oug 77/1999
oug 77/1999
spune-ti-mi daca puteti modifica la scadentare CLIENTI/FURNIZORI sa apara langa denumirea furnizorului/clientului: CUI, NR.ORC si adresa.
a venit GARDA si ne-a amendat pentru ca nu aveam trecut aceste date in scadentare.
sau exista cumva acest tip de scadentar in program?
va multumesc
a venit GARDA si ne-a amendat pentru ca nu aveam trecut aceste date in scadentare.
sau exista cumva acest tip de scadentar in program?
va multumesc
nu se pot trece de dvs.
raportul se listeza asa cum il vedeti.
scrieti la [email protected] aceasta problema.
raportul se listeza asa cum il vedeti.
scrieti la [email protected] aceasta problema.
“Tot ceea ce este necesar pentru ca răul să triumfe, este ca oamenii buni să nu facă nimic.” (Edmund Burke)
Re: oug 77/1999
Nu exista amenda pentru asa ceva.sanduc606 scrie:sa apara langa denumirea furnizorului/clientului: CUI, NR.ORC si adresa.
a venit GARDA si ne-a amendat pentru ca nu aveam trecut aceste date in scadentare.
Ca de obicei, garda v-a amendat pentru cu totul si cu totul altceva.
Verificati P.V. de contraventie.
Marian Apetre
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... +furnizori
ca o continuare la link-ul de mai sus, se pare conform HG 685/99 Norme metodologice Anexa 1 art.2 ca obligativitatea acelor date (rc cui etc ) se impune cand/daca se face raportare la IMI (necesita niste conditii datorii mai mari de 30 zile, o anumita suma)
Altfel, mai sunt topicuri deschise pe aceasta tema, adica cap soc, cui etc ..sa apara pe toate documentele firmei , inclusiv pe bonuri de consum.
ca o continuare la link-ul de mai sus, se pare conform HG 685/99 Norme metodologice Anexa 1 art.2 ca obligativitatea acelor date (rc cui etc ) se impune cand/daca se face raportare la IMI (necesita niste conditii datorii mai mari de 30 zile, o anumita suma)
Altfel, mai sunt topicuri deschise pe aceasta tema, adica cap soc, cui etc ..sa apara pe toate documentele firmei , inclusiv pe bonuri de consum.
Sa nu amestecam lucrurile ...
Intrebarea se referea la datele partenerilor, la adresa lor din scadentare.
Nu datelele firmei.
Anexele 1 si 2 se refera la datele transmise si n-are legatura cu evidenta pe scadente.
Si asa mai departe ... Sa ne mai uitam odata in OUG.77/1999 sa vedem faptele amendabile.
Caci in HG685 nu prea sunt amenzi.
Ca le ametim de nu ne mai stim om cu persoana ...
Intrebarea se referea la datele partenerilor, la adresa lor din scadentare.
Nu datelele firmei.
Anexele 1 si 2 se refera la datele transmise si n-are legatura cu evidenta pe scadente.
Si asa mai departe ... Sa ne mai uitam odata in OUG.77/1999 sa vedem faptele amendabile.
Caci in HG685 nu prea sunt amenzi.
Ca le ametim de nu ne mai stim om cu persoana ...
Marian Apetre
asta ar fi articolul..
Ordonanta Urgenta nr. 77 din 01-06-1999
unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata
Publicatie: Monitorul Oficial nr. 256 din 04-06-1999
Emitent: Guvernul
In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:
Art. 1.
Contribuabilii, persoane juridice, indiferent de forma de organizare si de tipul de proprietate, in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor organiza evidenta obligatiilor de plata si evidenta creantelor, pe termene scadente, catre orice creditor, respectiv de la orice debitor, dupa caz.
Evidenta prevazuta la alin. 1 se actualizeaza zilnic.
Art. 2.
