-Ce avantaje ar fi daca pe o soc.civila (ctb.in partida simpla)s-ar cumpara
un autoturism. Este bine sa se cump.pe soc.?exista dezavantaje?
-La soc. de acest gen, factura trebuie sa insoteasca intotdeuna chitanta emisa pentru incasare onorarii. Contractele intre clienti si Soc. cand se intocmesc ? pt.orice serv.de avocat?, ele pot tine loc de factura? Nicaieri in Lege, in codul fisc. nu am gasit reglem.in acest sens, sau nu am stiut eu sa caut...?
-trebuie completat si la soc.civ."registru de evidenta fiscala?
-unde se poate gasii un progr.inf. de tinere a ctb. in partida simpla?
O societate comerciala, cu ob. de activ. in constructii ""care ar dorii sa -si suspende activitatea pe o perd.limitata,mica 4-6 luni, se poate? ce trebuie facut? M-am mai interesat si eu dar nu despre toate aspectele, de exemplu la finante trebuiesc depuse decl.pe toata acesta perd.la termenele normale.
Va multumesc mult, mult.
ctb. in partida simpla
Re: ctb. in partida simpla
Societate civila cu contabilitate in partida simpla nu cred sa existe. Eventual persoana fizica sau asociatie familiala care detin autorizatie ori o persoana sau asociere de persoane fizice care desfasoara profesii liberale.
Din ceea ce ai scris, inteleg ca e vorba de un cabinet de avocatura.
La vinzarea masinii, veniturile sunt inregistrate normal iar valoarea neamortizata va reprezenta cheltuiala.
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 642 din 16/07/2004, privind organizarea si conducerea evidentei contabile în partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Si iti dau eu un extras:
E. Norme privind înregistrarea veniturilor
33. Evidenţa contabilă în partidă simplă a veniturilor se ţine pe feluri de venituri, după natura lor, astfel:
a) venituri din activităţi care constituie fapte de comerţ;
b) venituri din profesii libere;
c) alte venituri.
Pentru asociaţiile fără personalitate juridică evidenţa contabilă în partidă simplă a veniturilor se va ţine în mod distinct.
34. Evidenţa contabilă în partidă simplă a operaţiunilor efectuate în valută se ţine atât în moneda naţională, cât şi în valută, potrivit reglementărilor elaborate în acest sens.
35. În cazul în care bunurile din patrimoniul afacerii trec în patrimoniul personal al contribuabilului, suma reprezentând contravaloarea acestora se include în venitul brut, considerându-se o înstrăinare.
În cazul în care asociaţiile îşi încetează activitatea, iar foştii asociaţi continuă să funcţioneze în mod individual, bunurile din patrimoniul asociaţiei trec în patrimoniul noilor afaceri, se înscriu în Registrul-inventar al acestora şi se amortizează în continuare, se consumă sau se vând, după caz.
În toate cazurile de înstrăinare este necesară evaluarea bunului, care se poate face la preţurile practicate pe piaţă sau stabilite prin expertiză tehnică.
În cazul încetării definitive a activităţii, sumele obţinute din valorificarea bunurilor patrimoniului afacerii, înscrise în Registrul-inventar (mijloace fixe, obiecte de inventar etc.), precum şi stocurile de materii prime, materiale, produse finite şi mărfuri rămase nevalorificate sunt incluse în venitul brut.
36. Stabilirea venitului net obţinut sau a pierderii înregistrate în cadrul asocierii se determină pe fiecare contract de asociere.
37. Pentru înregistrarea veniturilor din activităţi independente contribuabilii vor utiliza, în funcţie de specificul activităţii şi de necesităţile proprii, formularele cu regim special de tipărire, înseriere şi numerotare, prevăzute în prezentele norme metodologice, după caz:
- Chitanţă (cod 14-4-1);
- Factură (cod 14-4-10/aA) şi Factură fiscală (cod 14-4-10/A);
- Bon de comandă-chitanţă (cod 14-4-11/a şi cod 14-4-11);
- Fişă de magazie a formularelor cu regim special (cod 14-3-8/b);
- Monetar (cod 14-50-61);
- Extras din borderoul de plăţi din data de ............. (cod 14-4-20).
