De ce trebuie listat?palose495 scrie:Da, trebuie listat, chiar daca nu este platitoare de TVA.
Nelamuriri intrep individuala
Pentru ca este o persoana impozabila cf. CF, art. 127 si
pentru ca persoanele impozabile trebuie să ţină evidenţa tuturor operaţiunilor
efectuate în desfăşurarea activităţii lor economice, cf. CF. art. 156.
Nu are relevanta faptul ca persoana impozabila se afla sub regimul special
de scutire pentru întreprinderile mici cf. art. 152
pentru ca persoanele impozabile trebuie să ţină evidenţa tuturor operaţiunilor
efectuate în desfăşurarea activităţii lor economice, cf. CF. art. 156.
Nu are relevanta faptul ca persoana impozabila se afla sub regimul special
de scutire pentru întreprinderile mici cf. art. 152
Marian Apetre
-
- Mesaje: 10
- Membru din: Mar Mai 19, 2009 12:00 am
Buna seara,
Sunt relativ nou in bransa, iar la treburile astea fiscale nu ma pricep aproape deloc.
Ma intereseaza pentru o I.I., platitoare de TVA, ce declaratii si la ce termene se depun. Pana acum am depus doar 300 trimestrial. Nu fac operatiuni decat in tara.
Aud vorbindu-se de 390, 392, 394, dar nu m-am lamurit deloc daca trebuie sau nu depuse si la ce termene.
Multumesc,
Sunt relativ nou in bransa, iar la treburile astea fiscale nu ma pricep aproape deloc.
Ma intereseaza pentru o I.I., platitoare de TVA, ce declaratii si la ce termene se depun. Pana acum am depus doar 300 trimestrial. Nu fac operatiuni decat in tara.
Aud vorbindu-se de 390, 392, 394, dar nu m-am lamurit deloc daca trebuie sau nu depuse si la ce termene.
Multumesc,
Buna seara, uite aici am incercat sa pun declaratiile si termenele de depunere, sper sa te ajute.........
390 VIES Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri (OPANAF 76/2010)
Formular 390 Se depune lunar de către persoanele înregistrate în scopuri de TVA care au efectuat livrări, achiziţii în ţările membre ale Uniunii Europene, sau livrări şi achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, astfel cum sunt definite în titlul VI din Codul fiscal. Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice.
392A Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ... (OPANAF 1/2008)
Formular 392A Formularul se completează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri, efectiv realizată la finele anului calendaristic, este inferioară sumei de 10.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii. Se depune până la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare. Se depune, în format electronic la registratura organului fiscal competent sau la poştă, prin scrisoare recomandată. Formatul electronic va fi însoţit de formularul editat cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat. Formatul se editează în două exemplare: 1 exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic; 1 exemplar se păstrează de către persoana impozabilă. Formatul electronic se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice. Programul este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice.
392B Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ... (OPANAF 1/2008)
Formular 392B Se completează de către persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri realizată la finele anului calendaristic, excluzând veniturile obţinute din vânzarea de bilete de transport internaţional rutier de persoane, este cuprinsă între 10.000 de euro şi 35.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii. Se depune la organul fiscal competent, până la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare. Se depune în format electronic, astfel: la registratura organului fiscal competent; la poştă, prin scrisoare recomandată. Formatul electronic depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asisten.ă, semnat şi ştampilat, conform legii. Formularul se editează în două exemplare: un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic; un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă. Formatul electronic se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice.
394 Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional (OPANAF 702/2007)
Formular 394 Începând cu data de 1 ianuarie 2007, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România sunt obligate să declare toate livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile de bunuri şi servicii realizate, pe teritoriul României, către/de la alte persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România. Declaraţia 394 se depune semestrial la organul fiscal competent până în data de 25 inclusiv a lunii următoare încheierii semestrului de raportare. Formatul electronic al declaraţiei se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerul Finanţelor Publice.
390 VIES Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri (OPANAF 76/2010)
Formular 390 Se depune lunar de către persoanele înregistrate în scopuri de TVA care au efectuat livrări, achiziţii în ţările membre ale Uniunii Europene, sau livrări şi achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, astfel cum sunt definite în titlul VI din Codul fiscal. Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice.
392A Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ... (OPANAF 1/2008)
Formular 392A Formularul se completează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri, efectiv realizată la finele anului calendaristic, este inferioară sumei de 10.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii. Se depune până la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare. Se depune, în format electronic la registratura organului fiscal competent sau la poştă, prin scrisoare recomandată. Formatul electronic va fi însoţit de formularul editat cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat. Formatul se editează în două exemplare: 1 exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic; 1 exemplar se păstrează de către persoana impozabilă. Formatul electronic se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice. Programul este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice.
