1. Pana la urma mai exista sau nu limita la plafon de casa?
2. Care este cota de impozit pe dividentele aferente anului 2005 si care le voi plati in cursul acestui an?
3. Declaratia 101, cine mai trebuie să o depună... !! (doar cei ce nu au depus lunar/trimestrial decontul 100 cu impozit profit calculat?)
4. Cei ce folosesc decontul 300 sa ma lamuresca si pe mine odata pentru totdeauna cu pct. 22(se trece suma de plata din decontul precedent sau suma ramasa dupa achitarea vreunei parti din aceasta?)
5. Mai exista declaratia inventar cu privire la obligatiile restante la bugetul consolidat pentru anul 2005?
6. Prostia supremă ... Declaraţie ITM lunară (bănuiesc că şi depunerea statelor de plata tot lunar se va cere) Vă întreb: ce se întâmplă dacă nu am bani să plătesc obligaţiile salariale? Concluzie: nu pot depune statele de plată (deoarece nu le acceptă fără dovezi privind plata tuturor obligaţiilor) şi ca urmare trebuie să plătesc amenzi pentru nedepunerea statelor ... Cam aşa ar sta treaba sau mă înşel???
cateva chestii m-ar lamurii ...
-
- Mesaje: 132
- Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
- Localitate: Targu Mures
1.Depunerea declaratiei 101
ORDIN nr. 2016/29.12.2005
de modificare a Ordinului ministrului finantelor publice nr.35/2005 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101"Declaratie privind impozitul pe profit"
1. Declaratia privind impozitul pe profit se completeaza si se depune anual de catre platitorii de impozit pe profit, dupa definitivarea impozitului pe profit, astfel:
a) pana la data de 15 februarie, inclusiv, a anului urmator celui de raportare, de contribuabilii care, pana la aceasta data au definitivat inchiderea exercitiului financiar anterior, de organizatiile nonprofit, precum si de contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si plantelor tehnice, pomicultura si viticultura.
Contribuabilii care au definitivat inchiderea exercitiului financiar anterior pana la data de 15 februarie inclusiv, a anului urmator celui de raportare, depun declaratia anuala de impozit pe profit, fara a declara in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat", pentru trimestrul IV al anului de raportare, o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru trimestrul III al aceluiasi an fiscal, respectiv pentru luna decembrie a anului de raportare, o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru luna noiembrie a aceluiasi an fiscal.
b) pana la termenul prevazut pentru depunerea situatiilor financiare pentru anul expirat, pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit care nu se incadreaza la lit.a).
La completarea formularului se au in vedere prevederile Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003, privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si deciziile Comisiei fiscale centrale.
In cazul in care platitorul corecteaza declaratia depusa initial, declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular, inscriind "X" in spatiul special prevazut in acest scop.
2.La poz.22 din decontul de TVA completezi exact cu ce iti cere acolo este explicit, deci scri suma TVA declarata din pozitia 26 din decontul precedent.
3. La ITM poti sa depui statele de plata daca iti platesti prin banca, trezo. sau la ei la Inspectorat comisionul de 0.75%, chiar daca celelalte contributii nu le-ai platit, in situatia aceasta ITM ar trebui sa-ti primeasca statele.
4.Nu este bine deloc daca nu-ti platesti contributiile, ca angajator e chiar caz penal. Sti cu retinerea la sursa,daca dai remuneratiile,......
ORDIN nr. 2016/29.12.2005
de modificare a Ordinului ministrului finantelor publice nr.35/2005 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101"Declaratie privind impozitul pe profit"
1. Declaratia privind impozitul pe profit se completeaza si se depune anual de catre platitorii de impozit pe profit, dupa definitivarea impozitului pe profit, astfel:
a) pana la data de 15 februarie, inclusiv, a anului urmator celui de raportare, de contribuabilii care, pana la aceasta data au definitivat inchiderea exercitiului financiar anterior, de organizatiile nonprofit, precum si de contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si plantelor tehnice, pomicultura si viticultura.
Contribuabilii care au definitivat inchiderea exercitiului financiar anterior pana la data de 15 februarie inclusiv, a anului urmator celui de raportare, depun declaratia anuala de impozit pe profit, fara a declara in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat", pentru trimestrul IV al anului de raportare, o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru trimestrul III al aceluiasi an fiscal, respectiv pentru luna decembrie a anului de raportare, o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru luna noiembrie a aceluiasi an fiscal.
b) pana la termenul prevazut pentru depunerea situatiilor financiare pentru anul expirat, pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit care nu se incadreaza la lit.a).
