-mamă în ceea ce priveşte întocmirea şi publicarea situaţiilor financiare anuale consolidate. Săvârşirea acestei fapte se sancţionează cu amendă de la 10.000 la 30.000 lei.

Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor, în cazul asociaţiilor de proprietari, se fac de către persoanele cu atribuţii de control din cadrul consiliilor locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiul Bucureşti şi de alte persoane anume împuternicite de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

În ceea ce priveşte contabilitatea instituţiilor publice, aceasta va asigura înregistrarea drepturilor constatate, a veniturilor încasate, a angajamentelor bugetare, a angajamentelor legale, a plăţilor de casă şi cheltuielilor efective, pe subdiviziunile clasificaţie bugetare conform bugetului aprobat. Totodată, instituţiile publice vor stabili anual un rezultat al execuţie bugetare prin închiderea conturilor care reflectă încasarea veniturilor şi plata cheltuielilor aferente exerciţiului bugetar, iar periodic excedentul sau deficitul patrimonial în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.

De asemenea, pentru asigurarea în termen a datelor necesare sistemului instituţional al statului, societăţile comerciale vor depune la unităţile teritoriale ale Ministerul Finanţelor Publice o raportare anuală, al cărei conţinut se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice. Raportarea anuală se depune la unităţile teritoriale ale Ministerul Finanţelor Publice, în termen de 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, însoţite de dovada predării situaţiilor financiare anuale la Oficiul Registrului comerţului spre publicare.

Guvernul Romaniei - Biroul de presa - 14.03.2007

Scrie răspuns