392B Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ... (OPANAF 1/2008)
Formular 392B Se completează de către persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri realizată la finele anului calendaristic, excluzând veniturile obţinute din vânzarea de bilete de transport internaţional rutier de persoane, este cuprinsă între 10.000 de euro şi 35.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii. Se depune la organul fiscal competent, până la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare. Se depune în format electronic, astfel: la registratura organului fiscal competent; la poştă, prin scrisoare recomandată. Formatul electronic depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asisten.ă, semnat şi ştampilat, conform legii. Formularul se editează în două exemplare: un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic; un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă. Formatul electronic se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice.
394 Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional (OPANAF 702/2007)
Formular 394 Începând cu data de 1 ianuarie 2007, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România sunt obligate să declare toate livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile de bunuri şi servicii realizate, pe teritoriul României, către/de la alte persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România. Declaraţia 394 se depune semestrial la organul fiscal competent până în data de 25 inclusiv a lunii următoare încheierii semestrului de raportare. Formatul electronic al declaraţiei se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerul Finanţelor Publice.
Pentru o I.I. neinregistrata in scopuri de TVA ce trebuieste inregistrat? adica ma refer la Saga PS ce inregistram? Chitante de infiintare, bonuri de cumparare, facturi marfuri,etc. Unde anume? daca este magazin , nu e platitor de tva, se face raport de gestiune sau nir? are cheltuieli de infiintare de la registrul comertului si nu stiu unde anume sa le cuprind si din ce anume sa le scad deoarece in prima etapa nu are venituri, adica in ce ecran anume, deoarece in RJIP nu ma lasa sa operez? Alta problema: nu are salariati, insa patronul trebuie sau nu trebuie sa contribuie la bugetul de asigurari sociale sau bugetul de stat? la fisc a depus formularul 220 si a vizat registrul inventar si registrul jurnal de incasari si plati. alte formulare nu mai trebuiesc? facturile de aprovizionare marfuri cum le oprez ca nu are venituri deocamdata? sunt in ceatza totala, deoarece nimic nu e ca la SC, e total anapoda.
1.Toate chitantele, facturile se inregistreaza prin Intrari respectiv Iesiri.Clenciul, daca pot sa spun asa, este ca la PS nu mai lucram cu conturi, ci alegem tipul de operatiune (Cheltuieli deductibile integral..etc..).Saga ne va completa RJIP, tipurile de operatiuni avand o bifa de preluare in RJIP.
2.Platile /incasarile le putem face ori din ecranul Intrari/Iesiri ori din ecranul de incasar/plati.Atentie, SAGA PS nu pune automat nr de chitanta.
3.Daca este magazin, musai sa aiba NIR-uri si orice alt document prevazut in lege pentru desfasurarea activitatii ( a se vedea OMFP 1040
4.Un PFA (I.I) are de plata conform legii, odata acel 16% plus inca un 5.5% (sau 6.5% nu sunt sigur) contributie la sanatate.Pentru pensie trebuie facut contract separat (nu este obligatoriu).
5.E (un pic!) anapoda, cand e de calculat impozitul, nefiind contabilitate de angajamente, se ia in considerare diferenta dintre Incasari si Plati (e un exemplu dat de Tomac pe aici pe undeva).
2.Platile /incasarile le putem face ori din ecranul Intrari/Iesiri ori din ecranul de incasar/plati.Atentie, SAGA PS nu pune automat nr de chitanta.
3.Daca este magazin, musai sa aiba NIR-uri si orice alt document prevazut in lege pentru desfasurarea activitatii ( a se vedea OMFP 1040
4.Un PFA (I.I) are de plata conform legii, odata acel 16% plus inca un 5.5% (sau 6.5% nu sunt sigur) contributie la sanatate.Pentru pensie trebuie facut contract separat (nu este obligatoriu).
5.E (un pic!) anapoda, cand e de calculat impozitul, nefiind contabilitate de angajamente, se ia in considerare diferenta dintre Incasari si Plati (e un exemplu dat de Tomac pe aici pe undeva).
bonuri de pescuit
Sunt PFA - am un iaz pe care se practica pescuitul sportiv.
am citit intr-un topic ca evidenta biletelor pentru discoteci trebuie vizata de directia financiara a primariei si as vrea sa stiu daca si cu bonurile de pescuit se procedeaza la fel
Multumesc !
am citit intr-un topic ca evidenta biletelor pentru discoteci trebuie vizata de directia financiara a primariei si as vrea sa stiu daca si cu bonurile de pescuit se procedeaza la fel
Multumesc !