La completarea formularului se au in vedere prevederile Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003, privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si deciziile Comisiei fiscale centrale.
In cazul in care platitorul corecteaza declaratia depusa initial, declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular, inscriind "X" in spatiul special prevazut in acest scop.
2.La poz.22 din decontul de TVA completezi exact cu ce iti cere acolo este explicit, deci scri suma TVA declarata din pozitia 26 din decontul precedent.
3. La ITM poti sa depui statele de plata daca iti platesti prin banca, trezo. sau la ei la Inspectorat comisionul de 0.75%, chiar daca celelalte contributii nu le-ai platit, in situatia aceasta ITM ar trebui sa-ti primeasca statele.
4.Nu este bine deloc daca nu-ti platesti contributiile, ca angajator e chiar caz penal. Sti cu retinerea la sursa,daca dai remuneratiile,......
1.Nu mai exista plafon de casa. Alineatul din OG 15/1996 - care reglementa disciplina financiara, a fost abrogat printr-o lege din luna noiembrie 2004.
2.Cota impozitului pe dividende, pentru dividendele aferente anului 2005, este de 16%.
3.Declaratia 101 se depune obligatoriu de catre toti platitorii de impozit pe profit. Ti-a scris si neculail baza legala.Aceasta declaratie, este declaratie anuala de impozit pe profit si este obligatorie pentru toti platitorii acestui impozit.
4.La rd.22 din D300 se inscrie suma TVA de plata (rd.26 din decontul lunii anterioare), ramasa de achitat la data intocmirii decontului de TVA. Spre exemplu daca la finele lunii decembrie 2005 ai pe rd.26 suma de 1000 lei scadenta la 25/01/2006 si achiti la scadenta doar suma de 800 lei, iar restul de 200 nu il achiti nici pina la data de 25/02/2006 - data limita pentru depunerea decontului pentru luna ianuarie 2006, atunci suma de 200 lei o inscrii in decontul lunii ianuarie 2006 la rd.22.
5.Nu exista asa ceva (deocamdata
)
6.Platesti majorari de 0.1%/zi (adica circa 35% pe an). Statele de plata trebuie sa ti le preia la ITM si fara dovada platii. Atita doar ca vor face mentiunea in acest sens. Vor cere in mod sigur dovada platii comisionului odata ce se va depune declaratia lunara la ITM cu privire la acest comision. Dar la fel vor cere si la sanatate (vezi Ordinul 221/2004).
2.Cota impozitului pe dividende, pentru dividendele aferente anului 2005, este de 16%.
3.Declaratia 101 se depune obligatoriu de catre toti platitorii de impozit pe profit. Ti-a scris si neculail baza legala.Aceasta declaratie, este declaratie anuala de impozit pe profit si este obligatorie pentru toti platitorii acestui impozit.
4.La rd.22 din D300 se inscrie suma TVA de plata (rd.26 din decontul lunii anterioare), ramasa de achitat la data intocmirii decontului de TVA. Spre exemplu daca la finele lunii decembrie 2005 ai pe rd.26 suma de 1000 lei scadenta la 25/01/2006 si achiti la scadenta doar suma de 800 lei, iar restul de 200 nu il achiti nici pina la data de 25/02/2006 - data limita pentru depunerea decontului pentru luna ianuarie 2006, atunci suma de 200 lei o inscrii in decontul lunii ianuarie 2006 la rd.22.
5.Nu exista asa ceva (deocamdata


6.Platesti majorari de 0.1%/zi (adica circa 35% pe an). Statele de plata trebuie sa ti le preia la ITM si fara dovada platii. Atita doar ca vor face mentiunea in acest sens. Vor cere in mod sigur dovada platii comisionului odata ce se va depune declaratia lunara la ITM cu privire la acest comision. Dar la fel vor cere si la sanatate (vezi Ordinul 221/2004).
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 132
- Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
- Localitate: Targu Mures
deci ....
2. Care este cota de impozit pe dividentele aferente anului 2005 si care le voi plati in cursul acestui an?
10% art. 67 L571/2003 cu actualizare la 01.01.2006
4. Cei ce folosesc decontul 300 sa ma lamuresca si pe mine odata pentru totdeauna cu pct. 22(se trece suma de plata din decontul precedent sau suma ramasa dupa achitarea vreunei parti din aceasta?)
