facturi externe ue consultanta

Mesaj
Autor
halacv54
Mesaje: 1
Membru din: Joi Mar 01, 2007 12:00 am

facturi externe ue consultanta

#1 Mesaj de halacv54 »

am o maaareee problema.Am intalnit acum la o societate urmatoarea situatie: Soc din Romania este neplatitoare TVA si are niste facturi externe de consultanta.Unele sunt cu Tva unele sunt fara.Fosta contabila a calculat Tva la totalul facturii externe si l-a platit la stat,creand un analitic la 446(intitulat tva-facturi externe) si l-a declarat in decl.301.Este corect? :?

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

#2 Mesaj de apetrem »

Corect.

sandora
Mesaje: 4
Membru din: Lun Ian 16, 2006 12:00 am

#3 Mesaj de sandora »

Cu ce ocazie a calculat tva la facturi fiind neplatitor de tva?
Iar daca a calculat este obligat sa vireze tva la buget.
E ok intrun fel

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#4 Mesaj de tomac »

Ba e ok asa cum zice apetrem. Nu contează că nu e plătitor de TVA. Se declară în 301 şi de către persoane impozabile obligate la plata TVA.Codul fiscal utilizează 2 noţiuni distincte:
1.persoane înregistrate în scopuri de TVA şi
2.persoane impozabile obligate la plata TVA
În cazul expus e vorba de locul prestării de la art.133 şi persoane obligate la plata TVA conform art.150.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

vitcal
Mesaje: 70
Membru din: Lun Oct 15, 2007 12:00 am

#5 Mesaj de vitcal »

as avea mare nevoie de un sfat de la voi-am primit marfa de la furnizori externi pe care am inregistrat-o in 371. Am facut niste analitice
371.01-marfa -expozitie
371.02-marfa -vinzare
371.03-marfa -ansamblare
Nu stiu daca am gindit corect aceasta organizare pe gestiuni, desi studiind mai atent planul de conturi, cred ca 371.01 trebuia sa inregistrez pe 351(poate) iar 373.03 pe 341. Nu este exclus ca aceasta marfa de expozitie sa fie chiar si vinduta in cazul unui client nerabdator, cred ca de aceea am si ales la momentul respectiv contul 371.01. La 371.03 -aceasta solicita inca ansamblarea unor piese , si apoi vinzarea produsului obtinut.
Societatea este la prima depunere de bilant, si as avea nevoie de parerea voastra, inainte de a-l depune.
Sau sa fac 371.01=401 stornare in rosu si 351=401 .Mi se permite , e legal?

vitcal
Mesaje: 70
Membru din: Lun Oct 15, 2007 12:00 am

#6 Mesaj de vitcal »

imi dau seama ca e f greu sa se dea chiar si sugestii in unele situatii, dar totusi .........cer prea mult?

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#7 Mesaj de paturcai »