Modelele şi normele de întocmire şi de utilizare a acestor formulare sunt prezentate la cap. III.
38. Constituie venit brut venitul încasat în cadrul unui an calendaristic, indiferent de perioada în care au fost efectuate prestaţiile.
Pentru fiecare tip de activitate desfăşurată se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse (cod 14-6-22/b) în care se vor înregistra toate documentele în ordine cronologică.
Contribuabilii care desfăşoară activităţi de:
- comerţ angro vor întocmi pentru livrările efectuate formularele Factură (cod 14-4-10/aA), respectiv Factură fiscală (cod 14-4-10/A);
- comerţ cu amănuntul vor întocmi zilnic formularul Monetar (cod 14-50-61), în condiţiile în care nu se utilizează aparate de marcat electronice fiscale;
- producţie vor întocmi pentru livrarea producţiei formularele Factură (cod 14-4-10/aA), respectiv Factură fiscală (cod 14-4-10/A) şi/sau Chitanţă (cod 14-4-1), după caz.
Contribuabilii care desfăşoară următoarele activităţi:
- organizarea de spectacole (culturale, sportive, distractive etc.);
- activităţi al căror scop este facilitarea încheierii de tranzacţii comerciale printr-un intermediar (contract de comision, contract de agent, consignaţie sau mandat comercial);
- activităţi de editare, imprimerie, multiplicare, indiferent de tehnica folosită, şi altele asemenea;
- transport de bunuri şi de persoane;
- alte activităţi cuprinse în Codul comercial, precum şi pentru veniturile din profesii libere şi veniturile din drepturi de proprietate intelectuală pot întocmi, în funcţie de natura activităţii, de frecvenţa încasării sau de felul serviciilor prestate, precum şi de alte elemente specifice activităţii desfăşurate, formularele Factură (cod 14-4-10/aA), respectiv Factură fiscală (cod 14-4-10/A), Chitanţă (cod 14-4-1) sau alte formulare cu regim special de tipărire, înseriere şi numerotare, aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
În relaţiile cu persoanele juridice contribuabilii sunt obligaţi, pentru sumele încasate atât pe bază de chitanţă, bon fiscal etc., cât şi prin bancă, să întocmească factură.
În relaţiile cu persoanele fizice contribuabilii sunt obligaţi, pentru sumele încasate prin bancă, să întocmească factură.
Plătitorii de taxă pe valoarea adăugată vor întocmi factura fiscală în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
---------------
Legat de depunerea declaratiilor fiscale:
ARTICOLUL 79 din Codul de Procedura Fiscala
Obligatia de a depune declaratii fiscale
(1) Declaratia fiscala se depune de catre persoanele obligate potrivit Codului fiscal, la termenele stabilite de acesta.
(2) În cazul în care Codul fiscal nu prevede, Ministerul Finantelor Publice va stabili termenul de depunere a declaratiei fiscale.
(3) Obligatia de a depune declaratia fiscala se mentine si în cazurile în care:
a) a fost efectuata plata obligatiei fiscale;
b) obligatia fiscala respectiva este scutita la plata, conform reglementarilor legale;
c) organul fiscal a stabilit din oficiu baza de impunere si obligatia fiscala.
(4) În caz de inactivitate temporara sau în cazul obligatiilor de declarare a unor venituri care, potrivit legii, sunt scutite la plata impozitului pe venit, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale, în functie de necesitatile administrarii obligatiilor fiscale. Asupra termenelor si conditiilor va decide organul fiscal potrivit competentelor aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
Din ceea ce ai scris, inteleg ca e vorba de un cabinet de avocatura.