- deci tot nu sunt lamurit: eu am trecut la randul 22 suma din decontul precedent de la randul 26 minus suma achitata partial din aceasta. Mi-a fost refuzata declaratia pe motiv ca randul 22 actual nu corespunde cu randul 26 din decontul precedent. Insa la randul 22 scrie clar " Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente (rd.26 din decontul precedent)NEACHITATA PANA LA DATA DEPUNERII PREZENTULUI DECONT.
6. Prostia supremă ... Declaraţie ITM lunară (bănuiesc că şi depunerea statelor de plata tot lunar se va cere) Vă întreb: ce se întâmplă dacă nu am bani să plătesc obligaţiile salariale? Concluzie: nu pot depune statele de plată (deoarece nu le acceptă fără dovezi privind plata tuturor obligaţiilor) şi ca urmare trebuie să plătesc amenzi pentru nedepunerea statelor ... Cam aşa ar sta treaba sau mă înşel???
Pai la noi cam asa sta treaba...n-ai dovezi pv platile catre bugetul de stat, asig sociale, sanatate, somaj, itm, etc, ... n-ai ce cauta la itm cu statele de plata.. DACA voi stiti vreo reglementare care sa ma oblige sa prezint la depunerea statelor de plata aceste dovezi sa ma anunte in acest sens.
10% art. 67 L571/2003 cu actualizare la 01.01.2006
4. Cei ce folosesc decontul 300 sa ma lamuresca si pe mine odata pentru totdeauna cu pct. 22(se trece suma de plata din decontul precedent sau suma ramasa dupa achitarea vreunei parti din aceasta?)
- deci tot nu sunt lamurit: eu am trecut la randul 22 suma din decontul precedent de la randul 26 minus suma achitata partial din aceasta. Mi-a fost refuzata declaratia pe motiv ca randul 22 actual nu corespunde cu randul 26 din decontul precedent. Insa la randul 22 scrie clar " Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente (rd.26 din decontul precedent)NEACHITATA PANA LA DATA DEPUNERII PREZENTULUI DECONT.
6. Prostia supremă ... Declaraţie ITM lunară (bănuiesc că şi depunerea statelor de plata tot lunar se va cere) Vă întreb: ce se întâmplă dacă nu am bani să plătesc obligaţiile salariale? Concluzie: nu pot depune statele de plată (deoarece nu le acceptă fără dovezi privind plata tuturor obligaţiilor) şi ca urmare trebuie să plătesc amenzi pentru nedepunerea statelor ... Cam aşa ar sta treaba sau mă înşel???
Pai la noi cam asa sta treaba...n-ai dovezi pv platile catre bugetul de stat, asig sociale, sanatate, somaj, itm, etc, ... n-ai ce cauta la itm cu statele de plata.. DACA voi stiti vreo reglementare care sa ma oblige sa prezint la depunerea statelor de plata aceste dovezi sa ma anunte in acest sens.
Modificari privind plafonul de casa si platile cu numerar (02-09-2004)
Art. II. - Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, publicata in Monitorul Oficial al Rom⮩ei, Partea I, nr. 24 din 31 ianuarie 1996, aprobata cu modificari prin Legea nr. 131/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
2. Alineatul 6 al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"Sumele in numerar aflate in casieriile proprii ale persoanelor juridice nu pot depasi la sfⲳitul fiecarei zile plafonul de 50.000.000 lei. Se admite depasirea acestui plafon numai cu sumele aferente platii salariilor si a altor drepturi de personal, precum si altor operatiuni programate, pe baza de documente justificative, cu persoane fizice pentru perioada de 3 zile lucratoare de la data prevazuta pentru plata acestora. Prevederile prezentului alineat nu se aplica unitatilor bancare, ale Trezoreriei Statului, de asigurari si financiare."
Eu asta am gasit!!! Ar insemna ca s-a modificat ulterior si modificare?!?
Art. II. - Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, publicata in Monitorul Oficial al Rom⮩ei, Partea I, nr. 24 din 31 ianuarie 1996, aprobata cu modificari prin Legea nr. 131/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
2. Alineatul 6 al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"Sumele in numerar aflate in casieriile proprii ale persoanelor juridice nu pot depasi la sfⲳitul fiecarei zile plafonul de 50.000.000 lei. Se admite depasirea acestui plafon numai cu sumele aferente platii salariilor si a altor drepturi de personal, precum si altor operatiuni programate, pe baza de documente justificative, cu persoane fizice pentru perioada de 3 zile lucratoare de la data prevazuta pentru plata acestora. Prevederile prezentului alineat nu se aplica unitatilor bancare, ale Trezoreriei Statului, de asigurari si financiare."
