cheltuieli amenajare sediu firma
- fagarasa176
- Mesaje: 8241
- Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
- Localitate: ..la mare...la soare
- Contact:
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Si care este intrebarea?
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
intrebarea este ce implicatii are atat asupra persoanei juridice cat si asupra persoanei fizice?
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Ar fi fost ok atata timp cat pe extras ar fi aparut societatea ca proprietara si aceasta ar exploata-o pe durata de viata a cladirii. Din cate stiu, in Codul civil, exista o prevedere potrivit careia o constructie urmeaza regimul juridic de proprietate al terenului. Potrivit acesteia, o constructie devine proprietatea a detinatorului de teren la termenul la care expira contractul de inchiriere, concesiune, etc, al terenului.
- fagarasa176
- Mesaje: 8241
- Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
- Localitate: ..la mare...la soare
- Contact:
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Vorbesti serios?pinteae scrie:Potrivit acesteia, o constructie devine proprietatea a detinatorului de teren la termenul la care expira contractul de inchiriere, concesiune, etc, al terenului.

Este ceva incredibil daca este adevarat.
Am citit si eu putin prin Codul Civil la TITLUL III: Dezmembrămintele dreptului de proprietate privată CAPITOLUL I: Superficia, dar sincer n uinteleg prea multe

Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
vedeti lipsa de informare! acum, cand i-am spus administratorului cum sat treaba de fapt, in realitate, nu-i vine sa creada........era cu totul alta situatie daca receptia la primarie ar fi fost facuta tot pe firma..........as mai avea o intrebare, poate nu gandesc eu bine si va rog frumos sa ma indrumati: administratorul, la randul sau, a imprumutat si el societatea cu o suma mult mai mare decat cheltuielile ocazionate de construirea acestei hale, care au fost suportate de firma.......intrebarea este daca se poate face o compensare intre cele doua sume? adica, sa fac ajustarea de tva, pt. ca oricum tva-ul s-a dedus pentru materialele cumparate de firma, apoi sa compensez datoria firmei catre administrator cu suma care reprezinta totalul cheltuielilor inregistrate pe firma prin contul 231? ce ziceti? as putea? si sa nu mai calculez impozit pe dividende?
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Daca vrei sa faci compensarea, poti sa emiti o factura de decontare cheltuieli cu investitia. In acest caz nu inregistrezi profit, deoarece decontarea o faci la cost si nu faci ajustarea TVA, deoarece colectezi TVA. Factura astfel intocmita o compensezi cu imprumutul acordat. Patronul intra de drept in calitate de proprietar.
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
si compensarea trebuie sa o fac prin ordine de compensare neaparat, daca suma depaseste 10.000 de ron? si prin IMI daca sumele sunt din anii precedenti? sau o pot face efectiv prin dispozitie de casa? mentionez ca avem contracte de imprumut societate incheiate in anii trecuti, cand nu exista un plafon de plati/incasari sume in relatia cu persoanele fizice?
multumesc!
multumesc!
-
- Mesaje: 143
- Membru din: Lun Feb 18, 2013 4:30 pm
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Daca firma are o proprietate pe care doreste sa o amenajeze ptr showroom ( vand parchet, gresie si alte materiale ptr amenjare casa), e ok sa o considere cheltuaiala lunara? Practic pun gresie si parchet ptr reclama.
Nu am gasit nimic clar in codul fiscal. In general asemenea investitii se amortizeaza in timp.
Nu am gasit nimic clar in codul fiscal. In general asemenea investitii se amortizeaza in timp.
- fagarasa176
- Mesaje: 8241
- Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
- Localitate: ..la mare...la soare
- Contact:
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Ii faci modernizare...
Cresti valoarea cladirii...
Declari la SPIT...
Platesti impozit
Cresti valoarea cladirii...
Declari la SPIT...
Platesti impozit
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
-
- Mesaje: 143
- Membru din: Lun Feb 18, 2013 4:30 pm
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Nu e modernizare ca au deja gresie...numai ca o dau jos si pun alta...Ei pot face asemenea amenajare anual. Practic fac reclama materialelor pe care le vand..Mi se pare logic sa le treci direct pe cheltuieli dar nu gasesc in codul fiscal...
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
caută tu, logică, în codul fiscal...
-
- Mesaje: 143
- Membru din: Lun Feb 18, 2013 4:30 pm
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Sincer, ma interesa daca cineva s-a confruntat cu asa ceva.......
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Inteleg ca firma comercializeaza astfel de materiale si utilizeaza peretii ca o forma de prezentare a produselor.
Cheltuielile efectuate de firma nu se adauga la valoarea constructiei, deoarece:
1. nu creste valoarea de piata a cladirii;
2. sunt cheltuieli de promovare (pe un perete poate sa se regaseasca mai multe zone de expunere pentru faianta iar faianta se schimba periodic);
3. valoare lucrarilor este nesemnificativa raportata la valoarea contabila a cladirii.
Pentru a fi cheltuiala deductibila, de promovare, trebuie sa te "blindezi" cu cateva documente. De ex.: o Decizie a admin. privind amenajarea spatiului respectiv, bon de consum materiale, eventual un deviz si cateva poze, care le vei folosi in justificarea cheltuielilor.
O astfel de cheltuiala se poate esalona pe o perioada de timp sau se poate prelua ca si cheltuiala a perioadei fiscale. Decizia iti apartine si este influentata de politica contabila si fiscala a firmei.
Cheltuielile efectuate de firma nu se adauga la valoarea constructiei, deoarece:
1. nu creste valoarea de piata a cladirii;
2. sunt cheltuieli de promovare (pe un perete poate sa se regaseasca mai multe zone de expunere pentru faianta iar faianta se schimba periodic);
3. valoare lucrarilor este nesemnificativa raportata la valoarea contabila a cladirii.
Pentru a fi cheltuiala deductibila, de promovare, trebuie sa te "blindezi" cu cateva documente. De ex.: o Decizie a admin. privind amenajarea spatiului respectiv, bon de consum materiale, eventual un deviz si cateva poze, care le vei folosi in justificarea cheltuielilor.
O astfel de cheltuiala se poate esalona pe o perioada de timp sau se poate prelua ca si cheltuiala a perioadei fiscale. Decizia iti apartine si este influentata de politica contabila si fiscala a firmei.
-
- Mesaje: 143
- Membru din: Lun Feb 18, 2013 4:30 pm
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Multumesc. Am facut decizie, o sa fac si restul actelor 