-
- Mesaje: 692
- Membru din: Joi Mar 26, 2009 12:00 am
se vizeaza biletele de intrare la primarie doar daca organizati o competitie sportiva si vi se va aplica o cota de 2 % la sumele obtinute prin vanzare biletelor !!! in CODUL FISCAL puteti citi art.274 !!! acest articol se refera in principal la manifestari artistice,spectacole sau competiitii sportive sau daca organizati o activitate cu plata si bilete aferente ....dar dvs. doar incasati pentru serviciile oferite celor care doresc sa pescuiasca !!! dar daca de exemplu aveti organizat un concurs cu acte in regula si emitere de bilete sau o dicoteca in incinta complexului atunci se vizeaza aceste bilete si se plateste cota de 2 % aplicata asupra valorii biletelor vandute !!!
in legatura cu casa de marcat aceasta va trebuie mai mult ca sigur atata timp cat prestati servicii catre persoane fizice pentru a avea evidenta fiscala !!!
OU 28/1999
(1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale
in legatura cu casa de marcat aceasta va trebuie mai mult ca sigur atata timp cat prestati servicii catre persoane fizice pentru a avea evidenta fiscala !!!
OU 28/1999
(1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale
Am intrebat la administratia financiara si mi-au spus ca daca nu folosesc casa de marcat atunci va trebui sa am bilete cu valoarea fixa a taxei de pescuit, trecuta pe ele .
Daca am sediul intr-un judet iar punctul de lucru este in alt judet atunci cine imi vizeaza biletele daca voi avea un concurs organizat? si apropo de asta, am avut de la o intreprindere un grup de salariati veniti la pescuit -recreere oferita de firma- pentru care mi-au cerut factura si chitanta, am procedat bine?
Pana acum nu am avut nici un control.....va multumesc si mai astept indrumari de la cei care se ocupa cu o asemenea activitate, si nu numai....
Daca am sediul intr-un judet iar punctul de lucru este in alt judet atunci cine imi vizeaza biletele daca voi avea un concurs organizat? si apropo de asta, am avut de la o intreprindere un grup de salariati veniti la pescuit -recreere oferita de firma- pentru care mi-au cerut factura si chitanta, am procedat bine?
Pana acum nu am avut nici un control.....va multumesc si mai astept indrumari de la cei care se ocupa cu o asemenea activitate, si nu numai....
-
- Mesaje: 692
- Membru din: Joi Mar 26, 2009 12:00 am
biletele sunt vizate de primaria care isi exercita autoritatea asupra locului respectiv asa cum scrie in art.274,alin.4 lit.a ...deci in cazul dvs.acolo unde este puctul de lucru !!! daca finantele au zic ca nu trebuie casa de marcat asa o fi ...daca aveti bilete inseriate cu valoare fixa asupra carora va calculeaza impozitul !!!in legatura cu factura pentru salariatii de la o firma eu zic ca e ok daca ati emis factura pe numele firmei care a beneficiat de serviciile dvs.pentru relaxarea salariatilor !!! 

-
- Mesaje: 591
- Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
- Localitate: Cluj-Napoca
Re: Nelamuriri intrep individuala
@balazse
vad ca e vechi topicul, dar n-am vazut raspunsul si imi era la indemana
(1) Persoanele care aplică regimul special de scutire, conform art. 152 din Codul fiscal, au obligația să țină evidența livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii care ar fi taxabile dacă nu ar fi realizate de o mică întreprindere, cu ajutorul jurnalului pentru vânzări, precum și evidența bunurilor și a serviciilor taxabile achiziționate, cu ajutorul jurnalului pentru cumpărări.
vad ca e vechi topicul, dar n-am vazut raspunsul si imi era la indemana

pct 62 din NM ale art. 152balazse scrie:Dar unde scrie ca un PFA neplatitor de TVA trebuie sa incotmeasca jurnal cumparari si vanzari?
Eu n-am gasit la articole mentionate asa ceva.
(1) Persoanele care aplică regimul special de scutire, conform art. 152 din Codul fiscal, au obligația să țină evidența livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii care ar fi taxabile dacă nu ar fi realizate de o mică întreprindere, cu ajutorul jurnalului pentru vânzări, precum și evidența bunurilor și a serviciilor taxabile achiziționate, cu ajutorul jurnalului pentru cumpărări.
Re: Nelamuriri intrep individuala
Multumesc.
Oricum din cate imi amintesc am primit un raspuns, parca de la TomaC intr-un topic.
Oricum din cate imi amintesc am primit un raspuns, parca de la TomaC intr-un topic.