Eu asta am gasit!!! Ar insemna ca s-a modificat ulterior si modificare?!?

Ordonanta 15/1996 a fost modificata prin Legea 507/17.11.2004, in care alineatul 6 al art.5 a fost abrogat.
Uite cum arata acum art.5:
(1)Pentru intarirea disciplinei financiare si evitarea evaziunii fiscale, operatiunile de incasari si plati intre persoanele juridice se vor efectua numai prin instrumente de plata fara numerar.
(2) Prin exceptie de la prevederile alineatului precedent, persoanele juridice pot efectua plati in numerar in urmatoarele cazuri:
a) plata salariilor si a altor drepturi de personal;
b) alte operatiuni de plati ale persoanelor juridice cu persoane fizice;
c) plati catre persoane juridice in limita unui plafon zilnic maxim de 100.000.000 lei, platile catre o singura persoana juridica fiind admise in limita unui plafon zilnic in suma de 50.000.000 lei. Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 50.000.000 lei. Se admit plati catre o singura persoana juridica in limita unui plafon zilnic in numerar in suma de 100.000.000 lei, in cazul platilor catre retelele de magazine de tipul Cash&Carry, care sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare. Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre astfel de magazine, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 100.000.000 lei.
(3) De la prevederile alin. 2 lit. c) sunt exceptate urmatoarele operatiuni:
- depunerile in conturile persoanelor juridice, deschise la societatile comerciale bancare, care pot fi facute si de alte persoane juridice, neplafonat;
- cheltuielile de deplasare in interes de serviciu, in limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizatiei si a cazarii pe timpul deplasarii, precum si a cheltuielilor neprevazute, efectuate in acest sens;
- cheltuielile de protocol ocazionate de organizarea de conferinte, de simpozioane si de alte asemenea actiuni, in conditiile baremurilor stabilite de normele legale in vigoare.
(4) La acordarea avansurilor spre decontare, in scopul efectuarii de plati catre persoane juridice, se vor respecta cerintele prevazute la alin. 2 lit. c).
(5) Este interzisa acordarea unor facilitati de pret clientilor, persoane juridice, care efectueaza plata in numerar.
(6) Abrogat.
(7) Abrogat.
(8) Subunitatile economice ale persoanelor juridice care au cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie aplica in mod corespunzator prevederile acestui articol.
-------------
Art. 5 a fost modificat de ORDONANTA nr. 26 din 22 august 1997 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 208 din 26 august 1997.
Litera c) a alin. (2) al art. 5 a fost modificata de LEGEA nr. 88 din 28 aprilie 1998 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 169 din 29 aprilie 1998.
Alin. (6) al art. 5 a fost modificat de LEGEA nr. 88 din 28 aprilie 1998 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 169 din 29 aprilie 1998.
Litera c) a alin. (2) al art. 5 a fost modificata de ORDONANTA nr. 94 din 26 august 2004 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 803 din 31 august 2004.
Alin. (6) al art. 5 a fost modificat de ORDONANTA nr. 94 din 26 august 2004 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 803 din 31 august 2004.
Litera c) a alin. (2) al art. 5 a fost modificata de pct. 11 din LEGEA nr. 507 din 17 noiembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.080 din 19 noiembrie 2004.
Alin. (6) si (7) ale art. 5 au fost abrogate de pct. 12 din LEGEA nr. 507 din 17 noiembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.080 din 19 noiembrie 2004.
---------------------
Legat de fragmentarea platilor, in normele de aplicare la aceasta ordonanta, se specifica foarte clar ca in cazul o factura depaseste 5000 lei (50.000.000 lei vechi), 5000 lei pot fi platiti numerar, iar restul prin banca.
Orice factura indiferent de valoare poate fi achitata unei persoane juridice de catre alta persoana juridica, daca persoana juridica platitoare depune cu foaie de varsamint suma de achitat beneficiarului direct in contul acestuia deschis la o banca comerciala.
Daca o societate are puncte de lucru in localitati diferite si are caserie proprie la fiecare punct de lucru, va intocmi la fiecare caserie registru de casa, iar regulile prevazute de aceasta ordonanta se aplica in mod distinct pentru fiecare caserie.