Ar putea deconta cheltuielile de intretinere si reparatii, cu piesele de schimb si combustibil. Ar avea inregistrata amortizarea ca si cheltuiala.neculail scrie:-Ce avantaje ar fi daca pe o soc.civila (ctb.in partida simpla)s-ar cumpara un autoturism. Este bine sa se cump.pe soc.?exista dezavantaje?
La vinzarea masinii, veniturile sunt inregistrate normal iar valoarea neamortizata va reprezenta cheltuiala.
Cel mai bine te va lamuri norma metodologica din 08/07/2004neculail scrie:-La soc. de acest gen, factura trebuie sa insoteasca intotdeuna chitanta emisa pentru incasare onorarii. Contractele intre clienti si Soc. cand se intocmesc ? pt.orice serv.de avocat?, ele pot tine loc de factura? Nicaieri in Lege, in codul fisc. nu am gasit reglem.in acest sens, sau nu am stiut eu sa caut...?
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 642 din 16/07/2004, privind organizarea si conducerea evidentei contabile în partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Si iti dau eu un extras:
E. Norme privind înregistrarea veniturilor
33. Evidenţa contabilă în partidă simplă a veniturilor se ţine pe feluri de venituri, după natura lor, astfel:
a) venituri din activităţi care constituie fapte de comerţ;
b) venituri din profesii libere;
c) alte venituri.
Pentru asociaţiile fără personalitate juridică evidenţa contabilă în partidă simplă a veniturilor se va ţine în mod distinct.
34. Evidenţa contabilă în partidă simplă a operaţiunilor efectuate în valută se ţine atât în moneda naţională, cât şi în valută, potrivit reglementărilor elaborate în acest sens.
35. În cazul în care bunurile din patrimoniul afacerii trec în patrimoniul personal al contribuabilului, suma reprezentând contravaloarea acestora se include în venitul brut, considerându-se o înstrăinare.
În cazul în care asociaţiile îşi încetează activitatea, iar foştii asociaţi continuă să funcţioneze în mod individual, bunurile din patrimoniul asociaţiei trec în patrimoniul noilor afaceri, se înscriu în Registrul-inventar al acestora şi se amortizează în continuare, se consumă sau se vând, după caz.
În toate cazurile de înstrăinare este necesară evaluarea bunului, care se poate face la preţurile practicate pe piaţă sau stabilite prin expertiză tehnică.
În cazul încetării definitive a activităţii, sumele obţinute din valorificarea bunurilor patrimoniului afacerii, înscrise în Registrul-inventar (mijloace fixe, obiecte de inventar etc.), precum şi stocurile de materii prime, materiale, produse finite şi mărfuri rămase nevalorificate sunt incluse în venitul brut.
36. Stabilirea venitului net obţinut sau a pierderii înregistrate în cadrul asocierii se determină pe fiecare contract de asociere.
37. Pentru înregistrarea veniturilor din activităţi independente contribuabilii vor utiliza, în funcţie de specificul activităţii şi de necesităţile proprii, formularele cu regim special de tipărire, înseriere şi numerotare, prevăzute în prezentele norme metodologice, după caz:
- Chitanţă (cod 14-4-1);
- Factură (cod 14-4-10/aA) şi Factură fiscală (cod 14-4-10/A);
- Bon de comandă-chitanţă (cod 14-4-11/a şi cod 14-4-11);
- Fişă de magazie a formularelor cu regim special (cod 14-3-8/b);
- Monetar (cod 14-50-61);
- Extras din borderoul de plăţi din data de ............. (cod 14-4-20).
Modelele şi normele de întocmire şi de utilizare a acestor formulare sunt prezentate la cap. III.
38. Constituie venit brut venitul încasat în cadrul unui an calendaristic, indiferent de perioada în care au fost efectuate prestaţiile.
Pentru fiecare tip de activitate desfăşurată se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse (cod 14-6-22/b) în care se vor înregistra toate documentele în ordine cronologică.
