Nelamuriri intrep individuala
-
- Mesaje: 123
- Membru din: Joi Feb 07, 2008 12:00 am
Nelamuriri intrep individuala
Ma poate lamuri si pe mine cineva in privinta urmatoarelor situatii:
1. depunerea numerarului in banca nu trebuie sa apara in RJIP? de ce?
2. am o intreprindere individuala nou infiintata. In data de 30.09 are plati in valoare de 320 lei. Este posibil sa efectueze plati daca nu are nimic incasat (in partida dubla nu poti sa fi cu casa pe minus). In RJIP la incasari imi apare 0 si la plati 320. este corect?
3. ce obligatii declarative si termene are o întreprindere individuala? Dar un pfa?
multumesc anticipat!
1. depunerea numerarului in banca nu trebuie sa apara in RJIP? de ce?
2. am o intreprindere individuala nou infiintata. In data de 30.09 are plati in valoare de 320 lei. Este posibil sa efectueze plati daca nu are nimic incasat (in partida dubla nu poti sa fi cu casa pe minus). In RJIP la incasari imi apare 0 si la plati 320. este corect?
3. ce obligatii declarative si termene are o întreprindere individuala? Dar un pfa?
multumesc anticipat!
-
- Mesaje: 123
- Membru din: Joi Feb 07, 2008 12:00 am
1. Nu trebuie, deoarece nu este o incasare, ci doar un transfer din casa in banca si vice-versa.
2. Da este corect (dupa parerea mea). Unii mai apeleaza la contract de imprumut si fac incasarea/plata pe baza de dispozitie de incasare/plata (inregistrat pe nedeductibil).
3. II la fel ca la PFA, la inceput trebuie as depuna declaratia estimativa 220, dupa care pana in data de 15 mai delcaratia 200, asta in cazul in care nu este platitor de TVA. Daca are CIF pentru achizitii intracomunitare atunci depune declaratia 301. Daca este platitor de TVA atunci declaratiile 300, 390 (in cazul achizitiilor/livrarilor de bunuri in UE), 394.
In cazul in care pe II exista angajat aduci declaratiile specifice salariilor.
4. Cred ca vroiai sa intrebi "daca intreprindirea individuala este platitoare de tva", TVA-ul aferent nu se inregistreaza in RJIP, adica apare fara TVA.
5. Z-ul nici la firme nu se delcara in 394, se declara doar livrarile catre persoane inregistrate in scopuri de TVA in Romania.
2. Da este corect (dupa parerea mea). Unii mai apeleaza la contract de imprumut si fac incasarea/plata pe baza de dispozitie de incasare/plata (inregistrat pe nedeductibil).
3. II la fel ca la PFA, la inceput trebuie as depuna declaratia estimativa 220, dupa care pana in data de 15 mai delcaratia 200, asta in cazul in care nu este platitor de TVA. Daca are CIF pentru achizitii intracomunitare atunci depune declaratia 301. Daca este platitor de TVA atunci declaratiile 300, 390 (in cazul achizitiilor/livrarilor de bunuri in UE), 394.
In cazul in care pe II exista angajat aduci declaratiile specifice salariilor.
4. Cred ca vroiai sa intrebi "daca intreprindirea individuala este platitoare de tva", TVA-ul aferent nu se inregistreaza in RJIP, adica apare fara TVA.
5. Z-ul nici la firme nu se delcara in 394, se declara doar livrarile catre persoane inregistrate in scopuri de TVA in Romania.
-
- Mesaje: 123
- Membru din: Joi Feb 07, 2008 12:00 am
Mici precizari:
2.Este corect.RJIP nu are sold.Conteaza incasarile si platile.Nu exista plafon de incasari/plati/sold.Nu are relevanta, ca la o societate.
3.Declaratiile pentru salarii (100 si 102) se depun trimestrial.
5.Se declara livrarile si cumpararile cu factura efectuate intre platitori de TVA cu exceptia livrarilor si cumpararilor cu factura scutite de TVA sau supuse operatiilor de simplificare (cele la care se aplica taxarea inversa).
De aceea la introducerea iesirilor, la tip, selectati "B - Bon de casa" si nu " Factura "
2.Este corect.RJIP nu are sold.Conteaza incasarile si platile.Nu exista plafon de incasari/plati/sold.Nu are relevanta, ca la o societate.
