ACCIZE

mihalai

ACCIZE

#1 Mesaj de mihalai »

Am si eu urmatoare problema:

Sunt un depozit de medicamente care am cumparat alcool etilic (purtator de accize) si l-am vandut catre spitale si farmacii fara acciza.

De la vama ne-a zis ca nu ne mai trebuie autorizatie de utilizator final(noi am mai comercializat alcool si prin anii 2004-2005,atunci avand autorizatie de utilizator final) .

Am platit acciza la furnizorul de alcool si dupa aceea vama ne-a zis sa pregatim o serie de acte pentru restituirea accizei si sa le depunem la administratia financiara de care apartinem

Surpriza,cand am fost azi la administratia financiara ne-a zis ca nu stie cum sa ne restituie acciza daca nu avem autorizatie de utilizator final.

Poate cineva sa ma ajute,varog mult.

teodorg133

#2 Mesaj de teodorg133 »

1. In cazul in care o societate urmeaza sa foloseasca alcoolul etilic denaturat la fabricarea produselor cosmetice, care este documentatia care trebuie intocmita pentru obtinerea autorizatiei de utilizator final, modul de rambursare a accizelor platite furnizorului, precum si metodologia de inregistrare contabila.

Conform art.200 alin.(1) lit.b) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt scutite de la plata accizelor alcoolul etilic si alte produse alcoolice prevazute la art.162 atunci cand sunt denaturate si utilizate pentru producerea de produse care nu sunt destinate consumului uman.

La punctul 22 alin.(5) Titlul VII Accize, din H.G. nr.44/2004 astfel cum a fost modificata prin H.G. nr.1861/2006, este precizat faptul ca “prin consum uman se intelege consum uman alimentar”.