Contribuabilii, persoane juridice, vor intocmi situatia sumelor restante mai vechi de 30 de zile catre orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoana juridica, dupa caz, cu sediul in Romania, care va cuprinde:
a) elemente de identificare a calitatii de debitor:
- denumirea, sediul social si codul fiscal;
- denumirea, sediul social si codul fiscal ale creditorului;
- numarul, data emiterii si valoarea facturii ce urmeaza sa fie platita creditorului;
b) elemente de identificare a calitatii de creditor:
~ denumirea, sediul social si codul fiscal;
- denumirea, sediul social si codul fiscal ale debitorului;
- numarul, data emiterii si valoarea facturii ce urmeaza sa fie incasata de la debitor;
c) alte elemente:
- volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare, inclusiv dobanzile aferente;
- volumul debitelor catre bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, neachitate in termen, inclusiv majorarile de ntarziere datorate si penalizarile, dupa caz;
- volumul creantelor fata de persoanele juridice, care se finanteaza total sau partial de la bugetul de stat;
- volumul creditelor comerciale acordate de agentii economici, nerambursate la scadenta.
Art. 3.
Situatia intocmita conform art. 2 se va depune, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, la institutul de Management si informatica din cadrul Ministerului industriei si Comertului, in vederea includerii in procedura de compensare a datoriilor neplatite la termenele scadente, conform prevederilor legale in vigoare referitoare la Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici din industrie si la Metodologia de monitorizare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici la care statul este actionar majoritar.
Situatia prevazuta la alin. 1 se actualizeaza de catre contribuabili, persoane juridice, periodic, la intervale de cel mult 30 de zile, in functie de dotarea cu tehnica de calcul.
Art. 4.
Personalul lnstitutului de Management si informatica din cadrul Ministerului industriei si Comertului este obligat sa asigure pastrarea, depozitarea si utilizarea informatiilor, datelor si situatiilor comunicate de agentii economici in conditii de confidentialitate si siguranta, in scopurile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, pentru prevenirea producerii unor prejudicii sau a lezarii intereselor, de orice natura, ale acestora.
Art. 5.
Constituie contraventii, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni, urmatoarele fapte:
a) netinerea de catre contribuabilul, persoana juridica, a evidentei platilor restante conform art. 1 din prezenta ordonanta de urgenta:
b) nedepunerea la institutul de Management si informatica din cadrul Ministerului Industriei si Comertului a situatiei prevazute la art. 2 in termenul prevazut la art. 3;
c) neluarea masurilor pentru asigurarea protectiei si confidentialitatii datelor, informatiilor si situatiilor aflate in pastrarea si gestionarea institutului de Management si Informatica din cadrul Ministerului industriei si Comertului;
d) nerespectarea de catre orice utilizator a indatoririlor referitoare la confidentialitatea informatiilor, datelor si situatiilor.
Contraventiite prevazute la alin. 1 lit. a) si b) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
- cele de la lit. aV, cu amenda de la 5.000.000 iei la 10.000.000 lei;
- cele de la lit. b), cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 Iei.
Contraventiile prevazute la lit. c) si d) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
Constatarea contraventiilor prevazute la lit. a) si b) si aplicarea sanctiunilor se efectueaza de catre organele de specialitate ale Ministerului Finantelor.
Constatarea contraventiilor prevazute la lit. c) si d) si aplicarea sanctiunilor se efectueaza de catre ofiteri ai inspectoratului General al Politiei.
Art. 6.
Prevederile art. 5 se completeaza cu dispozitiile Legii 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 si 26.
Art. 7.
Institutul de Management si informatica din cadrul Ministerului lndustriei si Comertului va transmite Ministerului Finantelor - Directia generala de prognoza, lunar si la cerere, situatia centralizata cu privire la activitatea desfapurata de acesta in procesul de compensare a datoriei.
Art. 8.