3.Declaratiile pentru salarii (100 si 102) se depun trimestrial.
5.Se declara livrarile si cumpararile cu factura efectuate intre platitori de TVA cu exceptia livrarilor si cumpararilor cu factura scutite de TVA sau supuse operatiilor de simplificare (cele la care se aplica taxarea inversa).
De aceea la introducerea iesirilor, la tip, selectati "B - Bon de casa" si nu " Factura "
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 123
- Membru din: Joi Feb 07, 2008 12:00 am
-
- Mesaje: 123
- Membru din: Joi Feb 07, 2008 12:00 am
-
- Mesaje: 123
- Membru din: Joi Feb 07, 2008 12:00 am
In RJIP se inregistreaza toate incasarile si platile, in ordine cronologica.
Asa ca veti inregistra plata in noiembrie.
Daca sunteti inregistrat in scopuri de TVA, factura se va inregistra in jurnalul de cumparari in octombrie, la data facturii.
Asa ca veti inregistra plata in noiembrie.
Daca sunteti inregistrat in scopuri de TVA, factura se va inregistra in jurnalul de cumparari in octombrie, la data facturii.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Buna seara tuturor.........Ma poate ajuta cineva si pe mine ?
- Cum se procedeaza cu marfurile la care le-a expirat termenul de valabilitate si se arunca ? Cum scad aceste marfuri din gestiune ?
Si mai am 2 intrebari..........
1 . Cum procedez ca marfurile returnate furnizorilor sa fie scazute si din raportul de gestiune ? Am inregistrat factura storno, la furnizori neachitati am reglat, e totul ok, dar nu se scade stocul din raportul de gestiune.........
2. Marfurile returnate, initial au fost receptionate cu adaos, dar furnizorul a facut factura storno cu suma initiala ( logic, ca doar nu va face storno si pe adaos ) si aici e semnul intrebarii, cum scad din raportul de gestiune adaosul initial ( ca doar cand am receptionat marfa in raportul de gestiune imi apare intrari cu adaos cu tot, iar cand am returnat marfa nu-mi apare la iesiri nimic )..........
Va rog frumos sa ma ajutati in aceasta problema, nu am mai avut asemenea caz, iar II vrea sa-si anuleze autorizatia, ca nu merge, dar nu mai are stoc de marfa - faptic / insa scriptic in raportul de gestiune are....
Multumesc anticipat...............
O seara placuta..........
- Cum se procedeaza cu marfurile la care le-a expirat termenul de valabilitate si se arunca ? Cum scad aceste marfuri din gestiune ?
Si mai am 2 intrebari..........
1 . Cum procedez ca marfurile returnate furnizorilor sa fie scazute si din raportul de gestiune ? Am inregistrat factura storno, la furnizori neachitati am reglat, e totul ok, dar nu se scade stocul din raportul de gestiune.........
2. Marfurile returnate, initial au fost receptionate cu adaos, dar furnizorul a facut factura storno cu suma initiala ( logic, ca doar nu va face storno si pe adaos ) si aici e semnul intrebarii, cum scad din raportul de gestiune adaosul initial ( ca doar cand am receptionat marfa in raportul de gestiune imi apare intrari cu adaos cu tot, iar cand am returnat marfa nu-mi apare la iesiri nimic )..........
Va rog frumos sa ma ajutati in aceasta problema, nu am mai avut asemenea caz, iar II vrea sa-si anuleze autorizatia, ca nu merge, dar nu mai are stoc de marfa - faptic / insa scriptic in raportul de gestiune are....
Multumesc anticipat...............
O seara placuta..........
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... sabilitati
2.Banuiesc ca e vorba de perisabilitati.Mai sunt si alte topicuri pe aceasta tema;folositi facilitatea de Cautare .
1.Cred ca e vorba de bifarea acelei casute intitulata marfuri.
o simpla parere
2.Banuiesc ca e vorba de perisabilitati.Mai sunt si alte topicuri pe aceasta tema;folositi facilitatea de Cautare .
1.Cred ca e vorba de bifarea acelei casute intitulata marfuri.
o simpla parere