cheltuieli amenajare sediu firma

Mesaj
Autor
Avatar utilizator
fagarasa176
Mesaje: 8241
Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
Localitate: ..la mare...la soare
Contact:

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#31 Mesaj de fagarasa176 »

Si care este intrebarea?
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!

augustl
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Feb 18, 2012 11:08 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#32 Mesaj de augustl »

intrebarea este ce implicatii are atat asupra persoanei juridice cat si asupra persoanei fizice?

pinteae
Mesaje: 2006
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#33 Mesaj de pinteae »

Ar fi fost ok atata timp cat pe extras ar fi aparut societatea ca proprietara si aceasta ar exploata-o pe durata de viata a cladirii. Din cate stiu, in Codul civil, exista o prevedere potrivit careia o constructie urmeaza regimul juridic de proprietate al terenului. Potrivit acesteia, o constructie devine proprietatea a detinatorului de teren la termenul la care expira contractul de inchiriere, concesiune, etc, al terenului.

Avatar utilizator
fagarasa176
Mesaje: 8241
Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
Localitate: ..la mare...la soare
Contact:

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#34 Mesaj de fagarasa176 »

pinteae scrie:Potrivit acesteia, o constructie devine proprietatea a detinatorului de teren la termenul la care expira contractul de inchiriere, concesiune, etc, al terenului.
Vorbesti serios? :roll:
Este ceva incredibil daca este adevarat.
Am citit si eu putin prin Codul Civil la TITLUL III: Dezmembrămintele dreptului de proprietate privată CAPITOLUL I: Superficia, dar sincer n uinteleg prea multe :shock:
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!

augustl
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Feb 18, 2012 11:08 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#35 Mesaj de augustl »

vedeti lipsa de informare! acum, cand i-am spus administratorului cum sat treaba de fapt, in realitate, nu-i vine sa creada........era cu totul alta situatie daca receptia la primarie ar fi fost facuta tot pe firma..........as mai avea o intrebare, poate nu gandesc eu bine si va rog frumos sa ma indrumati: administratorul, la randul sau, a imprumutat si el societatea cu o suma mult mai mare decat cheltuielile ocazionate de construirea acestei hale, care au fost suportate de firma.......intrebarea este daca se poate face o compensare intre cele doua sume? adica, sa fac ajustarea de tva, pt. ca oricum tva-ul s-a dedus pentru materialele cumparate de firma, apoi sa compensez datoria firmei catre administrator cu suma care reprezinta totalul cheltuielilor inregistrate pe firma prin contul 231? ce ziceti? as putea? si sa nu mai calculez impozit pe dividende?

pinteae
Mesaje: 2006
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#36 Mesaj de pinteae »

Daca vrei sa faci compensarea, poti sa emiti o factura de decontare cheltuieli cu investitia. In acest caz nu inregistrezi profit, deoarece decontarea o faci la cost si nu faci ajustarea TVA, deoarece colectezi TVA. Factura astfel intocmita o compensezi cu imprumutul acordat. Patronul intra de drept in calitate de proprietar.

augustl
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Feb 18, 2012 11:08 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#37 Mesaj de augustl »

si compensarea trebuie sa o fac prin ordine de compensare neaparat, daca suma depaseste 10.000 de ron? si prin IMI daca sumele sunt din anii precedenti? sau o pot face efectiv prin dispozitie de casa? mentionez ca avem contracte de imprumut societate incheiate in anii trecuti, cand nu exista un plafon de plati/incasari sume in relatia cu persoanele fizice?

multumesc!

ghineae681
Mesaje: 143
Membru din: Lun Feb 18, 2013 4:30 pm

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#38 Mesaj de ghineae681 »

Daca firma are o proprietate pe care doreste sa o amenajeze ptr showroom ( vand parchet, gresie si alte materiale ptr amenjare casa), e ok sa o considere cheltuaiala lunara? Practic pun gresie si parchet ptr reclama.
Nu am gasit nimic clar in codul fiscal. In general asemenea investitii se amortizeaza in timp.

Avatar utilizator
fagarasa176
Mesaje: 8241
Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
Localitate: ..la mare...la soare
Contact:

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#39 Mesaj de fagarasa176 »

Ii faci modernizare...
Cresti valoarea cladirii...
Declari la SPIT...
Platesti impozit
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!

ghineae681
Mesaje: 143
Membru din: Lun Feb 18, 2013 4:30 pm

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#40 Mesaj de ghineae681 »

Nu e modernizare ca au deja gresie...numai ca o dau jos si pun alta...Ei pot face asemenea amenajare anual. Practic fac reclama materialelor pe care le vand..Mi se pare logic sa le treci direct pe cheltuieli dar nu gasesc in codul fiscal...

roncovf
Mesaje: 1191
Membru din: Joi Ian 26, 2012 1:44 pm

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#41 Mesaj de roncovf »

caută tu, logică, în codul fiscal...

ghineae681
Mesaje: 143
Membru din: Lun Feb 18, 2013 4:30 pm

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#42 Mesaj de ghineae681 »

Sincer, ma interesa daca cineva s-a confruntat cu asa ceva.......

pinteae
Mesaje: 2006
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#43 Mesaj de pinteae »

Inteleg ca firma comercializeaza astfel de materiale si utilizeaza peretii ca o forma de prezentare a produselor.
Cheltuielile efectuate de firma nu se adauga la valoarea constructiei, deoarece:
1. nu creste valoarea de piata a cladirii;
2. sunt cheltuieli de promovare (pe un perete poate sa se regaseasca mai multe zone de expunere pentru faianta iar faianta se schimba periodic);
3. valoare lucrarilor este nesemnificativa raportata la valoarea contabila a cladirii.

Pentru a fi cheltuiala deductibila, de promovare, trebuie sa te "blindezi" cu cateva documente. De ex.: o Decizie a admin. privind amenajarea spatiului respectiv, bon de consum materiale, eventual un deviz si cateva poze, care le vei folosi in justificarea cheltuielilor.
O astfel de cheltuiala se poate esalona pe o perioada de timp sau se poate prelua ca si cheltuiala a perioadei fiscale. Decizia iti apartine si este influentata de politica contabila si fiscala a firmei.

ghineae681
Mesaje: 143
Membru din: Lun Feb 18, 2013 4:30 pm

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#44 Mesaj de ghineae681 »

Multumesc. Am facut decizie, o sa fac si restul actelor :)

Scrie răspuns