Contribuabilii care desfăşoară activităţi de:
- comerţ angro vor întocmi pentru livrările efectuate formularele Factură (cod 14-4-10/aA), respectiv Factură fiscală (cod 14-4-10/A);
- comerţ cu amănuntul vor întocmi zilnic formularul Monetar (cod 14-50-61), în condiţiile în care nu se utilizează aparate de marcat electronice fiscale;
- producţie vor întocmi pentru livrarea producţiei formularele Factură (cod 14-4-10/aA), respectiv Factură fiscală (cod 14-4-10/A) şi/sau Chitanţă (cod 14-4-1), după caz.
Contribuabilii care desfăşoară următoarele activităţi:
- organizarea de spectacole (culturale, sportive, distractive etc.);
- activităţi al căror scop este facilitarea încheierii de tranzacţii comerciale printr-un intermediar (contract de comision, contract de agent, consignaţie sau mandat comercial);
- activităţi de editare, imprimerie, multiplicare, indiferent de tehnica folosită, şi altele asemenea;
- transport de bunuri şi de persoane;
- alte activităţi cuprinse în Codul comercial, precum şi pentru veniturile din profesii libere şi veniturile din drepturi de proprietate intelectuală pot întocmi, în funcţie de natura activităţii, de frecvenţa încasării sau de felul serviciilor prestate, precum şi de alte elemente specifice activităţii desfăşurate, formularele Factură (cod 14-4-10/aA), respectiv Factură fiscală (cod 14-4-10/A), Chitanţă (cod 14-4-1) sau alte formulare cu regim special de tipărire, înseriere şi numerotare, aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
În relaţiile cu persoanele juridice contribuabilii sunt obligaţi, pentru sumele încasate atât pe bază de chitanţă, bon fiscal etc., cât şi prin bancă, să întocmească factură.
În relaţiile cu persoanele fizice contribuabilii sunt obligaţi, pentru sumele încasate prin bancă, să întocmească factură.
Plătitorii de taxă pe valoarea adăugată vor întocmi factura fiscală în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
---------------
Nu. Acest registru este numai pentru persoane juridice, platitoare de impozit pe profit.neculail scrie:-trebuie completat si la soc.civ."registru de evidenta fiscala?
Va avea si Saga un astfel de program, dar deocamdata nu se cunoaste de cind. Era pe forum, pe la Sugestii un raspuns al administratorului legat de acest subiect.neculail scrie: -unde se poate gasii un progr.inf. de tinere a ctb. in partida simpla?
Suspendarea de activitate ar trebui inregistrata la Camera de Comert, exista o procedura in acest sens.neculail scrie: O societate comerciala, cu ob. de activ. in constructii ""care ar dorii sa -si suspende activitatea pe o perd.limitata,mica 4-6 luni, se poate? ce trebuie facut? M-am mai interesat si eu dar nu despre toate aspectele, de exemplu la finante trebuiesc depuse decl.pe toata acesta perd.la termenele normale.
Va multumesc mult, mult.
Legat de depunerea declaratiilor fiscale:
ARTICOLUL 79 din Codul de Procedura Fiscala
Obligatia de a depune declaratii fiscale
(1) Declaratia fiscala se depune de catre persoanele obligate potrivit Codului fiscal, la termenele stabilite de acesta.
(2) În cazul în care Codul fiscal nu prevede, Ministerul Finantelor Publice va stabili termenul de depunere a declaratiei fiscale.
(3) Obligatia de a depune declaratia fiscala se mentine si în cazurile în care:
a) a fost efectuata plata obligatiei fiscale;
b) obligatia fiscala respectiva este scutita la plata, conform reglementarilor legale;
c) organul fiscal a stabilit din oficiu baza de impunere si obligatia fiscala.
