Ma aflu in situatia in care trebuie sa inregistrez achizitia in rate a unui obiect de inventar si a unei imobilizari corporale.
Plata se va face in rate.
Problema este ca nu sunt sigura de modul in care trebuie sa inregistrez aceste 2 achizitii.
Un sfat a fost sa inregistrez TVA-ul de pe factura ca fiind neexigibil, urmand ca lunar, sa inregistrez deductibilitatea acestuia in raport cu plata ratelor efectuate.
Voi ce parere aveti? Exista o prevedere legislativa care sa reglementeze astfel de cazuri?
Multumesc anticipat.
Rate
1. In ceea ce priveste obiectul de inventar:
a) Prevederi contractuale: valoarea echipamentului va fi achitat in x rate; rata lunara va fi inclusa in factura lunara emisa de furnizor, impreuna cu celelalte servicii furnizate in mod regulat; produsul nu poate fi instrainat inainte de plata integrala a acestuia;
b) Prima factura: cuprinde valoarea integrala a produsului.
2. In ceea ce priveste mijlocul fix:
a) Prevederi contractuale: achitarea la scadenta a pretului conform conventiei de plata; plata se efectueaza prin achitarea unui avans urmata de 2 rate la un anumit nr de zile
b) Prima factura: cuprinde valoarea integrala a mijlocului fix.
a) Prevederi contractuale: valoarea echipamentului va fi achitat in x rate; rata lunara va fi inclusa in factura lunara emisa de furnizor, impreuna cu celelalte servicii furnizate in mod regulat; produsul nu poate fi instrainat inainte de plata integrala a acestuia;
b) Prima factura: cuprinde valoarea integrala a produsului.
2. In ceea ce priveste mijlocul fix:
a) Prevederi contractuale: achitarea la scadenta a pretului conform conventiei de plata; plata se efectueaza prin achitarea unui avans urmata de 2 rate la un anumit nr de zile
b) Prima factura: cuprinde valoarea integrala a mijlocului fix.