Uite cum arata acum art.5:
(1)Pentru intarirea disciplinei financiare si evitarea evaziunii fiscale, operatiunile de incasari si plati intre persoanele juridice se vor efectua numai prin instrumente de plata fara numerar.
(2) Prin exceptie de la prevederile alineatului precedent, persoanele juridice pot efectua plati in numerar in urmatoarele cazuri:
a) plata salariilor si a altor drepturi de personal;
b) alte operatiuni de plati ale persoanelor juridice cu persoane fizice;
c) plati catre persoane juridice in limita unui plafon zilnic maxim de 100.000.000 lei, platile catre o singura persoana juridica fiind admise in limita unui plafon zilnic in suma de 50.000.000 lei. Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 50.000.000 lei. Se admit plati catre o singura persoana juridica in limita unui plafon zilnic in numerar in suma de 100.000.000 lei, in cazul platilor catre retelele de magazine de tipul Cash&Carry, care sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare. Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre astfel de magazine, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 100.000.000 lei.
(3) De la prevederile alin. 2 lit. c) sunt exceptate urmatoarele operatiuni:
- depunerile in conturile persoanelor juridice, deschise la societatile comerciale bancare, care pot fi facute si de alte persoane juridice, neplafonat;
- cheltuielile de deplasare in interes de serviciu, in limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizatiei si a cazarii pe timpul deplasarii, precum si a cheltuielilor neprevazute, efectuate in acest sens;
- cheltuielile de protocol ocazionate de organizarea de conferinte, de simpozioane si de alte asemenea actiuni, in conditiile baremurilor stabilite de normele legale in vigoare.
(4) La acordarea avansurilor spre decontare, in scopul efectuarii de plati catre persoane juridice, se vor respecta cerintele prevazute la alin. 2 lit. c).
(5) Este interzisa acordarea unor facilitati de pret clientilor, persoane juridice, care efectueaza plata in numerar.
(6) Abrogat.
(7) Abrogat.
(8) Subunitatile economice ale persoanelor juridice care au cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie aplica in mod corespunzator prevederile acestui articol.
-------------
Art. 5 a fost modificat de ORDONANTA nr. 26 din 22 august 1997 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 208 din 26 august 1997.
Litera c) a alin. (2) al art. 5 a fost modificata de LEGEA nr. 88 din 28 aprilie 1998 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 169 din 29 aprilie 1998.
Alin. (6) al art. 5 a fost modificat de LEGEA nr. 88 din 28 aprilie 1998 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 169 din 29 aprilie 1998.
Litera c) a alin. (2) al art. 5 a fost modificata de ORDONANTA nr. 94 din 26 august 2004 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 803 din 31 august 2004.
Alin. (6) al art. 5 a fost modificat de ORDONANTA nr. 94 din 26 august 2004 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 803 din 31 august 2004.
Litera c) a alin. (2) al art. 5 a fost modificata de pct. 11 din LEGEA nr. 507 din 17 noiembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.080 din 19 noiembrie 2004.
Alin. (6) si (7) ale art. 5 au fost abrogate de pct. 12 din LEGEA nr. 507 din 17 noiembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.080 din 19 noiembrie 2004.
---------------------
Legat de fragmentarea platilor, in normele de aplicare la aceasta ordonanta, se specifica foarte clar ca in cazul o factura depaseste 5000 lei (50.000.000 lei vechi), 5000 lei pot fi platiti numerar, iar restul prin banca.
Orice factura indiferent de valoare poate fi achitata unei persoane juridice de catre alta persoana juridica, daca persoana juridica platitoare depune cu foaie de varsamint suma de achitat beneficiarului direct in contul acestuia deschis la o banca comerciala.
Daca o societate are puncte de lucru in localitati diferite si are caserie proprie la fiecare punct de lucru, va intocmi la fiecare caserie registru de casa, iar regulile prevazute de aceasta ordonanta se aplica in mod distinct pentru fiecare caserie.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: deci ....
Ai facut bine. E o prostie sa-ti refuze primirea decontului. Inseamna ca sunt slab pregatiti si habar nu au de ordinele de la MF.solovastru scrie: 4. Cei ce folosesc decontul 300 sa ma lamuresca si pe mine odata pentru totdeauna cu pct. 22(se trece suma de plata din decontul precedent sau suma ramasa dupa achitarea vreunei parti din aceasta?)