In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Guvernul va adopta hotarari de modificare a reglementarilor in vigoare privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici si Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici din industrie, in vederea punerii in aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
si eu cred ca se refera la altfel de situatii, nu la scadentar pur si simplu.
Ordonanta Urgenta nr. 77 din 01-06-1999
unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata
Publicatie: Monitorul Oficial nr. 256 din 04-06-1999
Emitent: Guvernul
In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:
Art. 1.
Contribuabilii, persoane juridice, indiferent de forma de organizare si de tipul de proprietate, in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor organiza evidenta obligatiilor de plata si evidenta creantelor, pe termene scadente, catre orice creditor, respectiv de la orice debitor, dupa caz.
Evidenta prevazuta la alin. 1 se actualizeaza zilnic.
Art. 2.
Contribuabilii, persoane juridice, vor intocmi situatia sumelor restante mai vechi de 30 de zile catre orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoana juridica, dupa caz, cu sediul in Romania, care va cuprinde:
a) elemente de identificare a calitatii de debitor:
- denumirea, sediul social si codul fiscal;
- denumirea, sediul social si codul fiscal ale creditorului;
- numarul, data emiterii si valoarea facturii ce urmeaza sa fie platita creditorului;
b) elemente de identificare a calitatii de creditor:
~ denumirea, sediul social si codul fiscal;
- denumirea, sediul social si codul fiscal ale debitorului;
- numarul, data emiterii si valoarea facturii ce urmeaza sa fie incasata de la debitor;
c) alte elemente:
- volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare, inclusiv dobanzile aferente;
- volumul debitelor catre bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, neachitate in termen, inclusiv majorarile de ntarziere datorate si penalizarile, dupa caz;
- volumul creantelor fata de persoanele juridice, care se finanteaza total sau partial de la bugetul de stat;
- volumul creditelor comerciale acordate de agentii economici, nerambursate la scadenta.
Art. 3.
Situatia intocmita conform art. 2 se va depune, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, la institutul de Management si informatica din cadrul Ministerului industriei si Comertului, in vederea includerii in procedura de compensare a datoriilor neplatite la termenele scadente, conform prevederilor legale in vigoare referitoare la Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici din industrie si la Metodologia de monitorizare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici la care statul este actionar majoritar.
Situatia prevazuta la alin. 1 se actualizeaza de catre contribuabili, persoane juridice, periodic, la intervale de cel mult 30 de zile, in functie de dotarea cu tehnica de calcul.
Art. 4.
Personalul lnstitutului de Management si informatica din cadrul Ministerului industriei si Comertului este obligat sa asigure pastrarea, depozitarea si utilizarea informatiilor, datelor si situatiilor comunicate de agentii economici in conditii de confidentialitate si siguranta, in scopurile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, pentru prevenirea producerii unor prejudicii sau a lezarii intereselor, de orice natura, ale acestora.
Art. 5.
Constituie contraventii, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni, urmatoarele fapte:
a) netinerea de catre contribuabilul, persoana juridica, a evidentei platilor restante conform art. 1 din prezenta ordonanta de urgenta:
b) nedepunerea la institutul de Management si informatica din cadrul Ministerului Industriei si Comertului a situatiei prevazute la art. 2 in termenul prevazut la art. 3;
c) neluarea masurilor pentru asigurarea protectiei si confidentialitatii datelor, informatiilor si situatiilor aflate in pastrarea si gestionarea institutului de Management si Informatica din cadrul Ministerului industriei si Comertului;
d) nerespectarea de catre orice utilizator a indatoririlor referitoare la confidentialitatea informatiilor, datelor si situatiilor.
Contraventiite prevazute la alin. 1 lit. a) si b) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
- cele de la lit. aV, cu amenda de la 5.000.000 iei la 10.000.000 lei;
- cele de la lit. b), cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 Iei.
Contraventiile prevazute la lit. c) si d) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
Constatarea contraventiilor prevazute la lit. a) si b) si aplicarea sanctiunilor se efectueaza de catre organele de specialitate ale Ministerului Finantelor.
