niste note contabile

Mesaj
Autor
olteanz
Mesaje: 757
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#2 Mesaj de olteanz »

1. -eventual 303;
2-exact asa dar invers
3.-nu trebuie factura; 613=5311
4.-OMFP 1752/2005
5.- in loc de 4111 contul 419. La stornare, minus la cantitate.
1+1=3

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24109
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#3 Mesaj de balazse »

5. eu zic ca pentru factura de avans 401=419
iar la plata facturii 5311/5121=401
iar la stornare 401=419 cu minus (adica pui la cantiate cu minus)

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#4 Mesaj de tomac »

Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#6 Mesaj de paturcai »

1. Nu se poate deduce TVA dupa bonuri sau chitante. TVA se deduce numai dupa facturi si acele facturi sa contina EXPLICIT TVA-ul. Daca am o factura pe care scrie TVA inclusa NU DEDUC TVA.
2. Diversele cheltuieli marunte pe bonuri si chitante de pana la 100 lei se trec intr-un decont de cheltuieli (exista pe forum un model de decont de cheltuieli in EXCEL). Valoarea bonurilor si a chitantelor se trece pe cheltuieli integral NU SE DEDUCE TVA de pe ele.
3. Se preia balanta - la fel cum ai facut cand ai preluat prima balanta - cu rulaje cumulate (adica ian+feb se regasesc in acea balanta numita FEB 2009 pe rulaje cumulate) si se da inchidere pana la nivelul lunii iunie 2009 inclusiv. Treci impozitul forfetar in functie de cifra de afaceri realizata anul trecut sau in cazul in care profitul din anul acesta este mai mare, treci impozitul pe peofit rezultat acolo.
4. Cu placere si mai deranjeaza si alta data :roll:
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24109
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#9 Mesaj de balazse »

Nu se face diferenta intre bon sub sau peste 100 lei, daca nu ai factura langa ele faci decont.

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#10 Mesaj de paturcai »

aya scrie:Sa inteleg ca totalul bonurilor la sfarsit de luna se inregistreaza ca o cheltuiala deductibila,iar nota contabila ar fi.....?
Acel decont de cheluieli ramane numai la firma sau trebuie luat in evidenta si de administratie,cineva,altceva????
multumesc :P :P
La INTRARI se ADAUGA:
La numar de document se trece Decont1, la numele furnizorului se trece un furnizor nenominalizat/divers (care nu va prezenta niciodata sold la sfarsitul lunii).
Se pune data (sfarsitul lunii) se salveaza
In partea de jos:
- se alege NEDEFINIT
- la explicatie se trece primul document care exista pe DECONT si se pune corect contul contabil. Sa admitem ca am cumparat o sticla de cola pe bon in valoare de 5 lei.
- la TVA trecem 0 (zero) in loc de 19
- la UM se tece BUC
- la cantitate se trece 1 (1 bon)
- la P/U se va trece totalul bonului adica 5 lei
- la contul contabil trecem 623.00001 (analitic distinct pentru protocol)
- salvare
Trecem urmatoarea pozitie din DECONT:
- la TVA trecem 0 (zero)
- admitem ca avem cumparata Benzina care nu este deductibila fiscal; alegem la contul contabil 6581, salvam.
Trecem la urmatoarea pozitie:
- la TVA trecem 0 (zero)
- admitem ca avem un bon de bricolaj
- trecem cant: 1, P/U trecem 106 lei
- contul contabil va fi 604; salvam
Validam Decontul 1.
Si il platim apasand buton PLATA.

Sfat:
Nu poti sa inveti contabilitate de pe forum. Pe forum gasesti solutii cand ai un pic de experienta. Nu ma interpreta gresit. Este bine sa stai foarte aproape de cineva care lucreaza si sa "furi" ceva experienta de pe acolo.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#12 Mesaj de paturcai »

1. Da
2. Da

De reflectat:
Este chiar atat de scumpa varianta cu stocuri a lui SAGA?
Lunar revine maxim 30 lei noi.
Lunar:
Platesc telefonul 100 lei, fumez de 160 de lei,....etc, etc, etc
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

ferenta
Mesaje: 2867
Membru din: Joi Sep 04, 2008 12:00 am

#13 Mesaj de ferenta »

aya scrie:2.impozitul forfetar se calc in functie de cifra de afacri din 2008?
MULTUMESC

Extras din HG 488/2009 -

Impozit minim

(4) Pentru încadrarea în tranşa de venituri totale prevăzută la alin. (3), se iau în calcul veniturile totale, obţinute din orice sursă, înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, din care se scad:
a) veniturile din variaţia stocurilor;
b) veniturile din producţia de imobilizări corporale şi necorporale;
c) veniturile din exploatare, reprezentând cota-parte a subvenţiilor guvernamentale şi a altor resurse pentru finanţarea investiţiilor;
d) veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere, conform reglementărilor legale;
e) veniturile rezultate din anularea datoriilor şi a majorărilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementărilor legale;
f) veniturile realizate din despăgubiri de la societăţile de asigurare;
g) veniturile prevăzute la art. 20 lit. d).

Scrie răspuns