- deci tot nu sunt lamurit: eu am trecut la randul 22 suma din decontul precedent de la randul 26 minus suma achitata partial din aceasta. Mi-a fost refuzata declaratia pe motiv ca randul 22 actual nu corespunde cu randul 26 din decontul precedent. Insa la randul 22 scrie clar " Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente (rd.26 din decontul precedent)NEACHITATA PANA LA DATA DEPUNERII PREZENTULUI DECONT.
ORDIN nr. 256 din 4 februarie 2004
pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Decont de taxa pe valoarea adaugata"
EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 129 din 12 februarie 2004
In temeiul art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
In temeiul art. 156 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si al art. 74 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
ART. 1
Se aproba modelul si continutul formularului "Decont de taxa pe valoarea adaugata", prevazut in anexa nr. 1.
ART. 2
Formularul prevazut la art. 1 se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 2.
ART. 3
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului prevazut la art. 1 sunt stabilite in anexa nr. 3.
ART. 4
Formatul electronic al Decontului de taxa pe valoarea adaugata se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice si se transmite organului competent pe discheta de 3 1/2 inch, 1.440 MB, compatibila MS-DOS.
Formatul electronic va fi insotit de formularul editat de platitori cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat, conform legii.
Programul de asistenta este pus la dispozitie platitorilor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
ART. 5
Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 6
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se aplica incepind cu decontul aferent lunii ianuarie 2004.
ART. 7
Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor si Directia generala de colectare a creantelor bugetare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala de politici si legislatie privind veniturile bugetului general consolidat si Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la ?ndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 4 februarie 2004.
Nr. 256.
Anexa 1= Modelul decontului de TVA, care a fost modificat prin OMFP 1521/2005.
ANEXA 2
INSTRUCTIUNI
pentru completarea formularului "Decont de taxa pe valoarea adaugata"
Cod 14.13.01.02
Formularul "Decont de taxa pe valoarea adaugata" se completeaza de persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata.
Persoanele impozabile care conduc evidenta contabila, potrivit legii, pentru operatiunile realizate pe baza de contract de asociere in participatiune declara inclusiv datele si informatiile privind taxa pe valoarea adaugata rezultate din astfel de operatiuni.
Formularul "Decont de taxa pe valoarea adaugata" se depune la organul fiscal competent, la urmatoarele termene:
a) lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscala este luna calendaristica, potrivit prevederilor art. 146 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal;
b) trimestrial, pana la data de 25 a primei luni din trimestrul urmator celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 146 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Formularul se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie gratuit de unitatile fiscale teritoriale sau poate fi descarcat de pe site-ul web al Ministerului Finantelor Publice la adresa www.mfinante.ro.
Formatul electronic transmis organului fiscal competent pe discheta de 3 1/2 inch 1.440 MB, compatibila MS-DOS, va fi insotit de formularul listat, semnat si stampilat potrivit legii.
ATENTIE: Nu se inscriu in decont:
- taxa pe valoarea adaugata din facturile fiscale de executare silita, de catre persoanele abilitate prin lege sa efectueze vinzarea bunurilor supuse executarii silite;
- diferentele de taxa pe valoarea adaugata de plata constatate de organele de control, pentru care nu este reglementata includerea lor in decont.
Documentele fiscale neevidentiate in jurnalele pentru cumparari sau vinzari, constatate de organele de control fiscal, nu se mai evidentiaza in decont.
Completarea formularului se face astfel:
Sectiunea "Date de identificare a platitorului"
In cazul persoanelor impozabile stabilite in strainatate, care si-au desemnat reprezentant fiscal, in caseta "Denumirea platitorului" se inscriu datele de identificare inscrise pe certificatul de inregistrare fiscala a reprezentarii.
Caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza astfel:
- contribuabilii persoane juridice, cu exceptia comerciantilor, asociatiile sau alte entitati fara personalitate juridica inscriu codul de inregistrare fiscala;
- comerciantii, inclusiv sucursalele comerciantilor care au sediul principal al comertului in strainatate, inscriu codul unic de inregistrare;
- contribuabilii persoane fizice inscriu codul numeric personal sau numarul de identificare fiscala, dupa caz;
- persoanele impozabile stabilite in strainatate, care au in Romania un sediu permanent, inscriu codul fiscal atribuit sediului permanent;
- reprezentantul fiscal desemnat de o persoana impozabila stabilita in strainatate inscrie codul fiscal atribuit ca reprezentant fiscal, care este diferit de codul fiscal atribuit pentru activitatea proprie a acestuia.
Inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
Prima casuta este rezervata atributului "R".
Sectiunea "Taxa pe valoarea adaugata colectata"
Randurile 1 si 2 - se inscriu urmatoarele:
- se preia totalul coloanelor 8, 9 si/sau 10, 11 din Jurnalul pentru vanzari cod 14-6-12/a) si/sau totalul coloanelor 5, 6 si/sau 7, 8 din Borderoul cuprinz?nd livrari de bunuri si/sau prestari de servicii pentru care nu se emite factura fiscala;
- baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata colectata pentru operatiunile supuse regulilor speciale de taxa pe valoarea adaugata, determinate pe baza situatiilor de calcul intocmite in acest scop;
- baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile de aport in natura la capitalul social, pentru care nu se fac plati efective conform normelor de aplicare a titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, fara a fi consemnata in Jurnalul pentru vanzari la beneficiarii operatiunii de aport.
Rindul 3
- se evidentiaza sumele rezultate din corectarea datelor de la rd. 1 si/sau rd. 2 din deconturile anterioare;
- unitatile furnizoare evidentiaza cu semnul minus taxa pe valoarea adaugata achitata de beneficiari in contul acestora, in baza prevederilor art. 161 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal;
- debitorul inscrie cu semnul minus taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor vandute prin executare silita, pe baza copiei documentului de plata a taxei la bugetul de stat transmis de persoana abilitata prin lege sa efectueze vinzarea bunurilor;
- alte sume pentru care prin normele de aplicare a titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal se prevede colectarea taxei pe valoarea adaugata, fara a fi evidentiate in Jurnalul pentru vinzari.
Rindul 4 - se preia totalul coloanei 6 din Jurnalul pentru vinzari 14-6-12/a).
Rindul 5 - se preia totalul coloanei 7 din Jurnalul pentru vinzari 14-6-12/a).
Rindul 7 - se inscrie prorata determinata potrivit art. 147 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Sectiunea "Taxa pe valoarea adaugata deductibila"
Rindul 8
- se preia totalul coloanelor 7, 8 si/sau 9, 10 din Jurnalul pentru cumparari cod 14-6-17/b). In cazul persoanelor impozabile cu regim mixt se preia totalul coloanelor 7, 8 si/sau 9, 10 din Jurnalul pentru cumparari cod 14-6-17/b), intocmit distinct pentru achizitiile destinate realizarii operatiunilor cu drept de deducere a taxei pe valoarea adaugata;
- pentru operatiunile de aport in natura la capitalul social, pentru care nu se fac plati efective conform normelor de aplicare a titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, furnizorii inscriu suma taxei pe valoarea adaugata facturata beneficiarilor, fara a fi consemnata in Jurnalul pentru cumparari.
Rindul 9 - se evidentiaza sumele rezultate din corectarea datelor din rindul 8 din deconturile anterioare depuse la organele fiscale.
Rindul 10 - se completeaza numai de persoanele cu regim mixt, prin preluarea totalului coloanelor 7, 8 si/sau 9, 10 din Jurnalul pentru cumparari cod 14-6-17/b), intocmit distinct pentru achizitiile destinate atit realizarii operatiunilor cu drept de deducere, cat si celor care nu dau drept de deducere.
Rindul 11 - se evidentiaza sumele rezultate din corectarea datelor din rindul 10 din deconturile anterioare depuse la organele fiscale.
Rindul 13 - se completeaza numai de persoanele impozabile cu regim mixt, prin preluarea totalului coloanelor 7, 8 si/sau 9, 10 din Jurnalul pentru cumparari cod 14-6-17/b), intocmit pentru achizitiile destinate realizarii operatiunilor care nu dau drept de deducere.
Rindul 14 - se evidentiaza sumele rezultate din corectarea datelor de la rindul 13 din deconturile anterioare depuse la organele fiscale.
Rindul 15 - se preia totalul coloanei 6 din jurnalele pentru cumparari in care au fost inscrise achizitiile scutite de taxa pe valoarea adaugata.
Rindul 16 - se inscriu sumele reprezentind taxa pe valoarea adaugata efectiv restituita cumparatorilor straini de catre persoanele impozabile autorizate sa desfasoare activitatea de restituire, inclusiv comisionul perceput pentru activitatea de restituire a taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor straini.