(4) În caz de inactivitate temporara sau în cazul obligatiilor de declarare a unor venituri care, potrivit legii, sunt scutite la plata impozitului pe venit, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale, în functie de necesitatile administrarii obligatiilor fiscale. Asupra termenelor si conditiilor va decide organul fiscal potrivit competentelor aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Vin si eu cu o nelamurire , am intors pe dos Ordinul 1040/2004 si tot nu sunt 100% lamurit ce documente si registre sunt necesare .. ex un Cabinet medical: Reg. jurnal de incasari si plati, Reg. inventar, Reg. unic de control pe linga acestea mai este nevoie si de Fisa operatiuni diverse, Jurnalul privind operatiuni diverse .. ?
"Vrei să trăieşti cum se cuvine? Învaţă mai întâi să mori." – Confucius
Sa vedem:
La pct.40 se spune:
Ca urmare:
- daca desfasori mai multe tipuri de activitati trebuie sa ai fisa pentru operatiuni diverse si jurnalul privind operatiunile diverse
- daca desfasori o singura activitate si incasezi veniturile in numerar si prin virament sau alta modalitate de incasare ce nu implica numerarul, trebuie sa intocmesti doar fisa pentru operatiuni diverse
- daca desfasori o singura activitate si incasezi veniturile integral in numerar, nu trebuie sa intocmesti nici fisa si nici jurnalul privind operatiunile diverse
Fisa pentru operatiuni diverse este necesara si obligatorie atunci cind obtii venituri din mai multe tipuri de activitati.Tot atunci este obligatoriu jurnalul pentru operatiuni diverse.II. Organizarea evidenţei contabile în partidă simplă
A. Dispoziţii generale
4. Contribuabilii pot utiliza toate formularele prevăzute în prezentele norme metodologice sau numai o parte din acestea, în funcţie de elementele specifice activităţii desfăşurate.
La pct.40 se spune:
Se subintelege ca fisa pentru operatiuni diverse ar trebui folosita si in cazul in care ai o singura activitate si nu incasezi toate veniturile in numerar.În cazul contribuabililor care realizează venituri dintr-o singură activitate, totalul veniturilor se regăseşte în Fişa pentru operaţiuni diverse (cod 14-6-22/b), pe rândul "Total", nemaifiind necesară deschiderea Jurnalului privind operaţiuni diverse (cod 14-6-17/c).
Contribuabilii care încasează în numerar toate veniturile realizate pot să evidenţieze aceste venituri numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit, a Jurnalului privind operaţiuni diverse.
Ca urmare:
- daca desfasori mai multe tipuri de activitati trebuie sa ai fisa pentru operatiuni diverse si jurnalul privind operatiunile diverse
- daca desfasori o singura activitate si incasezi veniturile in numerar si prin virament sau alta modalitate de incasare ce nu implica numerarul, trebuie sa intocmesti doar fisa pentru operatiuni diverse
- daca desfasori o singura activitate si incasezi veniturile integral in numerar, nu trebuie sa intocmesti nici fisa si nici jurnalul privind operatiunile diverse
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Toate cele de mai sus sunt cu referire la Fise si Jurnale aferent veniturilor.
Pentru cheltuieli regulile sunt la pct. 46:
"Pentru fiecare fel de cheltuieli se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse,
iar totalul lunar al acestora se va înregistra în Jurnalul privind operaţiuni diverse pentru cheltuieli."
"Contribuabilii pot întocmi o singură fişă pentru operaţiuni diverse care să cuprindă
toate cheltuielile a căror deductibilitate nu este plafonată."
"Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat
pot să evidenţieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi,
nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit,
a Jurnalului privind operaţiuni diverse.
Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse."
Pentru cheltuieli regulile sunt la pct. 46:
"Pentru fiecare fel de cheltuieli se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse,
iar totalul lunar al acestora se va înregistra în Jurnalul privind operaţiuni diverse pentru cheltuieli."
"Contribuabilii pot întocmi o singură fişă pentru operaţiuni diverse care să cuprindă
toate cheltuielile a căror deductibilitate nu este plafonată."
"Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat
pot să evidenţieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi,
nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit,
a Jurnalului privind operaţiuni diverse.
Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse."