Pagina 1 din 1

Scris: Mie Iul 22, 2009 4:00 pm
de olteanz
1. -eventual 303;
2-exact asa dar invers
3.-nu trebuie factura; 613=5311
4.-OMFP 1752/2005
5.- in loc de 4111 contul 419. La stornare, minus la cantitate.

Scris: Mie Iul 22, 2009 9:07 pm
de balazse
5. eu zic ca pentru factura de avans 401=419
iar la plata facturii 5311/5121=401
iar la stornare 401=419 cu minus (adica pui la cantiate cu minus)

Scris: Joi Iul 23, 2009 5:43 pm
de tomac

Scris: Mar Aug 11, 2009 12:00 am
de paturcai
1. Nu se poate deduce TVA dupa bonuri sau chitante. TVA se deduce numai dupa facturi si acele facturi sa contina EXPLICIT TVA-ul. Daca am o factura pe care scrie TVA inclusa NU DEDUC TVA.
2. Diversele cheltuieli marunte pe bonuri si chitante de pana la 100 lei se trec intr-un decont de cheltuieli (exista pe forum un model de decont de cheltuieli in EXCEL). Valoarea bonurilor si a chitantelor se trece pe cheltuieli integral NU SE DEDUCE TVA de pe ele.
3. Se preia balanta - la fel cum ai facut cand ai preluat prima balanta - cu rulaje cumulate (adica ian+feb se regasesc in acea balanta numita FEB 2009 pe rulaje cumulate) si se da inchidere pana la nivelul lunii iunie 2009 inclusiv. Treci impozitul forfetar in functie de cifra de afaceri realizata anul trecut sau in cazul in care profitul din anul acesta este mai mare, treci impozitul pe peofit rezultat acolo.
4. Cu placere si mai deranjeaza si alta data :roll:

Scris: Mar Aug 11, 2009 6:50 pm
de balazse
Nu se face diferenta intre bon sub sau peste 100 lei, daca nu ai factura langa ele faci decont.

Scris: Mar Aug 11, 2009 10:04 pm
de paturcai
aya scrie:Sa inteleg ca totalul bonurilor la sfarsit de luna se inregistreaza ca o cheltuiala deductibila,iar nota contabila ar fi.....?
Acel decont de cheluieli ramane numai la firma sau trebuie luat in evidenta si de administratie,cineva,altceva????
multumesc :P :P
La INTRARI se ADAUGA:
La numar de document se trece Decont1, la numele furnizorului se trece un furnizor nenominalizat/divers (care nu va prezenta niciodata sold la sfarsitul lunii).
Se pune data (sfarsitul lunii) se salveaza
In partea de jos:
- se alege NEDEFINIT
- la explicatie se trece primul document care exista pe DECONT si se pune corect contul contabil. Sa admitem ca am cumparat o sticla de cola pe bon in valoare de 5 lei.
- la TVA trecem 0 (zero) in loc de 19
- la UM se tece BUC
- la cantitate se trece 1 (1 bon)
- la P/U se va trece totalul bonului adica 5 lei
- la contul contabil trecem 623.00001 (analitic distinct pentru protocol)
- salvare
Trecem urmatoarea pozitie din DECONT:
- la TVA trecem 0 (zero)
- admitem ca avem cumparata Benzina care nu este deductibila fiscal; alegem la contul contabil 6581, salvam.
Trecem la urmatoarea pozitie:
- la TVA trecem 0 (zero)
- admitem ca avem un bon de bricolaj
- trecem cant: 1, P/U trecem 106 lei
- contul contabil va fi 604; salvam
Validam Decontul 1.
Si il platim apasand buton PLATA.

Sfat:
Nu poti sa inveti contabilitate de pe forum. Pe forum gasesti solutii cand ai un pic de experienta. Nu ma interpreta gresit. Este bine sa stai foarte aproape de cineva care lucreaza si sa "furi" ceva experienta de pe acolo.

Scris: Joi Aug 13, 2009 8:45 am
de paturcai
1. Da
2. Da

De reflectat:
Este chiar atat de scumpa varianta cu stocuri a lui SAGA?
Lunar revine maxim 30 lei noi.
Lunar:
Platesc telefonul 100 lei, fumez de 160 de lei,....etc, etc, etc

Scris: Joi Aug 13, 2009 12:39 pm
de ferenta
aya scrie:2.impozitul forfetar se calc in functie de cifra de afacri din 2008?
MULTUMESC

Extras din HG 488/2009 -

Impozit minim

(4) Pentru încadrarea în tranşa de venituri totale prevăzută la alin. (3), se iau în calcul veniturile totale, obţinute din orice sursă, înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, din care se scad:
a) veniturile din variaţia stocurilor;
b) veniturile din producţia de imobilizări corporale şi necorporale;
c) veniturile din exploatare, reprezentând cota-parte a subvenţiilor guvernamentale şi a altor resurse pentru finanţarea investiţiilor;
d) veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere, conform reglementărilor legale;
e) veniturile rezultate din anularea datoriilor şi a majorărilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementărilor legale;
f) veniturile realizate din despăgubiri de la societăţile de asigurare;
g) veniturile prevăzute la art. 20 lit. d).