Rindul 17 - se inscriu diferentele de taxa pe valoarea adaugata rezultate ca urmare a regularizarii anuale pe baza de prorata definitiva, cu semnul plus sau minus, dupa caz.
Pentru operatiunile de aport in natura la capitalul social, beneficiarii inscriu la rindul 8, 10 sau 13, dupa caz, suma taxei pe valoarea adaugata din factura furnizorului, preluata din jurnalul pentru cumparari corespunzator.
Sectiunea "Regularizari"
Rindul 22 - se preia suma prevazuta la rindul 26 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate pana la data depunerii decontului.
Rindul 24 - se preia suma prevazuta la rindul 27 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzatoare din decontul anterior.
Nu se admite intocmirea si depunerea de deconturi rectificative pentru corectarea datelor din deconturile anterioare.
ANEXA 3 = CARACTERISTICILE de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului "Decont de taxa pe valoarea adaugata"
Denumirea formularului: Decont de taxa pe valoarea adaugata
Codul: 14.13.01.02
Formatul: A4/t2
Caracteristicile de tiparire:
- se utilizeaza echipament informatic pentru completare si editare cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre unitatile fiscale teritoriale.
Se utilizeaza la: declararea taxei pe valoarea adaugata.
Se intocmeste de: platitorii de taxa pe valoarea adaugata.
Circula: - in format electronic la organul fiscal in a carui raza teritoriala platitorul de taxa pe valoarea adaugata isi are domiciliul fiscal;
- in format hirtie, in doua exemplare listate, semnate si stampilate potrivit legii, din care:
un exemplar la platitorul de taxa pe valoarea adaugata;
un exemplar la organul fiscal.
Se arhiveaza: - formatul electronic, in arhiva de documente
electronice;
- formatul hirtie, la dosarul fiscal al platitorului de taxa pe valoarea adaugata.
-------
Sper ca te-am lamurit acum



Legat de ITM
LEGE nr. 130 din 20 iulie 1999 - privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca
ART. 9
(1) Carnetele de munca ale salariatilor incadrati la angajatorii prevazuti la art. 8 se pastreaza si se completeaza de catre inspectoratele teritoriale de munca.
(2) Angajatorii sunt obligati sa depuna la inspectoratele teritoriale de munca de pe raza unde isi desfasoara activitatea, inclusiv la punctele de lucru, daca sunt in alt judet decit in cel unde societatea comerciala isi are sediul:
a) actele privind incheierea, executarea, suspendarea, modificarea si incetarea contractelor individuale de munca, in termen de 5 zile de la perfectarea acestora;
b) lunar, dovezile de calculare a drepturilor salariale, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata acestora*).
Nu scrie nicaieri de dovada platii contributiilor, etc. numai despre dovezile de calculare a drepturilor salariale, ceea ce inseamna: state de plata, fluturasi, etc.
Legat de Impozitul pe dividende:
*) Conform pct. 39 al art. I din LEGEA nr. 163 din 1 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 466 din 1 iunie 2005 prevederile literei c^1) a alin. (3) al art. 67 se aplica incepŕnd cu data de 1 ianuarie 2006.
**) Pct. 39 al art. I din LEGEA nr. 163 din 1 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 466 din 1 iunie 2005 prevede urmátoarele:
"(2) In cazul titlurilor de valoare dobŕndite pana la data de 31 mai 2005 inclusiv, cota de impozit este de 1%, indiferent de data instrainarii acestora.
(3) In perioada 1 iunie 2005 - 31 decembrie 2005, intermediarii vor calcula, vor retine si vor vira impozitul de 1% aplicat asupra castigurilor din transferul titlurilor de valoare dobandite si instrainate in aceasta perioada, indiferent daca sunt dobandite si instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile sau mai mica de 365 de zile. La 31 decembrie 2005, acestor tranzactii le este aplicabila regula de calcul al castigului net conform prevederilor art. 67 alin. (3) lit. e).
(4) Incepind cu data de 1 ianuarie 2006, pentru calculul impozitului pe veniturile realizate de persoane fizice din investitii si din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, definite potrivit dispozitiilor cap. V si VIII^1 din titlul III, cota de impozit este de 16%, cu exceptia castigurilor realizate din transferul titlurilor de valoare instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile de la data dobandirii, pentru care se mentine cota de 1% prevazuta la art. 67 alin. (3) lit. e)."
Asa ca de la 01.01.2006 impozitul pe divedende (care este reglementat la art.67 - Venituri din investitii) este de 16%.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.