Constatarea contraventiilor prevazute la lit. c) si d) si aplicarea sanctiunilor se efectueaza de catre ofiteri ai inspectoratului General al Politiei.
Art. 6.
Prevederile art. 5 se completeaza cu dispozitiile Legii 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 si 26.
Art. 7.
Institutul de Management si informatica din cadrul Ministerului lndustriei si Comertului va transmite Ministerului Finantelor - Directia generala de prognoza, lunar si la cerere, situatia centralizata cu privire la activitatea desfapurata de acesta in procesul de compensare a datoriei.
Art. 8.
In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Guvernul va adopta hotarari de modificare a reglementarilor in vigoare privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici si Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici din industrie, in vederea punerii in aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
si eu cred ca se refera la altfel de situatii, nu la scadentar pur si simplu.
“Tot ceea ce este necesar pentru ca răul să triumfe, este ca oamenii buni să nu facă nimic.” (Edmund Burke)
Dacă tot ai citat actul normativ, ia uitați-vă la art.3. Se vorbește despre agenți economici din industrie și despre societăți la care statul este acționar majoritar.
De aceea prevederile acestei ordonanțe conțin neclarități pe care, cred că nici cei din MF, nu știu sau nu vor să le lămurească: la art.1 se discută despre toți agenții economici, pe cînd la art.3 apar nuanțări.În plus la contravenții se discută despre plăți restante. Ca urmare acele sume ce sunt în termen și nu au scadența depășită, nu trebuie cuprinse în nicio situație prevăzută de această ordonanță. De ce ar da cei din Gardă amenzi în astfel de situații: pentru că se bazează pe prevederi neclare a acestei ordonanțe, pentru că mulți din cei ce au luat amenzi pe acest act nu au știut că actul respectiv se referă la situația plăților restante.
Marian are dreptate.Uitați-vă cu atenție peste actele normative, precum și pe procesul verbal pentru care ați luat amendă.
De aceea prevederile acestei ordonanțe conțin neclarități pe care, cred că nici cei din MF, nu știu sau nu vor să le lămurească: la art.1 se discută despre toți agenții economici, pe cînd la art.3 apar nuanțări.În plus la contravenții se discută despre plăți restante. Ca urmare acele sume ce sunt în termen și nu au scadența depășită, nu trebuie cuprinse în nicio situație prevăzută de această ordonanță. De ce ar da cei din Gardă amenzi în astfel de situații: pentru că se bazează pe prevederi neclare a acestei ordonanțe, pentru că mulți din cei ce au luat amenzi pe acest act nu au știut că actul respectiv se referă la situația plăților restante.
Marian are dreptate.Uitați-vă cu atenție peste actele normative, precum și pe procesul verbal pentru care ați luat amendă.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Este unul din motivele proceselor verbale de la garda cand nu au altceva, ca sa manance si ei o paine. De aceasta ordonanta nu stiu cine a beneficiat, dar nu cred ca mai produce efecte de foarte multi ani. Ar fii interesant de stiut numarul p.v. emise de garda pe aceasta ordonanta, precis este cu mult mai mare decat situatiile transmise .
COMPENSARE
Am o mare problema. O firma X livreaza catre firma Y marfa. Firma y livreaza, mai departe, cu adaos, catre firma Z. Iar firma Z catre firma X.
Firma Y nu plateste firmei X, firma z nu palteste firmei Y. Exista posibilitatea stingerii succesive a acestor datorii printr o procedura de compensare? V ati mai intalnit cu asa ceva? Am nevoie de ajutor urgent. multumesc
Firma Y nu plateste firmei X, firma z nu palteste firmei Y. Exista posibilitatea stingerii succesive a acestor datorii printr o procedura de compensare? V ati mai intalnit cu asa ceva? Am nevoie de ajutor urgent. multumesc