vitcal scrie:as avea mare nevoie de un sfat de la voi-am primit marfa de la furnizori externi pe care am inregistrat-o in 371. Am facut niste analitice
371.01-marfa -expozitie
371.02-marfa -vinzare
371.03-marfa -ansamblare
Contul 351 tine evidenta existentei si miscarii stocurilor de materii prime, materiale consumabile si a celor de natura obiectelor de inventar trimise la terti precum si a celor in curs de aprovizionare.
In cazul tau cine sunt tertii la care tii aceste materii prime, si daca stiai de la inceput ca sunt materii prime la ce le-ai dus pe marfuri?
Prin natura lor marfurile nu pot fi asimilate semifabricatelor, ele semifabricatele (341) sunt produse al caror proces tehnologic s-a incheiat intr-o sectie, urmand sa treaca in faza urmatoare sau se livreze tertilor.
Daca o sa conitnui sa spui atat de putine cum sa te putem ajuta?
Zici
am primit marfa de la furnizori externi pe care am inregistrat-o in 371
Foarte bine ca ai primit-o si ca ai organizat-o pe gestiuni cu analitice distincte. Minunat.
Marfuri de "ansamblare" de fapt ce sunt? Materii prime? Marfurile sunt marfuri, se revand ce treaba au cu "ansamblarea"? Daca se folosesc la confectionarea unor sisteme informatice OK, e corect 371, dar altfel?
Tu intelegi ce intrebi? Eu unul chiar nu am priceput.
Sau sa fac 371.01=401 stornare in rosu si 351=401 .Mi se permite , e legal?[
Da este corecta o stornare asa cum ai prezentat-o.
Daca pe produsele cumparate se va mai adauga ceva nu se considera semifabricate ci se considera marfuri in continuare. Daca ele au venit ca MARFURI nu se pot transforma in semifabricate. Ca tu vii - de exemplu - si pui un intrerupator la o lampa de plafon sa fim seriosi nu este echivalentul unei operatii pentru a considera ca am primit semifabricate....
Complicatiile devin mult mai mari la inregistrarea produselor ca semifabricate decat ca marfuri. Livrarea se face folosind ca si cont de venituri contul 702....Doamne ca nici nu mai stiu nici eu de unde am inceput si unde am ajuns....
Daca ai cere CLAR ceea ce te intereseaza cu mic cu mare am gasi cum sa te ajutam pana atunci...vorba lui Elena (cum care Elena?!):
Succesuri.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

vitcal
Mesaje: 70
Membru din: Lun Oct 15, 2007 12:00 am

#8 Mesaj de vitcal »

sa fiu mai explicita: societatea este comert cu amanuntul iar in
371.01 marfuri -expozitie am jaluzele solare si copertine exterioare, perdele lamelare etc
371.03 marfuri ansamblare am tot felul de piese (suruburi,.sine ............)folosite la ansamblarea acestor jaluzele
Aceste comenzi se executa in UE, si aici le ansamblam si onoram comanda, deci tot le vindem. Asta e logica mea -si de aceea am facut aceste analitice,desi cineva mi-a zis ca nu e corect , asta m-a bulversat , zicea ca pentru produsele de expozitie este folosit un alt cont....
Multumesc paturcai pentru ajutor, intr-adevar am fost destul de superficiala in detalii.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#9 Mesaj de tomac »

Daca bunurile sunt trimise din UE catre tine doar pentru a fi expuse si nu ti se factureaza, atunci le inregistrezi in 8033 pentru ca nu devii proprietarul bunului.Proprietar esti numai dupa ce ti se factureaza.
Daca ti se factureaza atunci, odata ce devii proprietar, le inregistrezi normal si le tratezi ca atare. Daca oferi jaluzele la comanda si pe asamblezi in functie de comanda si particularitatile clientului, le treci prin sistem de productie si le inregistrezi ca materii prime. Cele ce le vinzi ca atare, suruburi, jaluzele, etc. fara sa le asamblezi, modifici, etc. le poti inregistra sau trece la marfa.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

vitcal
Mesaje: 70
Membru din: Lun Oct 15, 2007 12:00 am

#10 Mesaj de vitcal »

Pentru a nu mai modifica bilantul la 31.12 as putea sa fac stornare in rosu 371.03-401 si 301-401 in luna ianuarie cu suma din soldul lui 371.03 la 31.12?Ma gindesc daca Garda sau Finantele s-ar putea lega de chestia asta ?

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#11 Mesaj de paturcai »

Nu ti se intampla nimic...
S-a schimbat destinatia respectivelor produse si le-ai tratat corect.
Era o problema daca nu le inregistrai, dar daca ai gresit contul de "stocare" chiar nu este o greseala.
Pana si in bilant sunt prezentate la acelasi post: Stocuri.
Fa-ti reglarile in Ianuarie fara grija.
Iar apropo' de Garda....mai stim si noi ca nu-i intereseaza "realitatile" ci ... "cantitatile".
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

Scrie răspuns