Buna seara,
Am un prieten care are o firma de comert on-line. Produsele de pe site sunt vandute in aceeasi zi in care au fost achizitionate de el de la furnizor, practic la sfarsitul zilei el nu are stoc de marfa,
Exista vreo prevedere legala conform careia pentru marfa care este tinuta in depozit mai putin de 24 de ore nu mai este obligatoriu NIR-ul?
Multumesc frumos,
nir comert on-line
Nu exista prevedere care sa spuna ca se intocmesc acte numai pentru marfurile care depasesc anumite perioade de timp.
NIR-ul inseamna ca am receptionat ceva.
Uite cum gandim:
Exista compartimente distincte in cadrul acelei firme:
- contabilitate
- financiar
- vanzari
- aprovizionari
Daca fiecare lucreaza independent (aprovizionarea cumpara) si am un gestionar (n-are importanta ca eu cumpar 1 pix si-l revand) care duce acel produs la magazie s-il pune pe raft; vine cumparatorul, si cumpara produsul de pe raft....singurul produs....
NIR-ul inseamna ca am receptionat ceva.
Uite cum gandim:
Exista compartimente distincte in cadrul acelei firme:
- contabilitate
- financiar
- vanzari
- aprovizionari
Daca fiecare lucreaza independent (aprovizionarea cumpara) si am un gestionar (n-are importanta ca eu cumpar 1 pix si-l revand) care duce acel produs la magazie s-il pune pe raft; vine cumparatorul, si cumpara produsul de pe raft....singurul produs....
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
Am mai raspuns si aici http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?t=7725
Conform OMFP.3512/2008 Nota de receptie (Cod 14-3-1A):
b) Se foloseşte ca document de recepţie obligatoriu numai în cazul:
- bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz de însoţire a mărfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în păstrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neînsoţite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezintă diferenţe la recepţie;
- mărfurilor intrate în gestiunile la care evidenţa se ţine la preţ de vânzare.
c) În alte cazuri decât cele menţionate la lit. b), recepţia şi încărcarea în gestiune, după caz, şi
înregistrarea în contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care însoţeşte transportul
(factura, avizul de însoţire a mărfii etc.).
Conform OMFP.3512/2008 Nota de receptie (Cod 14-3-1A):
b) Se foloseşte ca document de recepţie obligatoriu numai în cazul:
- bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz de însoţire a mărfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în păstrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neînsoţite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezintă diferenţe la recepţie;
- mărfurilor intrate în gestiunile la care evidenţa se ţine la preţ de vânzare.
c) În alte cazuri decât cele menţionate la lit. b), recepţia şi încărcarea în gestiune, după caz, şi
înregistrarea în contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care însoţeşte transportul
(factura, avizul de însoţire a mărfii etc.).
Marian Apetre